R1100RT ABS pomp overleden en op zoek naar een R1200RT?
Moderator: RT_Patrick
- arjl
- Type: R1100RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Den Haag
R1100RT ABS pomp overleden en op zoek naar een R1200RT?
Goedemorgen allemaal,
Gisteren toen ik van de snelweg af kwam en ik even normaal remde voor het verkeerslicht, schakelde mijn ABS in door een lasnaad in de weg. Op zich niks mis mee natuurlijk, maar de pomp ging niet meer uit. Zelfs na het uitschakelen van het contact bleef de pomp doorgaan.
Dit gebeurde vlak bij huis en dus maar door gereden. Ook thuis bleef het ding maar door gaan en heb ik besloten om de pechservice van de KNMV in te schakelen omdat ik bang was dat ik vanmorgen niet meer weg zou komen ivm een lege accu. De beste man heeft mijn fiets op zijn wagen geladen en hij is afgevoerd _002 .
Vandaag maar even met de dealer gebeld en deze gaf aan dat waarschijnlijk de ABS pomp overleden is. De kostenpost die dit met zich gaat meebrengen zorgt er denk ik voor dat mijn fiets financieel totall loss raakt. Als het goed is, krijg ik vandaag de uitslag over dit geintje.
Hebben jullie tips/ideeën wat ik zou kunnen doen? Ik zou graag over gaan naar een R1200RT, maar weet niet goed wat te doen, zeker omdat deze vaak nogal aan de prijs zijn. Ik hoor graag!
Gr,
Arjen
Gisteren toen ik van de snelweg af kwam en ik even normaal remde voor het verkeerslicht, schakelde mijn ABS in door een lasnaad in de weg. Op zich niks mis mee natuurlijk, maar de pomp ging niet meer uit. Zelfs na het uitschakelen van het contact bleef de pomp doorgaan.
Dit gebeurde vlak bij huis en dus maar door gereden. Ook thuis bleef het ding maar door gaan en heb ik besloten om de pechservice van de KNMV in te schakelen omdat ik bang was dat ik vanmorgen niet meer weg zou komen ivm een lege accu. De beste man heeft mijn fiets op zijn wagen geladen en hij is afgevoerd _002 .
Vandaag maar even met de dealer gebeld en deze gaf aan dat waarschijnlijk de ABS pomp overleden is. De kostenpost die dit met zich gaat meebrengen zorgt er denk ik voor dat mijn fiets financieel totall loss raakt. Als het goed is, krijg ik vandaag de uitslag over dit geintje.
Hebben jullie tips/ideeën wat ik zou kunnen doen? Ik zou graag over gaan naar een R1200RT, maar weet niet goed wat te doen, zeker omdat deze vaak nogal aan de prijs zijn. Ik hoor graag!
Gr,
Arjen
R1100RT (2000), Neon Blauw, Interphone F4, Garmin Zümo 550
-
- Type: R1200RT
- Bijz: Model 2011, full option
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Noord Holland
Re: R1100RT ABS pomp overleden en op zoek naar een R1200RT?
Is een telefoontje naar Kenny zinvol?
Een ruil of gebruikte pomp zal toch wel te vinden zijn?
Ronald
Een ruil of gebruikte pomp zal toch wel te vinden zijn?
Ronald
- Wolfs RT
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GSA-LC
- Woonplaats of omgeving: 't Gooi
Kwestie van een rekensom toch?
Hoeveel krijg je terug voor je motor in de huidige staat? Hoe is de technische staat van je motor? Staan er zaken aan te komen zoals een grote beurt, banden en remschijven/blokken? Allemaal zaken die je even op een rijtje moet zetten. Een nieuwe pomp geeft je weer jarenlang rijplezier voor een aantrekkelijke prijs.
Een 1200RT rijden is geweldig maar geeft ook weer een hogere afschrijving. Daar komt bij dat je niet weet wat je koopt hetgeen minder een aandachtspunt is als je de motor met garantie koopt.
Kortom, ik kan genoeg redenen bedenken voor je om de 1100 door te blijven rijden maar ik heb zo ook genoeg redenen voor je om nu de overstap te maken naar een 1200RT.
Suc6 met het maken van je keuze!
Hoeveel krijg je terug voor je motor in de huidige staat? Hoe is de technische staat van je motor? Staan er zaken aan te komen zoals een grote beurt, banden en remschijven/blokken? Allemaal zaken die je even op een rijtje moet zetten. Een nieuwe pomp geeft je weer jarenlang rijplezier voor een aantrekkelijke prijs.
Een 1200RT rijden is geweldig maar geeft ook weer een hogere afschrijving. Daar komt bij dat je niet weet wat je koopt hetgeen minder een aandachtspunt is als je de motor met garantie koopt.
Kortom, ik kan genoeg redenen bedenken voor je om de 1100 door te blijven rijden maar ik heb zo ook genoeg redenen voor je om nu de overstap te maken naar een 1200RT.
Suc6 met het maken van je keuze!
Now:
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
- Nico4sen
- 2023
- Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
- Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân
Pomp van de stroom halen, de tips van bovenstaande reacties navolgen en rustig doorrijden tot je de keuze hebt gemaakt (en tot uitvoering gebracht) lijkt mij het meest wijs. Kun je dus nog mooi van je
genieten (maar dan wel zonder ABS).
Of is dit een technische misvatting van mijn kant
In ieder geval succes

