Een gratis forum voor iedereen die van BMW Motorrad houdt. Hier deel je informatie, ervaringen en ritverhalen met andere BMW Motorrad-liefhebbers. Of je nu rijdt of fan bent, je bent welkom!
hallo rt rijders, elke keer als ik met mijn motor een tour heb gemaakt en motor terug in de garage zet komt er een zware benzine geur vrij, heb al met de moto terug naar de garantie geweest maar de garagist heeft niets kunnen vinden, na verloop van dagen gaat deze geur weg maar als ik terug rij komt het terug,
hebben jullie deze neg ervaring ook gehad,
Dank u.
sogut schreef:hallo rt rijders, elke keer als ik met mijn motor een tour heb gemaakt en motor terug in de garage zet komt er een zware benzine geur vrij, heb al met de moto terug naar de garantie geweest maar de garagist heeft niets kunnen vinden, na verloop van dagen gaat deze geur weg maar als ik terug rij komt het terug,
hebben jullie deze neg ervaring ook gehad,
Dank u.
Dat heb ik ook als ik de motor direct in de garage zet. Laat ik de motor afkoelen valt er niets te ruiken. Is volgens mij heel gewoon.
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
Mijn R1150RT gaat ook pas 's avonds laat pas naar binnen om de stank te voorkomen, klinkt dus bekend net zoals het dichtdrukken van de vuldop na het tanken!
Ben het met Blackers eens. Mijn RT gaat ook direct de schuur in en het eerste half uur / drie kwartier als je de schuur ingaat ruik je de benzinelucht.
Is volkomen normaal als je tankdop verder goed dicht zit.
Als je het contact uitzet stopt de motor direct, maar er blijft dan altijd een drupje onverbrande benzine over die op een andere manier naar buiten verdampt, wat de benzinelucht dan teweeg brengt. (ruikt overigens prima... )
, Willem.
Keep on beeming
Honda CB72, Honda CB550K3, 28 jaar vier wielen, BMWR1100RT, BMWR1200RT, BMWR1200RT/LC
Echt een zware benzinelucht lijkt me niet normaal. Mijn 1100RT gaat meestal binnen 10 min. na aankomst in de garage, heb nog nooit een benzinelucht geroken. Je ruikt wel dat er een net bereden motor in de garage staat, maar dat is wat anders dan de karakteristieke lucht van benzine.
1. Als je het ruikt nadat je de motor op het kontakt zet; dan kun je controleren of er lekkage optreedt bij de leidingen die naar de tank gaan en de slangklemmen controleren op vastheid.
1. Als je het ruikt nadat je de motor op het kontakt zet; dan kun je controleren of er lekkage optreedt bij de leidingen die naar de tank gaan en de slangklemmen controleren op vastheid.
Een lichte benzine geur na het rijden lijkt me normaal, als de benzine geur doordringend is is dit niet ok. Heb het zelf ook gehad, bleek de snelkoppeling te lekken die onder de benzinetank zit. Wanneer je rijdt lekt er benzine op je warme motor, wanneer je stopt met rijden stopt het lekken maar verdampt de nog aanwezige benzine op je motor -> vandaar de benzinegeur (bij mij toch). Dealer vondt het ook niet, heb het dan maar zelf gezocht...Nieuwe snelkoppeling en probleem was opgelost.
Benzine geur als motor langer stil staat is niet normaal. Na rijden kan een motor wel ruiken als hij warm is. Maar na een uurtje of twee moet dit bij een goede ventilatie wel weg zijn of nog maar licht aanwezig. Ruikt hij dan nogsteeds sterk naar benzine dan als eerste benzineslang en aansluitingen controleren. Daar moet bijna wat mis mee zijn als de benzine dop goed dicht is.
Als wij nu allemaal antwoorden geven die in vorige postings ook al zijn gegeven dan schiet sogut hier niets mee op.
De vraag lijkt gerechtigd om sogut te verzoeken of zijn probleem wel dan niet opgelost is.
Dus sogut, hoe staat het ermee?
De vraag lijkt gerechtigd om sogut te verzoeken of zijn probleem wel dan niet opgelost is.
Dus sogut, hoe staat het ermee?
met vriendelijke groet,
RhanRT[/quote]
Denk dat het inderdaad belangrijk is om te weten of het probleem is opgelost?
Maar tegelijk hoe hij ondekt heeft wat het was en hoe het is verholpen.
Als het probleem niet is opgelost, wat heeft hij dan inmiddels gecontroleerd.
