In feburari van dit jaar stelde het probleem zich in de knoppenunit links van het stuur met als resultaat dat mijn grootlicht begon te knipperen of branden en mijn richtingaanwijzer (links) begon te knipperen. Niet alleen hinderlijk, maar ook nog eens levensgevaarlijk voor mezelf omdat anderen dan zouden denken dat ik zou afslaan.
De unit werd toen vervangen wat het probleem natuurlijk oplostte. Een recente grondige wasbeurt zou aan de oorzaak gelegen hebben, omdat dat de laatste keer was dat de motor in contact kwam met water voor het probleem zich voordeed. Akkoord, kan ik mee leven.
Maar... dit najaar, in oktober ditmaal, stelde het probleem opnieuw in de 'pas vervangen' knoppenunit. Uitleg was toen "de 'plotse' wisseling van het weer van droog naar nat en warm en koud" en dat dit een "gekend probleem" zou zijn bij de oudere modellen van de RT. Gelukkig was het probleem van korte duur en heb ik er verder geen problemen mee gehad.
Tot 29 december 2012, wanneer het probleem zich opnieuw voordeed... alleen deze keer in de rechter knoppenunit. Op 27 december 2012 ben ik met de motor even naar Brussel geweest en terug. Een trip van in totaal zo'n 240km. Akkoord, het weer was niet optimaal met een zware regenbui in het begin, daarna zon en een zondvloed op de terugweg. Op 28 december 2012 is de motor gewoon blijven staan en op 29 december 2012 werd ik haast krankzinnig. Na nog maar 7 km gereden te hebben merkte ik plots op dat mijn rechter richtingaanwijzer aanstond. Het uitzetten lukte eerst niet, pas na herhaaldelijk drukken tot wel "sjoemelen" (beide knoppen "Rechts" als "Uit" tegelijk indrukken). Verder niet veel last mee gehad, tot de laatste paar kilometers toen het pas écht erg was en de rechter knipperlicht niet eens meer aan wou. Tenzij ik stopte, het contact afzette en daarna weer aan en het hele gedoe weer begon: spontaan knipperen.
Het lijkt overigens dat ik de enige ben die last heeft daarvan? Weinig informatie op het internet. En om er een schepje bovenop te doen: ik heb last van vocht in beide knipperlichtbehuizingen voorhaan en in mijn achterlicht. Gekend probleem, of ben ik echt de enige?