TOUREN-TEST BMW R 1200 RT / TRIUMPH TROPHY 1200 SE
Moderator: RT_Patrick
- JOS WRSM
- Erelid
- Berichten: 4383
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
TOUREN-TEST BMW R 1200 RT / TRIUMPH TROPHY 1200 SE
[media]cyKToNvgB-8[/media]
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
- Baird
- 2024
- Berichten: 4369
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: TOUREN-TEST BMW R 1200 RT / TRIUMPH TROPHY 1200 SE
Had hem gisteren ook gezien, moet blijkbaar het blad kopen, maar dit is ook leuk: Ash on wheels
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
- HansD
- Berichten: 3357
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: TOUREN-TEST BMW R 1200 RT / TRIUMPH TROPHY 1200 SE
Mooi filmpje, maar zegt verder niks.
In de Motorrad van deze maand een vergelijk tussen 5 toerfietsen waaronder RT, Trophy, FJR, en Kawa GtR.
De Trophy verslaat de Rt! Maar de winnaar is de K1600GT, op alle fronten trouwens.
In de Motorrad van deze maand een vergelijk tussen 5 toerfietsen waaronder RT, Trophy, FJR, en Kawa GtR.
De Trophy verslaat de Rt! Maar de winnaar is de K1600GT, op alle fronten trouwens.
- Baird
- 2024
- Berichten: 4369
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: TOUREN-TEST BMW R 1200 RT / TRIUMPH TROPHY 1200 SE
behalve op de aanschafprijs en onderhoudsintervallen neem ik aan.HansD schreef:.................
Maar de winnaar is de K1600GT, op alle fronten trouwens.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
- HansD
- Berichten: 3357
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: TOUREN-TEST BMW R 1200 RT / TRIUMPH TROPHY 1200 SE
Conclusie van de test was: voor elke Euro meer krijg je ook werkelijk meer motor!Baird schreef:behalve op de aanschafprijs en onderhoudsintervallen neem ik aan.HansD schreef:.................
Maar de winnaar is de K1600GT, op alle fronten trouwens.
Ben trouwens zaterdag bij Goedhart motoren geweest om de Trophy te bewonderen, en de nieuwe FJR en de nieuwe Multistrada.
Re: TOUREN-TEST BMW R 1200 RT / TRIUMPH TROPHY 1200 SE
HansD schreef:Conclusie van de test was: voor elke Euro meer krijg je ook werkelijk meer motor!Baird schreef:behalve op de aanschafprijs en onderhoudsintervallen neem ik aan.HansD schreef:.................
Maar de winnaar is de K1600GT, op alle fronten trouwens.
Ben trouwens zaterdag bij Goedhart motoren geweest om de Trophy te bewonderen, en de nieuwe FJR en de nieuwe Multistrada.
Ben je er uit gekomen of in de verleiding gekomen?
Gr, Hans
- HansD
- Berichten: 3357
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: TOUREN-TEST BMW R 1200 RT / TRIUMPH TROPHY 1200 SE
Trophy ziet er redeljk uit, beetje oudbollig zoals in een ander topic al besproken. Schaamteloze kopie van de Rt.HansH schreef:
Ben je er uit gekomen of in de verleiding gekomen?
Gr, Hans
Waanzinnige knoppenboel op de stuurhelften en saai dashboard. Zit wel goed (in de showroom). Topkoffer lijkt me kleiner dan bij de Rt.
FJR zit eigenlijk ook best goed, minder sportief dan ik dacht, alleen is de FJR niet mijn motor.
Nieuwe multistrada heeft totaal geen uitstraling en alleen in grijs te krijgen - afgang. Schijnt wel super te rijden.
Al met al niet echt in de verleiding, nee. Maar misschien wel na een proefrit (doe ik later als je het niet erg vind

