Radio 1100 / 1150
Moderator: RT_Patrick
Radio 1100 / 1150
Weet iemand of het mogelijk is om een radiounit van een 1150 te plaatsen in een 1100.
En dan geldt de vraag uiteraard ook voor de luidsprekers.
Wie kan mij helpen met deze vraag.
En dan geldt de vraag uiteraard ook voor de luidsprekers.
Wie kan mij helpen met deze vraag.
Re: Radio 1100 / 1150
Goede vraag;
Qua maatvoering zal de radio wel passen, het is 1DIN.
Ik denk wel dat de stekkers/verbindingen een uitdaging gaan geven;
Bij de 1150 zit er naast stuurbediening ook nog een extern display in het dashboard, en het zou mij dus ook niet verbazen als de stekkers/verbindingen achterop anders zijn, en dus niet plug-and-pray.
Oftewel, de bestaande 1100RT kabelboom/aansluitingen zal je waarschijnlijk moeten aanpassen e.d.
Behalve de antenne-aansluiting.
Ook de stuurbediening verwacht ik niet "compatible" te zijn tussen de 1100RT en de 1150RT, maar dat kan je pas eigenlijk exact bepalen als de servicemanuals van beide radio's vergeleken worden (1100RT radio: Clarion PU-9203A, 1150RT radio: Clarion PU-1681A). En ik heb ooit alleen degene voor de 1100RT aangeschaft.
Ik persoonlijk zou je aanraden een "gewone" autoradio (al dan niet voorzien van CD-speler) aan te schaffen, die heb je tegenwoordig ook met Bleutooth afstandsbediening, of anders bepaalde modellen met draad-besturing (zoals de Blaupunkt Calgary MP35 of Sony CDX-S2000, om er maar eens een paar te noemen die ik ken, en je ook nadere informatie op het
over kunt vinden).
Tenzij je die 1150RT radio compleet, met display, kabelboom, speakers en antenne e.d. voor een lage prijs kunt overnemen.
Want de prijzen voor dergelijke delen kunnen soms :shock: zijn.
En zonder dat display erbij heb je m.i. weinig aan deze radio op de 1100RT.
Maar dat is mijn mening!
Qua maatvoering zal de radio wel passen, het is 1DIN.
Ik denk wel dat de stekkers/verbindingen een uitdaging gaan geven;
Bij de 1150 zit er naast stuurbediening ook nog een extern display in het dashboard, en het zou mij dus ook niet verbazen als de stekkers/verbindingen achterop anders zijn, en dus niet plug-and-pray.
Oftewel, de bestaande 1100RT kabelboom/aansluitingen zal je waarschijnlijk moeten aanpassen e.d.
Behalve de antenne-aansluiting.

Ook de stuurbediening verwacht ik niet "compatible" te zijn tussen de 1100RT en de 1150RT, maar dat kan je pas eigenlijk exact bepalen als de servicemanuals van beide radio's vergeleken worden (1100RT radio: Clarion PU-9203A, 1150RT radio: Clarion PU-1681A). En ik heb ooit alleen degene voor de 1100RT aangeschaft.
Ik persoonlijk zou je aanraden een "gewone" autoradio (al dan niet voorzien van CD-speler) aan te schaffen, die heb je tegenwoordig ook met Bleutooth afstandsbediening, of anders bepaalde modellen met draad-besturing (zoals de Blaupunkt Calgary MP35 of Sony CDX-S2000, om er maar eens een paar te noemen die ik ken, en je ook nadere informatie op het

Tenzij je die 1150RT radio compleet, met display, kabelboom, speakers en antenne e.d. voor een lage prijs kunt overnemen.
Want de prijzen voor dergelijke delen kunnen soms :shock: zijn.
En zonder dat display erbij heb je m.i. weinig aan deze radio op de 1100RT.
Maar dat is mijn mening!
Bedankt voor de uitvoerige uiteenzetting van e.e.a.
Top zo'n forum dat je niet alles opnieuw hoeft uit te vinden.
Bedankt dutchmidiman
Top zo'n forum dat je niet alles opnieuw hoeft uit te vinden.
Bedankt dutchmidiman
Heel graag gedaan, uiteraard!
Al was het alleen al om te voorkomen dat iemand bijvoorbeeld een (kostbare) 2ehands 1150RT aamschaft om er achter te komen dat de montage op een 1100RT toch heel wat meer behelst.
Dan is het echt zonde-geld.
Naast een standaard, gewone autoradio (al dan niet met afstandsbediening) kan je ook een MP3-speler met ingebouwde FM-radio onder je jas stoppen en aan je helm koppelen. Ook nog eens kosteneffectief.
PS: Zag dat ik nog 1 andere vraag niet van je beantwoord had, zijnde de speakers van de 1150RT in een 1100RT;
Als ik dat zo bekijk qua afbeelding op RealOEM, zie ik bij de 1100RT "gewone" speakers, terwijl bij de 1150RT het een complete drukkamer is met tweeter.
Kortom, ook dat zal niet zo 1-2-3 gaan passen zonder de nodige hobby-werk, schat ik zo in.
Goed, weer genoeg stof om keuzes over te maken wat jij wenst en wat je redelijk vindt als oplossing daar voor.

Al was het alleen al om te voorkomen dat iemand bijvoorbeeld een (kostbare) 2ehands 1150RT aamschaft om er achter te komen dat de montage op een 1100RT toch heel wat meer behelst.
Dan is het echt zonde-geld.
Naast een standaard, gewone autoradio (al dan niet met afstandsbediening) kan je ook een MP3-speler met ingebouwde FM-radio onder je jas stoppen en aan je helm koppelen. Ook nog eens kosteneffectief.
PS: Zag dat ik nog 1 andere vraag niet van je beantwoord had, zijnde de speakers van de 1150RT in een 1100RT;
Als ik dat zo bekijk qua afbeelding op RealOEM, zie ik bij de 1100RT "gewone" speakers, terwijl bij de 1150RT het een complete drukkamer is met tweeter.
Kortom, ook dat zal niet zo 1-2-3 gaan passen zonder de nodige hobby-werk, schat ik zo in.
Goed, weer genoeg stof om keuzes over te maken wat jij wenst en wat je redelijk vindt als oplossing daar voor.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 3801 Weergaves
-
Laatste bericht door HansD
-
- 4 Reacties
- 1624 Weergaves
-
Laatste bericht door QuickFix
-
-
Nieuw bericht Handleiding Radio van een BMW R 1100 RT
door Nico Graftdijk » » in Elektrische Systemen - 7 Reacties
- 2803 Weergaves
-
Laatste bericht door Inspector Gadget
-
-
-
Nieuw bericht Uitlaat 1150/1100/850 hetzelfde?
door Mike Philippens » » in Overige Techniek & Mechanica - 7 Reacties
- 3341 Weergaves
-
Laatste bericht door Inspector Gadget
-