Mike Philippens schreef:doov650 schreef:Ik heb enige ervaring met het rijden op het circuit. Daar leer je juist je motor zo recht op mogelijk door de bocht te sturen. Dat doe je door zelf naast de motor te gaan hangen.
Zo recht mogelijk? Is het niet zo hard mogelijk en zo plat als de motor/banden/grip toestaat? Dat je er naast gaat hangen is om het zwaartepunt te verlagen omdat je anders nooit met die snelheid door de bocht komt. Toch? Meneer Rossi gaat in ieder geval nooit zo recht mogelijk door een bocht. Het kán niet schuiner, daarom hangt ie er naast.
Precies, maar je moet de redenatie niet omdraaien.
Uitgaande van
dezelfde bochtsnelheid heb je 2 opties:
Je blijft rechtop op de motor zitten, je zult dan de motor moeten afschuinen om het zwaartepunt te verlagen
Je gaat zelf naast de motor hangen om het zwaarte punt te verlagen. De motor zelf kan dan meer recht opblijven.
Combineer je die 2 methoden, dan kun je inderdaad nog sneller door de bocht.
Maar omdat Rossi hier niet mee leest en omdat ik de indruk kreeg dat hier werd gedacht dat schuin ook snel betekent, probeerde ik wat nuance in te brengen.