een soort coming home light

Zelf sleutelende leden vertellen over hun project en/of laten de voortgang daarvan zien.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Lemoi
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

een soort coming home light

Ongelezen bericht door Lemoi »

Hallo,

Ik ben kort ook eens met een klein projectje bezig geweest (naast wat grotere projecten zoals uitbalanceren van vliegwiel + drukgroep).

Ik heb/had het probleem (zeker in de winter) dat ik in het donker weg rij en thuis kom. En ik parkeer mijn -1100- op een donkere parkeer plek. Nu was het plaatsen van de remschijfslot niet altijd even makkelijk in het donker. Vandaar het idee van een soort coming home light.

Ik heb onder in de spiegels een LED lampje gemonteerd en om het een beetje kitsch te maken heb ik ze met BMW logo (die dingen die ze eigenlijk voor onder in de autodeur verkopen). Ik kan de logo's nog altijd verwijderen want het zijn losse lensjes.
Led spiegel.jpg
En ik heb een stukje electronica gemaakt dat zorgt dat de lampjes aan gaan en ongeveer 1 minuut aanblijven (instelbaar). Ik heb dit kastje aangesloten bij de auto radio want daar heb je al constant 12V en een geschakelde 12V. Daar het schakelingetje zelf bijna geen stroom verbruikt en de lampjes pas aan gaan wanneer de radio uit gaat heeft dit geen invloed op de zekereing die erin zit.

Na de minuut zet de electronica zichzelf ook zonder spanning dus hij trekt ook geen stroom nadat de lampjes zijn uit gegaan.

Het resultaat is dus dat de lampjes aan gaan zodra ik het contact helemaal uit zet.
Hieronder het resultaat ( ik moet de lensjes met BMW logo nog wat vaster zetten want door het trillen draaien ze iets)
LEDjes aan.jpg
Zoals je kan zien moet ik nog even de LED's bij elkaar zoeken met de juiste lichtsterkte en kijken of de lensjes goed zitten (komt uit China en niet duur -> kan dus wat verschil in de LEDjes zitten. Daarom heb ik er ook 2 meer besteld)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Wildripper
Type: R1200RT
Land: Tsss echt niet
Woonplaats of omgeving: Westfriesland

Re: een soort coming home light

Ongelezen bericht door Wildripper »

Ik vind het prachtig. Big RT Smile
Zümo XT
japachap
Type: R1150RT
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Woonplaats of omgeving: Enschede

Ongelezen bericht door japachap »

Pretty funky!
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Peter_V
Type: R1100RT
Woonplaats of omgeving: Amsterdam

Ongelezen bericht door Peter_V »

Handig en leuk/creatief bedacht en uitgevoerd!
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
HansD
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Geweldig! Ontzettend stoer. Gewone ledjes zou misschien handiger zijn, maar dit is wel erg mooi!
Lemoi

@HansD,

De BMW logo's zijn losse lensjes en deze kunnen verwijdert worden. Dan heb ik ook "gewone" LED's, daarom koos ik deze.
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

Ik vind het vooral origineel en out-of-the-box denken, and that's what I like _004
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
easy_louis

Ongelezen bericht door easy_louis »

Erg gaaf zo!

Groeten
Easy Louis
Wolfs RT
Bijz: R1200GSA-LC
Woonplaats of omgeving: 't Gooi

Ongelezen bericht door Wolfs RT »

Jeetje wat creatief. Ik vind het een super-idee! Zou dit graag op m'n motor willen hebben......

Misschien leuk om een draadje te beginnen met als titel: "Wat heb je nu weer gemaakt" Aan het einde van het jaar krijgt het beste idee/ontwerp dan de "RT-forum trophy" Big RT Smile
Now:
BMW R1200GSA-LC '15

Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
Lemoi

@ Wolfs RT, wat let je? Lampies kopen, inbouwen en "effe" schakelingetje maken 8)_

Je hebt er wel wat electronica ervaring voor nodig om de boel te solderen.......
Wolfs RT

....lampjes kopen en installeren is zo gepiept maar electra bedrading en knutselen doe ik liever niet.

