Ik ben kort ook eens met een klein projectje bezig geweest (naast wat grotere projecten zoals uitbalanceren van vliegwiel + drukgroep).
Ik heb/had het probleem (zeker in de winter) dat ik in het donker weg rij en thuis kom. En ik parkeer mijn

Ik heb onder in de spiegels een LED lampje gemonteerd en om het een beetje kitsch te maken heb ik ze met BMW logo (die dingen die ze eigenlijk voor onder in de autodeur verkopen). Ik kan de logo's nog altijd verwijderen want het zijn losse lensjes.
En ik heb een stukje electronica gemaakt dat zorgt dat de lampjes aan gaan en ongeveer 1 minuut aanblijven (instelbaar). Ik heb dit kastje aangesloten bij de auto radio want daar heb je al constant 12V en een geschakelde 12V. Daar het schakelingetje zelf bijna geen stroom verbruikt en de lampjes pas aan gaan wanneer de radio uit gaat heeft dit geen invloed op de zekereing die erin zit.
Na de minuut zet de electronica zichzelf ook zonder spanning dus hij trekt ook geen stroom nadat de lampjes zijn uit gegaan.
Het resultaat is dus dat de lampjes aan gaan zodra ik het contact helemaal uit zet.
Hieronder het resultaat ( ik moet de lensjes met BMW logo nog wat vaster zetten want door het trillen draaien ze iets)
Zoals je kan zien moet ik nog even de LED's bij elkaar zoeken met de juiste lichtsterkte en kijken of de lensjes goed zitten (komt uit China en niet duur -> kan dus wat verschil in de LEDjes zitten. Daarom heb ik er ook 2 meer besteld)