Op die wijze kan je ook verder helpen met tips voor zoeken naar de oorzaak.
Dus Sogut graag een tussen stand.
ik heb nog de kuip niet kunnen demonteren heb nog geen tijd gehad maar ik denk dat het aan mijn benzine dop ligt want de rubber onder de dop is aan een kant grijs en de andere helft zwart denk dat deze niet goed sluit terwijl het wel degelijk dichtklikt.
Met deze simpele terugkoppeling waaruit blijkt dat genoemde vermoedens van de forumleden om eerst simpel de eenvoudige zaken te onderzoeken terecht waren. Rubber vervangen en probleem opgelost!
ik heb een vraag; als ik der RH kuip demonteer kan ik dan direct aan de tank en pomp voor de leidingen te kunnen nazien voor lekkage? of moet ik nog andere bekleding onder de kuip demonteren?
ik heb nu mijn rechter kuip demonteert maar zie niets en heb ook de tankdop eruitgehaald maar ik zie percies juist onder de dop die de tank raakt geen rubberen dichting hoeft er normalerwijze daar geen rubber te zijn? en hoe moet ik verder zien aan de leidingen die buiten lopen ik zie niets door de tank?
ik heb vandaag met de dealer gebeld en ze beweren ook dat daar tussen een pakking moet zijn, heb ene bestelt gaat normaal donderdag binnenkomen, dus de vorige garagist of persoon heeft deze vergeten terug op te zetten _003
dan ga ik eens zien of het nog in de garage gaat ruiken naar benzine,
ik laat jullie wel iets weten na de ingreep,
sogut schreef:afspraak bij dealer op 24 november voor plaatsing van dichting
Op 13 nov heb je ene besteld en dan toch nog naar dealer? Heb je de pakking verpruts, durf je het niet aan, geen vijf minuten tijd? Wat is de oorzaak of heb je het gekoppeld aan een onderhoudsbeurt en zet de dealer de door jou bestelde pakking er dan gelijk in?
Op 13 nov heb je ene besteld en dan toch nog naar dealer? Heb je de pakking verpruts, durf je het niet aan, geen vijf minuten tijd? Wat is de oorzaak of heb je het gekoppeld aan een onderhoudsbeurt en zet de dealer de door jou bestelde pakking er dan gelijk in?
u hebt me in verlegenheid gebracht, gisteren afspraak opgezegd, ga deze zaterdag zelf plaatsen.
u hebt me in verlegenheid gebracht, gisteren afspraak opgezegd, ga deze zaterdag zelf plaatsen.
Beste Sogut, stoor je maar niet teveel aan deze iet of wat agressieve aanpak, het zal vast niet zo bedoeld zijn.
Benzine is zeer brandbaar laat staan benzinedamp.
Sogut, bij twijfel kun je volgens mij beter bij je dealer langs gaan. Al de motoren die ik heb gehad, meest hiervan waren BMW's, hebben nooit naar benzine geroken.
BMW geeft ook aan dat je de E10 brandstof mag tanken. Je wilt niet weten hoeveel mensen al problemen hebben gehad door deze benzine.
HansH schreef:Benzine is zeer brandbaar laat staan benzinedamp.
Sogut, bij twijfel kun je volgens mij beter bij je dealer langs gaan. Al de motoren die ik heb gehad, meest hiervan waren BMW's, hebben nooit naar benzine geroken.
BMW geeft ook aan dat je de E10 brandstof mag tanken. Je wilt niet weten hoeveel mensen al problemen hebben gehad door deze benzine.
Gr Hans.
Zo kun je iedereen bang maken! Als je geen open vuur of een sigaret aan hebt, contact af en zorgt dat je een beetje op de wind staat is er niks aan de hand, je kunt eventueel nog handschoenen dragen maar spannender is het niet
HansH schreef:Benzine is zeer brandbaar laat staan benzinedamp.
Gr Hans.
Zo kun je iedereen bang maken! Als je geen open vuur of een sigaret aan hebt, contact af en zorgt dat je een beetje op de wind staat is er niks aan de hand, je kunt eventueel nog handschoenen dragen maar spannender is het niet
Het is zeker niet de bedoeling Sogut bang te maken maar ik proef wel enige twijfel bij Sogut om dit probleem aante pakken. ik vind het ook verstandig van hem om zijn dealer hier in te betrekken. Jammer vind ik, dat de invloed van het forum hem hier van weerhoudt.
Een benzine dampende motor in een afgesloten garage vind ik een ongewenste situatie.