Ooit (20 jaar geleden) een lampje in een mistlampschakelaar van m'n toenmalige auto vervangen. Gevolg, FL750,- schade vanwege enkele gesmolten draden van de kabelboom. Tegenwoordig gaat het een stuk beter met lampjes vervangen :D
Now:
BMW R1200GSA-LC '15

Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda VT700 (Shadow) '86
Baird
2024
2024

Lemoi schreef:@ Wolfs RT, wat let je? Lampies kopen, inbouwen en "effe" schakelingetje maken 8)_

Je hebt er wel wat electronica ervaring voor nodig om de boel te solderen.......
@Lemoi:

Kan het schema bij de RT Downloads gezet worden? Voor de meesten zal het bedenken van de schakeling het grootste probleem zijn en eeuwige roem zal jouw deel zijn _004
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx

ooit:
Lemoi

Hallo Bert,

Ja dat kan ik doen....
maar ik moet dan nog wel even een paar dingen doen zoals:
- wat doorrekenen en testen (heb nu een paar componenten op gevoel gedaan)
- nog wat testen
- en er een leesbare tekening van maken daar ik het nu maar heb samen gekrabbelt en voor mij leesbaar maar voor een andere niet echt denk ik.

Dus het kan nog wel een beetje duren
En als het klaar is wil ik het in hars gieten.

Misschien kan ik eens kijken of we er een printplaat (ipv het op zo'n experimenteer print te solderen) van kunnen laten maken als er meer mensen interesse hebben (maar het niet gelijk morgen willen hebben ;) ).
Of misschien complete kastjes...

Groet,

Hans

Groet,

Hans
Wolfs RT

Lijkt me dat er wel meer mensen geinteresseerd zijn in deze unieke RT-forum gadget Big RT Smile

Is het wachten wel waard!
Now:
BMW R1200GSA-LC '15

Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda VT700 (Shadow) '86
easy_louis

Ongelezen bericht door easy_louis »

Hoi Hans,

Goed bezig!
Dan heb ik ook wel interesse.....

Groeten,
Easy Louis
bmwalter
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Toch maar overgestapt op een Harley...
Land: nl
Woonplaats of omgeving: nijmegen

Ongelezen bericht door bmwalter »

Zet mij ook maar op de wachtlijst, ik vind het zeer bijzonder. (Denk je in je schemaatje ook aan de R1200RT?)

Walter
Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT, Harley Davidson Road King.
Lemoi

@Walter,

1200 zou geen probleem moeten zijn (zal het elektrieke schema es bekijken).

Je hebt nodig de massa de constant 12V en een geschakelde 12V -> alleen de geschakelde 12V zou een invloed kunen hebben maar dat geloo fik niet.

Groet

Hans
jaybmw
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Ongelezen bericht door jaybmw »

@lemoi :

Rekening houden met can-bus en het nacommuniceren van dit systeem vraagt misschien extra aandacht ? Op de moderne auto's werkt het ook , dus waarom niet op een motorfiets ? Het mooiste zou zijn om zoiets in te leren in het boordnetregelapparaat...... Maar ik denk dat dat geen optie is op de 1200's .

Ben benieuwd of het lukt op een -1200- ?

Succes met experimenteren ! _004
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Door de CAN-bus heb je geen controle over de 1200RT wanneer de accessoiresaansluiting afgeschakeld wordt.
Als er geen verbruiker zoals een GPS (met oplaadbare batterij) en dergelijke, zal CAN-bus na circa 30 seconden die uitgangen afschakelen.

Wel ideaal om als trigger voor een dergelijke oplossing te gebruiken, dus de aansturing.
De voeding zal dan direct vanaf de accu moeten komen, al dan niet via de FuzeBlocks of PDM60.
Als je de PDM60 gebruikt kan je die tegenwoordig zelf programmeren met een vertraging op een uitgang tot maximaal 600 seconden qua uitschakeling en maximaal 240 seconden qua inschakeling, na het bedienen van het contactslot.
Alleen zijn de FuzeBlocks en PDM60 wat kostbare oplossingen voor alleen deze ene toepassing.

Er zijn overigens ook aftermarket complete LED logo-projectie kits kant-en-klaar te koop voor zo'n 80 euro, maar veel minder lol als bij het zelf maken.
Habeve

Ongelezen bericht door Habeve »

easy_louis schreef:Hoi Hans,

Goed bezig!
Dan heb ik ook wel interesse.....

Groeten,
Easy Louis
Lijkt me hartstikke leuk, ik heb ook interesse...

