Aan het begin van motorseizoen 2013....

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden

Ongelezen bericht door Berrybeer »

....kan het even bekijken van dit filmpje zeker geen kwaad.. ;)

[media]Yml55za5-68[/media]
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Aan het begin van motorseizoen 2013....

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Prima, promo, maar niet alleen aan het begin van het motorseizoen . . .
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
JDoubleOP
Type: R1100RT
Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
Land: Duitsland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim

Ongelezen bericht door JDoubleOP »

Super, bedankt Berrybeer voor het delen van "een stuk bewustwording hoe te handelen in soortgelijke gevallen". _004

[groet]
Joop
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Hulde voor de informatie! _004

Mag ik deze gelegenheid "misbruiken" om ook aandacht te vragen voor een ICE-tag (In Case of Emergency).
Ook wel bekend onder de naam RESQ-tag.
http://nl.wikipedia.org/wiki/In_case_of_emergency

Een internationale standaard voor het vastleggen van cruciale (medische) informatie, zoals bloedgroep, je naam & adresgegevens, wie te contacteren in noodgevallen, je medicijnen & eventuele belangrijke aandoeningen, allergieën, eventuele donorcodicil, en allerlei andere belangrijke informatie voor het geval dat jijzelf die informatie niet (meer) kan geven.

ICE-tag's zijn er in verschillende soorten, van papieren tot en met USB-stick die tegen een stootje kan:
http://www.cyclenutz.com/ResQtag_p_442.html
of
http://www.cyclenutz.com/Medical-Emerge ... p_482.html
of
http://www.utagice.com/acatalog/index.html

Ikzelf gebruik al jaren de UTAG - Digital Dogtag omdat deze automatisch mijn informatie in verschillende talen weergeven kan en ik regelmatig in het buitenland was.

Een goedkoop(er) alternatief is om in je mobiele telefoon een contactnaam te plaatsen genaamd ICE met de nodige informatie.
Mits je mobiele telefoon een eventueel ongeval ook overleefd. :$
Helaas zou blijken dat de hulpdiensten hier zelden gebruik van maken;
http://www.nu.nl/tech/2514838/hulpdiens ... obiel.html

Anyhoe, neem het serieus in overweging ook dit voor jezelf te regelen, het kán je leven redden als het erop aan komt!
HansH

Ongelezen bericht door HansH »

Zeer nuttige informatie Berrybeer, info die je regelmatig kunt posten denk ik.
Ik heb op m'n helm mijn bloedgroep en een ICE telefoonnummer staan, dit was ooit een aktie uit het GS Forum. Dit zijn stickers met het GS Forum logo gecombineerd met de nodige info.
Was volgens mij een groot succes.

Gr,Hans
J vd B te V

Ongelezen bericht door J vd B te V »

Bloedgroepen op je kleding/helm/jas of waar dan ook, ik geloof er al heel lang niet meer in.
Sta mij toe om dit even toe te lichten:
Mijn ervaring na een ernstig ongeval in 1996.
Ik werd door een onoplettende automobiliste van mijn F650 gereden. Been op zes plaatsen kapot. En op drie plaatsen staken de stukken bot naar buiten.
In de ambulance naar het ziekenhuis.
Op gegeven moment komt er iemand die zegt: ik kom even uw bloed prikken om uw bloedgroep te bepalen.
Ik zeg: A negatief, dus doe geen moeite verder.
Zegt zij iets in de trant van : Dat willen/moeten wij zelf bepalen.
Afijn er gaan weer 15 zeer pijnlijke minuten voorbij en komen ze weer terug om nog es te prikken voor die bloedgroep, want er was iets mis gegaan.
Ik weer: doe geen moeite, het is A-negatief!!!!!!
Na wederom lang en pijnlijk wachten wordt ik eindelijk naar de OK gereden en op de drempel worden we tegengehouden want het was nog steeds niet goed. Ik weeeeeer: A NEGATIEF!!!!!!!!
Weer niks mee te maken. Afijn ik heb een uur langer met helse pijnen gelegen omdat ze niets aannemen van de patient zelf.
I rest my case.....................
Het staat nog steeds op mijn helm en in mijn jas, maar ik geloof er niet meer in.
HansH

Ongelezen bericht door HansH »

Beste Jan,
Je hebt helemaal gelijk en het is maar goed ook dat je deze bloed identificatie aan de medici overlaat of je moet deze info in een officeel document bij je dragen. Ik mag hopen dat je wel hersteld bent en nog jaren mag genieten, zonder brokken, van onze fantastische hobby. _004

Groet, Hans
JoJothefirst
2024
2024
Type: R1200RT
Bijz: zumo XT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Groningen

Ongelezen bericht door JoJothefirst »