Of is dit een technische misvatting van mijn kant

In ieder geval succes
- PaulRS
Hoi.
Een beetje voorbarige conclusie van die dealer.
Zo te horen is het relais wat de pomp aanstuurt, blijven plakken.
Relais uitbouwen, contacten polijsten en klaar, of je zet er een nieuw relais in.
Triest dat zo'n dealer dat zelf niet kan bedenken, repareren is er niet meer bij, nee hup, vervang het onderdeel en reken de klant 2000€ :roll:
Of je hebt echt pech en de pomp is doorgebrand vanwege dat plakkende relais.
Groeten, Paul.
Een beetje voorbarige conclusie van die dealer.
Zo te horen is het relais wat de pomp aanstuurt, blijven plakken.
Relais uitbouwen, contacten polijsten en klaar, of je zet er een nieuw relais in.
Triest dat zo'n dealer dat zelf niet kan bedenken, repareren is er niet meer bij, nee hup, vervang het onderdeel en reken de klant 2000€ :roll:
Of je hebt echt pech en de pomp is doorgebrand vanwege dat plakkende relais.
Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
- HenkvanR
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
Nu even niet want hij is met vakantie.Jekihero schreef:Is een telefoontje naar Kenny zinvol?
Ronald
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
HenkvanR

- arjl
- Type: R1100RT
- Woonplaats of omgeving: Den Haag
Heren,
Dank voor de reacties. Ik hoor zojuist dat de motor is aangekomen bij de dealer. De voorbarige conclusie van de dealer moet ik iets nuanceren. Dat was een voorzichtige conclusie van degene die ik aan de telefoon had aan de hand wat ik had verteld. Ik ben over het algemeen uiterst tevreden met mijn dealer. (Motor Houtrust, Den Haag)
Ik weet nu dat ik in ieder geval even kan door rijden met ABS pomp ontkoppeld. Dat stelt me gerust... Dan kan ik daarna op mijn gemak verder kijken wat te doen, want zelf aan de fiets knutselen... Dat gaat 'm niet worden. Ikheb wat dat betreft toch echt 2 linker handen of te weinig kennis.
Ik houd jullie op de hoogte.
Gr,
Arjen
Dank voor de reacties. Ik hoor zojuist dat de motor is aangekomen bij de dealer. De voorbarige conclusie van de dealer moet ik iets nuanceren. Dat was een voorzichtige conclusie van degene die ik aan de telefoon had aan de hand wat ik had verteld. Ik ben over het algemeen uiterst tevreden met mijn dealer. (Motor Houtrust, Den Haag)
Ik weet nu dat ik in ieder geval even kan door rijden met ABS pomp ontkoppeld. Dat stelt me gerust... Dan kan ik daarna op mijn gemak verder kijken wat te doen, want zelf aan de fiets knutselen... Dat gaat 'm niet worden. Ikheb wat dat betreft toch echt 2 linker handen of te weinig kennis.
Ik houd jullie op de hoogte.
Gr,
Arjen
R1100RT (2000), Neon Blauw, Interphone F4, Garmin Zümo 550
- Hazeldonk
- Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
- Woonplaats of omgeving: Dordrecht
- Contacteer:
Zou zo maar kunnen dat de accu loskoppelen, 5 minuten wachten en weer aansluiten dat de zaak weer normaal werkt want een pomp die draait is niet overleden ook niet als hij niet uitgaat. Gewoon een relais wat blijft hangen.
Ben
Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Een motorreparatiebedrijf hier in de buurt wist mij te vertellen dat er een bedrijf in duitsland zit die ABS pompen voor de helft van de nieuwprijs kan repareren.
Groet,
Hans
Groet,
Hans
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
-
Nieuw bericht R1200RT 2006 inbouwen sony radio op zoek naar schakeldraad
door Sjaakbmw » » in Elektrische Systemen - 5 Reacties
- 2513 Weergaves
-
Laatste bericht door Inspector Gadget