Re: TOUREN-TEST BMW R 1200 RT / TRIUMPH TROPHY 1200 SE
Ik neem die tests altijd maar met een korrel zout. Als het een exacte wetenschap was, had iedereen dezelfde motor. Het is maar nét wat je belangrijk vindt. Tests zijn altijd meningen, en ook al hebben die mensen 100.000km per jaar op de motor doorgebracht, het blijft een mening. Hun mening hoeft de mijne niet te zijn. Sommige mensen vinden een boxer vreselijk rijden. Of ze hebben iets van 'ouwelullenbak' bij BMW of juist omgekeerd een voorkeur (al dan niet gesponsord) en dan krijg je ook al een kleuring van het resultaat.HansD schreef:Conclusie van de test was: voor elke Euro meer krijg je ook werkelijk meer motor!Baird schreef:behalve op de aanschafprijs en onderhoudsintervallen neem ik aan.HansD schreef:.................
Maar de winnaar is de K1600GT, op alle fronten trouwens.
Ben trouwens zaterdag bij Goedhart motoren geweest om de Trophy te bewonderen, en de nieuwe FJR en de nieuwe Multistrada.
Wat wel altijd interessant is te horen wat ze zoal te zeggen hebben. Vaak noemen ze dingen op waar je zelf niet zo snel aan denkt en dan kun je het meenemen. Maar ja...ik heb al de beste motor die er is, dus ik hoef voorlopig geen nieuwe. Ik koop over een jaar of 10-12 wel een RT met wasserboxer van modeljaar 2014/2015...

Re: TOUREN-TEST BMW R 1200 RT / TRIUMPH TROPHY 1200 SE
Het grote voordeel van de redacteuren die deze testen schrijven zijn, dat ze in de gelukkige omstandigheid zijn allerlei motoren te vergelijken met elkaar en,door hun grote ervaring, deze uitkomsten zo met ons kunnen delen. En inderdaad, ik weet ook dat er andere belangen meewegen in de resultaten. Het is aan de consument om zich in meerdere bladen in te lezen om zo toch een redelijk beeld van de geteste motoren te krijgen. Mijn ervaring is dat dit nuttig is.
Groet, Hans
Groet, Hans
Re: TOUREN-TEST BMW R 1200 RT / TRIUMPH TROPHY 1200 SE
Ik prijs mij heel gelukkig dat ik een flinke verzameling heb van circa 30+ bladen waarin expliciet de R1200RT getest werd met vele andere merken en modellen.
Ik lees daar, ok, deels roze bril een klein beetje ophebbende, dat de R1200RT versus vele andere merken en modellen vaak heel erg goed bevalt bij de journalisten, soms tot hun eigen verbazing.
Vooral hoe gemakkelijk je de R1200RT berijden kan, en toch meer dan prima mee kan komen met soms veel krachtigere toerers van de andere merken.
Vaak lees ik de kwaliteit van afwerking in positieve zin, de windbescherming, goede remmen zonder dat je vizier zich gelijk in het asfalt lijkt te willen schrapen, en de kortste remweg bij 100 km/uur bij volle bepakking.
Het enige wat je op de keeper beschouwt nog wel eens wilt lezen in dergelijke vergelijkingstests, is het schakelen van de versnellingen, de hoge kosten voor de extra's, en soms de wat geknepen karakter als het om motorvermogen gaat, het mooi rond lopen.
Als ik dan lees over de Triumph, is het bijna beschamend jatwerk, weinig origineels aan, anders dan dat je zou kunnen zeggen dat het motorblok wel van een (veel?) beter karakter is.
Als je dan weer een lang artikel leest over de baas van Triumph, begrijp ik weer niet waarom ze (wederom) een goed model (R1200RT) op hun manier "gedaan" hebben, in plaats hun eigen visie, kennis en kunde ten toon te spreiden met hun jarenlange ervaring. Blijkbaar zijn ze daartoe niet in staat gebleken.
Althans, dat is dan mijn conclusie.
Kortom, als je ooit twijfelt of de R1200RT een goede motor is, lees de diverse testverslagen.
Voor mij bevestigd het wederom: liefde op het 1e gezicht.
Dat neemt niet weg dat er zeker verbeterpunten zijn, zo naïef ben ik zeker niet.
Maar de R1200RT is, samen met de 1200GS en de K1600 dijk van machines die het de concurrentie nog altijd heel moeilijk maken.
Ik lees daar, ok, deels roze bril een klein beetje ophebbende, dat de R1200RT versus vele andere merken en modellen vaak heel erg goed bevalt bij de journalisten, soms tot hun eigen verbazing.
Vooral hoe gemakkelijk je de R1200RT berijden kan, en toch meer dan prima mee kan komen met soms veel krachtigere toerers van de andere merken.
Vaak lees ik de kwaliteit van afwerking in positieve zin, de windbescherming, goede remmen zonder dat je vizier zich gelijk in het asfalt lijkt te willen schrapen, en de kortste remweg bij 100 km/uur bij volle bepakking.
Het enige wat je op de keeper beschouwt nog wel eens wilt lezen in dergelijke vergelijkingstests, is het schakelen van de versnellingen, de hoge kosten voor de extra's, en soms de wat geknepen karakter als het om motorvermogen gaat, het mooi rond lopen.
Als ik dan lees over de Triumph, is het bijna beschamend jatwerk, weinig origineels aan, anders dan dat je zou kunnen zeggen dat het motorblok wel van een (veel?) beter karakter is.
Als je dan weer een lang artikel leest over de baas van Triumph, begrijp ik weer niet waarom ze (wederom) een goed model (R1200RT) op hun manier "gedaan" hebben, in plaats hun eigen visie, kennis en kunde ten toon te spreiden met hun jarenlange ervaring. Blijkbaar zijn ze daartoe niet in staat gebleken.
Althans, dat is dan mijn conclusie.
Kortom, als je ooit twijfelt of de R1200RT een goede motor is, lees de diverse testverslagen.
Voor mij bevestigd het wederom: liefde op het 1e gezicht.
Dat neemt niet weg dat er zeker verbeterpunten zijn, zo naïef ben ik zeker niet.
Maar de R1200RT is, samen met de 1200GS en de K1600 dijk van machines die het de concurrentie nog altijd heel moeilijk maken.
Re: TOUREN-TEST BMW R 1200 RT / TRIUMPH TROPHY 1200 SE
PS: Een iets uitgebreidere test;
(kan mij nog steeds niet bekoren maar ik doe in ieder geval mijn best, op mijn manier
)
[media]tf17U4mjx6o[/media]
(kan mij nog steeds niet bekoren maar ik doe in ieder geval mijn best, op mijn manier