Wat een kl Oia ten ervaring, JvdB! Echt waardeloos. Ik weet wel dat we steeds meer in een maatschappij terecht komen waarin angst regeert. Angst om een fout te maken, angst om aangeklaagd te worden, angst voor... noem maar op. Dus kun je maar beter zelf uitzoeken welke bloedgroep iemand heeft, dan die persoon op z'n blauwe ogen te geloven, want stel je voor..... _001
Maar ik dacht eigenlijk dat dat van de laatste jaren was, alleen laat jouw verhaal zien dat dat dus al veel langer aan de gang is. Eigenlijk vind ik het triest, je moet fouten kunnen maken en daarvan leren, maar aan de andere kant.... als je met een klein foutje grote ellende kunt veroorzaken, is de tolerantie wel een stuk kleiner geworden. We leven steeds meer in een wereld waarin een schuldige aangewezen moet worden, en het laatste wat je wilt is die schuldige zijn :x
Dus ja, ik denk dat je steeds harder moet roepen, of je moet iets ondertekenen zodat je zelf de verantwoordelijkheid draagt... etc.
Ik begrijp wel dat je been weer goed hersteld is, aangezien je nu wel weer op de motor rijdt?

[groet]

JoJo
Have some courtesy, have some sympathy, have some taste. (Mick Jagger)
jpauwels
Bijz: Saphir Schwarz Metallic
Woonplaats of omgeving: Riel

Ongelezen bericht door jpauwels »

Het is maar goed dat ze de bloedgroep zelf willen bepalen.

Als je bv A-negatief hebt wil dat nog niet altijd zeggen dat je alle bloed van dezelfde bloedgroep kunt hebben, naast dat ze je bloedgroep bepalen hebben ze ook een beetje bloed nodig om te kruien met het donor bloed. Ze kijken dan of het niet met elkaar reageert. En dat gebeurt nog wel eens dat ze met 5 zakken bloed kuisen om 1 juiste zak te hebben.

Dit niet altijd zo, maar wel goed dat ze het altijd checken, het laatste wat je wilt in deze situatie is een een transfusie reactie, dan ben je nog verder van huis.

Overigens heb ik ook een ICE verwijzing in mij telefoon staan met een nummertje ervoor staan ze altijd boven aan
J vd B te V

JoJothefirst schreef:Wat een kl Oia ten ervaring, JvdB! Echt waardeloos. Ik weet wel dat we steeds meer in een maatschappij terecht komen waarin angst regeert. Angst om een fout te maken, angst om aangeklaagd te worden, angst voor... noem maar op. Dus kun je maar beter zelf uitzoeken welke bloedgroep iemand heeft, dan die persoon op z'n blauwe ogen te geloven, want stel je voor..... _001
Maar ik dacht eigenlijk dat dat van de laatste jaren was, alleen laat jouw verhaal zien dat dat dus al veel langer aan de gang is. Eigenlijk vind ik het triest, je moet fouten kunnen maken en daarvan leren, maar aan de andere kant.... als je met een klein foutje grote ellende kunt veroorzaken, is de tolerantie wel een stuk kleiner geworden. We leven steeds meer in een wereld waarin een schuldige aangewezen moet worden, en het laatste wat je wilt is die schuldige zijn :x
Dus ja, ik denk dat je steeds harder moet roepen, of je moet iets ondertekenen zodat je zelf de verantwoordelijkheid draagt... etc.
Ik begrijp wel dat je been weer goed hersteld is, aangezien je nu wel weer op de motor rijdt?

[groet]

JoJo
Hoi Jojo,
het ongeluk dateert uit 1996 en ik heb nog steeds veel pijn, vooral de linkerknie is aan gort van binnen.
En ja , ik heb twee jaar na het ongeval weer een motor gekocht (R80) toen alle ijzerwaren uit mijn been waren.
En ik heb eigenlijk al vanaf mijn eerste motor in 1988 het idee gehad dat automobilisten denken: Die l*l op die brommer gaat wel opzij.
Ik rij altijd defensief. Daar ligt het echt niet aan.
Verder heb ik er nog altijd veel plezier aan. Vooral als ik in een grote stad kom en geen 4 euro per uur in een parkeerautomaat hoef te stoppen.
En de noodzaak van datg bloed prikken is me later wel uitgelegd, maar op het moment dat je ligt te kreperen van de pijn, ben je op zijn zachtst gezegd gepikeerd dat het niet op schiet.
En eenmaal in die OK: Dat moment dat die ruggeprik begon te werken, dat vergeet je nooit meer.
Groeten van Jan.
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Beste Jan,

Het was niet mijn bedoeling oude wonden open te trekken, zeker niet letterlijk. _002

Ik heb zelf ook open botbreuken gehad, wat uiteindelijk een botamputatie werd.
Ik weet wat het is helse pijnen te doorstaan dat je letterlijk van de brancard stuiterde van de..., laat ik dat maar verder achterwegen om er niet nog verder een slechte horrorfilm van te maken.
Een nachtmerrie waar ik ook niet graag meer aan herinnerd wordt.