Groeten,
Harald
BertL
2024
2024
Bijz: K1200GT/2008
Woonplaats of omgeving: Ommen

Ongelezen bericht door BertL »

Ziet er gelikt uit. Ik houd me aanbevolen.
GrTz
BertL
JDoubleOP
Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
Land: Duitsland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim

Ongelezen bericht door JDoubleOP »

Echt mooi hoor. _004
Lemoi

@dutchmidiman, ja de 12V zal ergens een constante moeten zijn bij de 1200, dus als ie niet ergens ligt moet hij getrokken worden. De constante 12V gebruik om het schakelingtje na contact uit te voeden en als voeding voor de LEDs. Als het contact aan is zal de voeding voor het printje (+/- 20mA denk ik, moet ik nog berekenen) van de geschakelde 12V meotne komen. dit zal toch geen probleem zijn op de 1200, of....?
Ja het afschakelen van het contact gebruik ik als trigger (dus dalende flank). Zo'n signaal zal bij de 1200 ook wel ergens liggen.

Ik ken die LOGO setjes niet die een soort coming home functie hebben. Deze heb ik uit china voor volgens mij iets van 15 USD voor 3 stuks. Moet ik nog nakijken.

Zal eens kijken of ik morgen het schema in Eagle krijg (nog nooit met Eagle gewerkt maar lijkt me niet zo moeilijk. dan kijk ik of ik makkelijk een PCB layout kan maken. Ik zal de eerste keer through hole maken omdat dit nog wat makkelijker is maar als de interesse er is zal ik eens naar SMD kijken om de grootte te beperken (hoewel hij nu al niet zo groot is).
Ben nog wel aan het dubben of ik dan voor solid state relais zal gaan of niet. Solid state is toch aardig wat duurder. Misschien een optie op de print voor maken.

Ik had al een PCB maker in China gevonden die het voor een zacht prijsje kan maken (de print zelf dus).

Maar ik hoop niet dat iemand denkt dat ik het voor mijn vakantie af heb (begin july), ik moet ook nog werken en zo ;)

Ik zal weer wat van me laten horen in komende week.

groet,

Hans
Inspector Gadget

Vaste 12 volt kan je het beste direct vanaf de accu zelf halen, de CAN-bus is supergevoelig voor verstoringen door extra circuits.

Geschakeld 12 volt is heel wat gemakkelijker, daar kan je de accessoiresstekker vooraan gebruik, of de GPS-connector vooraan.
Of zelfs dimlicht-voor als het niet anders kan.

Achterin de motor heb je ook de accessoiresstekker zitten (2 stuks, beide optioneel maar de bekabeling ligt er al wel) en eventueel kan je ook nog een 12volt-signaal halen uit de diagnose-stekker als het niet anders kan.

Eagle, da's heel lang geleden voor mij, nog in de tijd van Hercules Plus kaarten. Was wel hét programma. Grappig.

Er zijn overigens ook Velleman schakel-kitjes als de nood aan de man is, het uiteindelijk niet lukt met/via China.

Weet niet of je CREE 10 watt leds gebruikt, maar een goed minirelais voor dergelijke stromen zijn ook niet echt goedkoop te noemen.
Bij ons in de buurt zit een echte ouderwetse elektronicawinkel. naast de best wel dure Conrad (met wel meer gemakken).

Suc6 in ieder geval!
trebor
Bijz: White
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: roermond

Ongelezen bericht door trebor »

Misschien moet je overwegen patent aan te vragen, want het is een superidee dat goed en in allerlei vormen toepasbaar is.
Mr. BMW zal het wellicht ooit toe willen passen en dan kun jij er een aardig accessoire voor kopen.
Baird
2024
2024

Ik zie hier een bedrijfje ontstaan, ik vroeg alleen maar of het schema bij de Downloads geplaatst kon worden :D
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx

ooit:
1-handed
Bijz: www.1-handed.com
Woonplaats of omgeving: Sappemeer
Contacteer:

Ongelezen bericht door 1-handed »

ERG G A A F _004

In de topkoffer van de 1600 is dit een optie
Lemoi

nee patent of zo lijkt me niks. Ik vind het gewoon leuk om te doen. En zo'n coming home is in principe al iets bestaand voor auto's alleen dan met de normale lichten.

En een bedrijfje ook niet. En het schema zal ik ook wel uploaden maar als er genoeg gegadigden zijn dan wil ik het printje ook wel kompleet maken tegen de kosten plus een lichte onkosten vergoeding (in elkaar solderen). Zal dan ook eens kijken of ik er een kastje bij kan leveren. Ik zal dan ook even kijken wat de prijs is.

Maar eerst de boel in de computer zetten. Zodra ik schema en printlayout af heb zal ik eens vragen hoeveel gegadigde er zijn.