[media]tf17U4mjx6o[/media]
- Baird
- 2024
- Berichten: 4369
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: TOUREN-TEST BMW R 1200 RT / TRIUMPH TROPHY 1200 SE
Omdat ik het zilver te gewoontjes vind en hij er in het blauw te oubollig uitziet is na intense discussie met Triumph en het nodige hobbywerk van mijn zoon de Trophy 1200 vanaf modeljaar 2014 ook in een mooiere kleur te krijgen, kleurcode 'K1600GT-red' :lol:


Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
- HansD
- Berichten: 3357
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: TOUREN-TEST BMW R 1200 RT / TRIUMPH TROPHY 1200 SE
Best wel mooi zo'n Triumph Copy 1200 in het rood 

Re: TOUREN-TEST BMW R 1200 RT / TRIUMPH TROPHY 1200 SE
Die grote koplamp unit, is zooooooo 2006..............
Gr Hans

Gr Hans
- JDoubleOP
- Berichten: 1119
- Lid geworden op: 05 jul 2012, 13:11
- Type: R1100RT
- Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
- Land: Duitsland
- Woonplaats of omgeving: Emlichheim
- Locatie: Emlichheim (D)
Re: TOUREN-TEST BMW R 1200 RT / TRIUMPH TROPHY 1200 SE
Trouwens tijdens de beurs nog even weer op de Triumph gezeten, wat me opviel dat het stuur 'extreem' laag aanvoelt en ik de zit van de 1200RT prefereer boven al het andere.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht