opeens doet de snelheidsmeter het niet meer

Ervaringen met banden, velgen en grip.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
db1972

opeens doet de snelheidsmeter het niet meer

Ongelezen bericht door db1972 »

gisterenavond thuis gekomen en toen werkte de snelheidsmeter nog wel, vanmorgen stapte ik op en deed die het opeens niet mee???

iemand een idee waar ik naar moet kijken? ik was langs de bmw dealer gereden en die wilde zonder te kijken al gelijk een nieuwe kabel kopen, ook vertelde die er maar snel bij dat hij het in duitsland moest gaan bestellen en dit wel 5 tot 8 werkdagen kon duren en ze in duitsland niet op maandag werken!

is der niet iemand met een snellere oplossing ( en goedkopere ) dan de bmw dealer zelf?

gr david
Robin0341
Type: R1250RT
Bijz: 2024 Sport racing blue metallic 2
Land: NLD
Woonplaats of omgeving: Ermelo

Re: opeens doet de snelheidsmeter het niet meer

Ongelezen bericht door Robin0341 »

Weet je zeker dat het aan de kabel ligt?

Ik heb bij de 1150 RT hetzelfde gehad. Van de éne op het andere dag deed de teller het niet meer. Nieuwe kabel gekocht, maar dat was het niet.
Bij mij was de TACHO-aandrijving bij het voorwiel defect. Die dus moeten vervangen.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=36&fg=31

Zelf te testen door de kabel bij het wiel even los te halen en aan het staafje te draaien. Beweegt je KM-teller (goed), dan ligt het niet aan je kabel.

Succes _004

NB: Ik heb dus geen snellere en goedkopere oplossing voor je....
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Tijdelijk even je GPS als snelheidsmeter gebruiken? _001

Hou wel een iets lagere snelheid aan dan je wenst, aangezien de traagheid (en onnauwkeurigheid) van de GPS je anders parten kan gaan spelen bij eventuele snelheids- en traject-controles. :(
strik
Type: R1100RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zwolle
Contacteer:

Ongelezen bericht door strik »

Net zelf hetzelfde probleem gehad. De kabel bleek los te zijn getrild vanaf de teller.
Deze gewoon aangedraaid en het probleem was opgelost.

Succes.
Omdat beelden meer zeggen dan 1000 woorden. https://www.3xfilm.nl/motorcrossfilm-laten-maken
bmwalter
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Toch maar overgestapt op een Harley...
Land: nl
Woonplaats of omgeving: nijmegen

Ongelezen bericht door bmwalter »

Kabel los aan de kant van de meter: ook meegemaakt. Je kunt er niet lekker bij om de wartel goed vast te zetten. Als de kabel af en toe gesmeerd wordt is het iets wat niet gauw kapot gaat (als het vaak voor zou komen had de dealeRT het wel in voorraad gehad, denk je niet?)
Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT, Harley Davidson Road King.
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

Op mijn R1100RT destijds gehad dat de kabel aan de onderkant was gebroken, was bij ongeveer 60k, daarna nooit meer kapot gegaan(134k). Mijn volgende RT's hebben het probleem niet meer gehad (eentje 100k en huidige 35k). Ik zorg wel dat de kabel nooit in een knik zit aan de onderkant bij de aandrijving, uiteindelijk is breken het resultaat van materiaalmoeheid!

Succes met zoeken!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
db1972

Ongelezen bericht door db1972 »

Vrijdag bij motoport echt geweest met de snelheidsmeter en de kabel bleek bij de aansluiting aan het wiel gebroken te zijn, nieuwe kabel aangeschaft 22,- en gelijk afspraak gemaakt om de boxer te synchroniseren!

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Banden & Wielen”