Zoals door anderen al aangegeven, op een dergelijk moment van ernstige trauma zal men het op safe spelen en desondanks alsnog een transfusie-check willen doen.
Niet alleen in verband met aansprakelijkheid, maar ook omdat je vaak in shock bent bij een dergelijk trauma en je echt soms onzin ligt uit te kramen, je brein is ook in totale verwarring. Door het bloedverlies, de pijn, bloeddruk, paniek e.d.
Dat is mij althans achteraf ook nog ff verteld, best wel choquerend.

Kan mij voorstellen dat je op een dergelijk moment in een dergelijke situatie de reacties niet echt prettig ervoer, maar beter check-bubbel check dan dat er een ernstige fout gemaakt wordt.

Nogmaals, het was zeker niet mijn intentie een dergelijk gevoelig onderwerp zo aan te roeren.
J vd B te V

Hoi,
vanuit de nachtdienst: Ik heb er geen aanstoot aan genomen hoor.
En ik was niet in shock (de ambulancebroeder verbaasde zich er over dat ik rustig over van alles en nog wat lag te praten op weg naar het ziekenhuis.)
Maar wilde mijn ongezouten mening over de bloedgroepen en ICE's wel even kwijt.

Heb nog vergeten te vertellen dat ik letterlijk en figuurlijk heb gezwaaid met de kaart van de bloedbank, waar ik al jaren donor was. (!!!!!)
Had al een gouden speldje in bezit......

Later mocht ik dankzij dit ongeluk ook geen bloed meer geven wegens de DSE (Kreuzfeld Jacob) toestanden. Heb totaal in twee dagen vijf zakken bloed gehad.
Zodra ik heb uitgevogeld hoe je hier een foto kan plaatsen zal ik een "horror" foto plaatsen.......
Groeten van Jan.
PS: Ik bof: Hoef deze week overdag niet te werken en 's nachts niet te slapen..... ;-)
J vd B te V

Been in de steigers.zip
(254 Bytes) 22 keer gedownload
Test of het lukt om een foto te plaatsen van mijn pootje.
JoJothefirst
2024
2024
Bijz: zumo XT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Groningen

Ongelezen bericht door JoJothefirst »

het is je (helaas of gelukkig? _001 ) niet gelukt. Bang om te zien wat ik nou weer voor ogen zou krijgen heb ik toch geprobeerd om je zip-bestand te openen, aangezien de sensatiezucht het toch weer overwint ;) Ik krijg dan echter niets te zien.... maar ik geloof je zo ook wel dat het geen pretje was :shock:

Groet

JoJo
Have some courtesy, have some sympathy, have some taste. (Mick Jagger)
J vd B te V

Nee hoor, je hoeft niet bang te zijn, het is geen echte horror.
Het is me idd niet gelukt, heb nu gezien waar staat hoe het moet.
Groeten, Jan ;-)
J vd B te V

Afbeelding
Hehehe, gelukt......
alle littekens die je ziet, daar kwamen de botten naar buiten...
Een verpleegster in het ziekenhuis zei een keer tegen me: "het lijkt wel of ze op dat been met hagel hebben geschoten. :D :shock:
BertL
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1200GT/2008
Woonplaats of omgeving: Ommen

Ongelezen bericht door BertL »

Kan de motorbroek daar echt niet overheen ?

Tjonge wat hebben ze je te pakken gehad. Beterschap !
GrTz
BertL
J vd B te V

Nee helaas. Hielp ook geen broek tegen....
Maar als je ergens tegenaan stootte.....dat ging dan letterlijk en figuurlijk door merg en been.....

Groeten van Jan via Tapatalk
JDoubleOP
Type: R1100RT
Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
Land: Duitsland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim

Ongelezen bericht door JDoubleOP »

Wat een ellende Jan, je lijkt wel een oudijzerboer ;) :D Ik heb ook zo'n traktie gehad. Lekker als ze gingen schoonmaken met jodium, ik dacht dat ik door het dak eruit ging. Met de tijd ging ik wennen aan de helse pijnen. No pain no gain. Ik had m'n onderbeen gebroken traktie/bovenbeen gebroken + verbrijzeld plaat erin van 30 cm/scheur in het bekken/arm gebroken gips erom + pen door elleboog/sleutelbeen uit de kom en onder de schaafwonden en die lelijke kop zit er nog op Big RT Smile .
J vd B te V schreef:Nee helaas. Hielp ook geen broek tegen....
Maar als je ergens tegenaan stootte.....dat ging dan letterlijk en figuurlijk door merg en been.....

Groeten van Jan via Tapatalk

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Café”