Ik woon in België nl. in Asper (deelgemeente van Gavere en dit is tss Gent en Oudenaarde ) en op het forum is her en der toch al wat geschreven over verlaagde Hyperpro veren maar veelal is het mij niet duidelijk omdat het de ene keer gaat over een model met ESA en de andere maal over één zonder ESA nog ergens anders gaat het over een model RT van 2010 waarvan Hyperpro zelf ook een verschil opgeeft tss de modellen '05-'09 en '10 ergens anders gaat het over modellen 1150 of zelfs GS modellen.
Daarom dat ik hier voor het model R1200RT met ESA en modeljaar 2009 de vraag wil stellen : Of hier mensen zijn die verlaagde Hyperpro veren hebben voor dit model EN mij ook kunnen bevestigen of dat deze verlagings kit daadwerkelijk uw motor 2,5 cm doet verlagen want op de site van Hyperpro wordt wel een verlaging van 2,5 cm beloofd maar is dit wel zo ???
EN ik zou misschien wel durven vragen aan andere Belgen of mensen uit bv. Zeeuws Vlaanderen , die een '05-'09 model R1200RT met ESA en met verlaagde Hyperpro veren al hebben , willen vragen of dat ik eens kan plaatsnemen op hun motor vooralleer ik tot aankoop over ga. (ik hoef er zeker niet met te rijden eens plaatsnemen is al ruim voldoende ) !!
Ik rij wel bijna altijd duo ( ben 1,63 m ) en heb reeds het verlaagde zadel van touratech en rij rond met een dikkere zool op de bottines maar het is nog steeds een beetje balanceren tss tenenwerk en de bal van de voet.
Het rijden is geen probleem maar zou eventueel gewoon de veren plaatsen om dat tikkeltje extra bij het stilstaan.
Ik weet dat een WESA systeem bestaat en dit zou 4 cm verlagen maar dit kost dan ook meer dan 1000€ en dat is mij te veel.
De Hyperpro verlaagde veren kosten tss 187€ en 217€ afhankelijk van op welke site je ze vind.
Ik zou zelf de veren vervangen omdat mijn technische kennis voldoet om dit werk zelf uit tevoeren.
Hou het veilig en alvast mijn dank.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Gino.