Eigenlijk niet consequent want de boordcomputer heeft me wat dat betreft de laatste 17,500km nog nooit in de steek gelaten, meestal rijd ik door totdat de boordcomputer aangeeft dat ik nog nul kilometer kan rijden (vaak zelfs nog een aantal kilometers onder nul) en dan sta ik nog steeds niet zonder benzine, blijkt maar weer dat het toch niet constant is, volgende keer maar wat eerder gaan tanken.
Maar natuurlijk was het niet de eerste keer dat ik zonder benzine stond en uit voorzorg (ervaring?) heb ik altijd een aluminium brandstoffles bij me met daarin een litertje peut en die heeft me (ook vandaag weer) gered.
Op de vluchtstrook een liter benzine in de tank gegoten en de RT startte gelijk weer zonder problemen, dat was vroeger (in het carburateur tijdperk) wel anders.
Voor alle zekerheid toch maar niet naar mijn standaard benzinepomp doorgereden maar bij de eerste de beste benzinepomp (na 5 km) getankt om het lot niet teveel te tarten :), de motor duwen gaat best makkelijk maar dat moeten we vooral niet overdrijven.
Totaal ging er 27.67 liter in de tank (inclusief het weer vullen van de aluminium fles), haal ik daar de laatste 5 km nog vanaf die ik nog gereden heb naar de benzinepomp (tegen gemiddeld gebruik over deze tank) dan is de conclusie dat er 27.5 liter in de tank gaat als hij helemaal leeg is.
(Helemaal eerlijk is het niet want ik heb wat luchtgaten in de vulbuis geboord zodat de tank net iets hoger gevuld kan worden, scheelt weer 0.5 liter, officieel gaat er namelijk "maar" 27 liter in de tank).