Groet,

Hans
Lemoi

dutchmidiman schreef:Vaste 12 volt kan je het beste direct vanaf de accu zelf halen, de CAN-bus is supergevoelig voor verstoringen door extra circuits.

Geschakeld 12 volt is heel wat gemakkelijker, daar kan je de accessoiresstekker vooraan gebruik, of de GPS-connector vooraan.
Of zelfs dimlicht-voor als het niet anders kan.

Achterin de motor heb je ook de accessoiresstekker zitten (2 stuks, beide optioneel maar de bekabeling ligt er al wel) en eventueel kan je ook nog een 12volt-signaal halen uit de diagnose-stekker als het niet anders kan.

Eagle, da's heel lang geleden voor mij, nog in de tijd van Hercules Plus kaarten. Was wel hét programma. Grappig.

Er zijn overigens ook Velleman schakel-kitjes als de nood aan de man is, het uiteindelijk niet lukt met/via China.

Weet niet of je CREE 10 watt leds gebruikt, maar een goed minirelais voor dergelijke stromen zijn ook niet echt goedkoop te noemen.
Bij ons in de buurt zit een echte ouderwetse elektronicawinkel. naast de best wel dure Conrad (met wel meer gemakken).

Suc6 in ieder geval!
Veel info over stroom voorziening _004 dank je

Ja eagle is gratis tot bepaalde grote. Nog steeds een leuk programma.

Relais prijs valt mee, een paar euro voor een paar ampere. Ik heb nu 7 Watt power LED's maar je kan het zo wild maken als je wilt. Ik zal kijken dat ik een relais van ~2 a 3 ampere neem (of misschien groter, zal kijken of ik een type vind met diverse stroom capaciteiten met dezelfde pin layout).

Print laat ik in china doen (is goedkoop voor lage aantalen en veel tevreden mensen. Ik heb vroeger veel zaken met/in china gedaan dus dat zal wel los lopen). Componenten zal ik kijken of ik deze via het werk kan krijgen. Dat scheelt ook weer.

Tot later maar weer en alleen bedankt voor feedback!!! _004
jaybmw
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Ongelezen bericht door jaybmw »

De 12 v connectors/pluggen op de 1200's zijn toch ook verbonden met can-bus ? Ik denk dit tenminste omdat er speciale acculaders zijn voor op deze punten aan te sluiten om zo probleemloos te laden toch ? Evt rechstreeks van de batterij lijkt de beste optie icm zwevende zek. ??
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Inspector Gadget

De 1200RT accessoiresaansluitingen zijn inderdaad direct verbonden met de ZFE (central computer, in de volksmond CAN-bus genoemd), net als je verlichting, knipperlichten etc.

Voor deze toepassing heb je een signaal nodig dat de motor uitgeschakeld wordt, en daar is de accessoiresaansluiting (of de GPS aansluiting vooraan) ideaal voor.
Voor de voeding heb je wat meer permanente spanning nodig, en dat is het beste inderdaad direct op de accu, voorzien (uiteraard) van een zekering.

CAN-bus is een systeem waarbij verschillende intelligente onderdelen van motor met elkander communiceren via een 2-draads systeem.
Op het interweb zijn daar wel de nodige pagina's over te vinden, ook BMW's eigen systeem, maar niet zo heel belangrijk voor dit draadje. Denk ik. _001
berreke
Land: België
Woonplaats of omgeving: Brasschaat

Ongelezen bericht door berreke »

Knap gevonden en gemaakt. Dit blijf ik zeker volgen. Bij groepsaankoop ook geintereseerd. _004 [groet] Berreke
Hamster
Bijz: 2002 - 64dkm - Zumo660 - LED DRL - VStream Tall
Woonplaats of omgeving: Twente

Ongelezen bericht door Hamster »

Bijzonder!

Afhankelijk van de prijs ben ik ook geïnteresseerd.
BMW R1150RT (2002) - Schuberth C3 - Zumo 660 - Scala Rider Q2 PRO - 60dkm - LED DRL - VStream Tall - Maxi Sound Twin - PC680
Hamster
Bijz: 2002 - 64dkm - Zumo660 - LED DRL - VStream Tall
Woonplaats of omgeving: Twente

Ongelezen bericht door Hamster »

http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=syU ... =endscreen

Hier iemand die er ook mee bezig is geweest...
BMW R1150RT (2002) - Schuberth C3 - Zumo 660 - Scala Rider Q2 PRO - 60dkm - LED DRL - VStream Tall - Maxi Sound Twin - PC680
Vorie
Woonplaats of omgeving: Genemuiden

Ongelezen bericht door Vorie »

Mooi!!! leuk idee die logo's. Bij een auto gaan die ledjes aan zodra je het slot open doet met de afstandsbediening, maar dat heb je bij een motor natuurlijk niet. misschien een bewegingssensor o.i.d. ertussen zetten voor wanneer je naar de motor toeloopt? Big RT Smile

geintje natuurlijk, ik vind het echt erg mooi gemaakt
groeten, Coen
Lemoi

Even wat van me laten horen.

Sorry, was even erg druk met werk en we (vriendin en dochter) gaan maandag op vakantie.
Eagle was toch wat lastiger als ik dacht. Ik was mentor graphics bij philips gewend (lang geleden) en daar was alles iets makkelijker.
Nu ben ik er ook mee bezig geweest om het licht ook aan te laten gaan als je het contact aanzet want als je in het donker bij je motor komt is dit ook wel makkelijk.
Met de huidige schakeling die ik nu heb zou je het contact kort aan kunnen zetten en dan weer uit maar dat vind ik niet zo mooi.

Dus er wordt wel verder aan gewerkt maar niet vol gas (maar dat is ook lastig met werk en familie).

Ik ga na de vakantie weer verder en zal dan zo nu en dan een update geven

groet
Baird
2024
2024

Rustig aan, dan breekt het lijntje niet! Prettige vakantie.
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx

ooit:
Franky
Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Ongelezen bericht door Franky »

geniet lekker van de vakantie en lijkt me wel iets voor op onze 1150 uit 2002 ;)

Grts Franky
Grts Franky
Lemoi

Zo, weer even iets van mij laten horen.

Zoals verteld was ik bezig het licht aan te laten gaan bij het aanzetten van het contact en het uitzetten van het contact. Ik had dit eerst apart gedaan met 2 timer schakelingetjes. Maar toen dacht ik dat het geen zin heeft, 2 schakelingen = teveel onderdelen. Dus even gekeken hoe ik dit met 1 timer op kon lossen.

Ziehier het schema. Deze heb ik nog niet opgebouwd en getest! Dat wordt nu de volgende stap. Belangrijkste is dat C6 groot genoeg is. Deze werkt als een kortestondige batterij en moet de tijd overbruggen dat de schakeling spanningsloos is (immers wil ik dat de schakeling geen stroom trekt zodra het contact uit is zodra de "coming home" lampen uit zijn).

(heb de attachment weggehaald vanwege wat foutjes in het schema)

Dus nog even wachten voor de volgende stap: testen

Dan kan ik er een PCB layoutje van maken.

Groet,

Hans

btw, vragen schieten etc. Nu is het nog mogelijk wijzigingen te maken :D
Laatst gewijzigd door Lemoi op 03 sep 2013, 20:24, 4 keer totaal gewijzigd.
Lemoi

@vorie.

Bewegings melder is niet zo heel erg moeilijk. Ik kan eens kijken of ik daar een lijntje in het schema ervoor opneem, een soort externe trigger. Dan kan je zelf een PIR moduletje kopen en aansluiten.

Maar eerst de huidige schakeling testen

groet,

Hans
Lemoi

Ik was bezig de schakeling op te bouwen maar toen zag ik dat ik wat vergeten had. en van het een val je in het ander (hij werkte niet wat eigenlijk allemaal logisch is als je de specs goed doorleest).

Dus hierbij het werkende schema.
20130903 coming home v03 HvK.zip
Ik zal hem deze week opbouwen en op mijn motor uitproberen. Waarschijnlijk maak ik het schema nog eenvoudiger (geen dubbel wissel maar enkel wissel relais want ik geloof niet dat ik iets anders met dit relais wil aansturen. En de transistor weg. de NE555 kan 200mA uitsturen maar misschien dat ik hem toch laat zitten vanwege de spannings val die over de transistor kleiner is als het spanningsverschil tussen de uitgang van de NE555 en de voeding spanning -> relais zou ik worst case misschien niet bekrachtigd worden, afhankelijk van het gekozen relais).

Als het dan werkt dan is ie in principe voor de R1100RT af. Dan moet ik hem nog uitproberen op een R1150RT en een R1200RT om te kijken of ie daar ook goed werkt.

Ik zal eens kijken of ik al een inschatting kan maken van een richtprijs.

tbc!
Lemoi

zo deze week gaat het kastje er bij mij weer in. Heeft even geduurt omdat ik ook nog een radio stuurbediening kon kopen en deze heb ik omgebouwd zodat hij met mijn autoradio werkt en mijn bluetooth zender. De LED van de BT via radio bediening en aan/uit/binden via radio bediening. Ik heb daarvoor de volume up genomen omdat ik mijn volume via mijn headset regel).
Dus deze week gaat dat er allemaal in.

Ik had ook nog wat kleine wijzigingen aangebracht voor een iets beter werking en een LED voor indicatie. Is wel makkelijk als je LED lampen het niet doen zodat je kan zien of het kastje werkt. Daarnaast nog een extra ingang om de LED licht te activeren. Dit zou via een schakelaar op het stuur kunnen, je weet maar nooit.....

Ik zal het schema tzt updaten.
cominghomekastje2.zip
Lemoi

ik had een vraagje. Is er iemand met een R1200Rt en een R1150RT die zouden willen helpen met testen? Ik zou graag in een paar weken, als hij bij mij goed werkt eens willen zien of hij goed op de andere RT's werkt, met name of de verlichting aan gaat onder alle omstandigheden.
Eigenlijk gaat het met name om de switched 12V want deze is belangrijk want door dit signaal gaan de lampjes aan (of blijven uit als het niet goed werkt :) )

Graag iemand met een beetje technische kennis en die als hij feedback geeft dit ook een beetje kan onderbouwen want aan : "hij doet het niet" heb ik niet zo heel veel
Graag ook niet al te ver uit de buurt van Den Bosch
- ik bied je dan het kastje met Logo LED's voor een goede prijs aan en ik kan helpen met inbouwen.

Graag PM!

Dank jullie!
J vd B te V

Ongelezen bericht door J vd B te V »

U hebt PB.
Groeten,
Jan
Franky

de technische kennis zal hier tekort schieten :oops:
Grts Franky
Lemoi

@Franky,

Zodra het goed getest is kunnen we er bij jouw ook 1 inbouwen maar dan moet je nog even geduld hebben
Franky

Thx Lemoi, ik heb nog wel wat geduld _004
Grts Franky
Lemoi

ik ben aan het testen en het werkt allemaal prima.

Maar heb nu toch eens een vraagje.
Ik heb het licht nu ook zo gemaakt dat het aan gaat zodra er een 12 volt op komt te staan, dus als je het contact aanzet. Dan blijft het licht 2 minuten branden (hetzelfde als wanneer je het contact uitzet). Maar soms gebeurt het dat ik na het contact aanzetten en maar een paar seconden vergaan voor ik wegrijd. Dus de LED lampjes blijven dan branden als ik weg rijd. Overdag is het geen probleem maar in de avond zie je dit.
De vraag is of de politie dit als een overtreding ziet of niet. Hebben jullie een idee?
bw, het ziet er wel leuk uit als je er mee rijd 8)_
J vd B te V

Ongelezen bericht door J vd B te V »

Ik denk dat het gewoon pech is als je in de eerste 2 minuten een koddebeier tegen komt.
Ik woon op 5 minuten van de woutenkiet (zo noemen we hier het politie bureau) dus maak me geen zorgen. Ben proefkonijn voor jou. Heb ik ook wel wat voor over.
Inspector Gadget

Als ik het zo lees;
http://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/H ... 31-08-2013
...
1.

Motorfietsen mogen zijn voorzien van:

a. één extra groot licht;
b. één extra dimlicht;
c. één extra stadslicht;
d. één of twee mistvoorlichten;
e. één of twee mistachterlichten;
f. waarschuwingsknipperlichten;
g. één of twee parkeerlichten;
h. ambergele retroreflectoren aan de voorste zijkanten van het voertuig, ambergele of rode retroreflectoren aan de achterste zijkanten van het voertuig;
i. één witte retroreflector aan de voorzijde van het voertuig;
j. werklichten;
k. één extra achterlicht;
l. één extra remlicht;
m. één of twee dagrijlichten.
...
Wellicht dat het onder "werklicht" valt. Gok ik. _001
Hoewel, werklicht is meestal licht wat men apart kunt in en uitschakelen met een schakelaar.
Dagrijverlichting is het in principe ook niet, want dan dient DRL (et all) teken op de lampglas te staan, heb ik begrepen.

PS: Als je het zo allemaal leest, zijn er al veel regels die zo 1-op-1 toegepast kunnen worden voor de aankomende APK. :shock:

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Sleutelprojecten van leden”