In afwachting van de actie(s) van de forumbeheerders, alvast een verdere start van de knipperlichten (of beter: running-lights, via..) op de 11xxRT in combinatie met de Kisan SM-5.
Zoals aangegeven in mijn off-topic reactie (sorry!) op het andere draadje, is het knipperlicht-circuit bij de 11xxRT 1 geheel, voor en achter zitten echt aan elkaar samen met de relevante indicator op je dashboard (!).
Dus links-voor is aangesloten op links-achter, inclusief de links-af indicator op je dashboard.
De manier waarop de Kisan SM-5 die running-light functie (in 3 standen: hoge intensiteit, lage intensiteit en uitgeschakeld) "simuleert" is door de knipperlicht-lampen heel snel aan en uit te schakelen. Welke frequenties exact heb ik nooit nagemeten, maar het zal een paar KHz zijn.
Door het snel uit-en-aan schakelen kan je de intensiteit ook aansturen.
Zonder verder al te technisch te worden, dat is puls-breedte modulatie PWD, Pulse Width Modulation), waarbij de 12 volt dus rapido aan en uitgeschakeld wordt.
Krek exact hetzelfde principe wordt gebruikt op de R1200-serie om met een gloeilamp met slechts 1 gloeidraad toch dimlicht én remlicht functies te bieden.
Via de ZFE (=centrale computer) worden de gloeilampen aangestuurd, geheel software-matig. En in de gaten gehouden (w.o. lamp-defect detectie)
Maar ik laat het verder buiten beschouwing, het gaat hier om de 11xxRT-serie.
Ook moderne led-verlichting op de voertuigen maken van hetzelfde principe gebruik. Daarom zie je bij sommige video-opnames alsof de verlichting loopt te knipperen;
De camera neemt met een bepaalde beeldsnelheid (frames-per-seconden) op die afwijkt van datgeen waarmee die led-verlichting gemoduleerd wordt, waardoor je op bepaalde momenten in die video-opname die led-verlichting ziet knipperen terwijl met het blote oog niets daarvan te merken is. Het menselijk oog is daarin net ff te traag, alles boven de (circa) 25Hz zien wij als een "vloeiend" bewegend beeld, over het algemeen.
Terug weer naar het onderwerp & de probleemstelling;
Omdat bij de 11xxRT de knipperlichten voor en achter van elke kant zoals eerder beschreven 1 circuit zijn, zal het heel lastig worden die running-light functie aan de achterzijde te beïnvloeden anders dan de 2 intensiteit-niveaus die de Kisan SM-5 biedt.
Zou je met bijvoorbeeld weerstanden gaan werken, zal dat dus zondermeer ook invloed hebben op de knipperlicht-functie en dat wil je al helemaal niet!
Het risico op levensgevaarlijke situaties is dan enorm, met alle mogelijke gevolgen van dien.
Je zou nog kunnen overwegen met diodes of zenderdiodes te werken, maar omdat de spanning ansicht altijd 12 volt zal zijn, heeft dat niet het gewenste effect.
Ik zie een aantal mogelijke oplossingen;
1)
De Kisan SM-5 op de lage stand Running-Lights instellen, het verschil met de knipperlicht-stand is dan volgens mij redelijk groot (als ik het mij goed herinner) en zou in principe een eenvoudige oplossing kunnen zijn.
2)
De Running Light opties van de Kisan SM-5 geheel uitschakelen en met extra lampjes of led's werken die de running-light functie geven.
Dit kan door (waterdichte) led-strips aan de buitenzijde, of gloeilampen met dubbele gloeidraden of led-lampen met 2 aansluiting, dus lampvoet BA15D.
Waarbij je dan nog wel, eventueel via solderen, die 2e aansluiting moet voorzien van een draad, aangezien de knipperlichten-houder van de 11xxRT slechts 1 contact heeft.
Bijvoorbeeld:
11 watt:
https://www.xenonlamp.nl/11w-canbus-led-rem-achterlicht
30 watt:
https://www.xenonlamp.nl/30w-canbus-led ... chterlicht
50 watt:
https://www.xenonlamp.nl/50w-led-remlicht-achterlicht
LET OP:
Belangrijk is natuurlijk dat je dan wel de witte kleur kiest en dat je knipperlichtglazen op de 11xxRT oranje zijn.
Ook is het belangrijk te weten dat de resultaten bij bovenstaande led-lampen nogal verschillend kunnen zijn.
Zo is in mijn ervaring de 50 watt led-lamp met 2 aansluitingen (5 watt & 21 watt) in de dimlicht-stand (=5 watt) soms te fel, afhankelijk van het voertuig.
3)
Gebruik maken van de WhiteLights LED knipperlichten aan de voorzijde. Deze hebben de optie voor een "standlicht", met E-keur, dus "running lights";
http://www.whitelights.eu/product_info. ... gnals.html