OPGELOST: relatie laadstroom en 1200rt op de klippen gelopen

Zelf sleutelende leden vertellen over hun project en/of laten de voortgang daarvan zien.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Jeeron

OPGELOST: relatie laadstroom en 1200rt op de klippen gelopen

Ongelezen bericht door Jeeron »

Na het gebeuren met de voorwiellagers kan ik "nu" alweer aan een nieuw hoofdstuk beginnen.

Waarom "nu" tussen haakjes, de bmw staat nog bij de ouders van mn vriendin waar ik dit weekend geweest ben, dus hij zal sowieso tot dit weekend moeten wachten voor hij weer aandacht krijgt.

Vrijdag een goeie 250km gereden en toen ik vlakbij mijn vriendin was (holterberg) eens even lekker optrekken, waarna de waarschuwingslampen van de laadstroom gingen branden. Motortje start niet meer op alleen de accu, tikt over alsof die leeg is. Het enige wat ik daar heb kunnen controleren is:

Contact uit: 12,3V
Contact aan: 11,8V
Starten met startkabels, waarna er geen laadstroom te vinden is op de accu. Blijft zo rond de 11,8V hangen.

Kortom met de trein naar het ouderlijk huis, mn vader had helaas geen tijd om de motor op te halen. En thuis de Guzzi sport gepakt en weer terug naar zeist gereden. Heb de motor nodig om zaterdag op mn werk te komen.

Wat wij gister nog eens bedacht hebben, de accu van de guzzi aan de bmw hangen, en wederom testen of hij laadstroom heeft. Geen laadstroom > zoeken richting dynamo/aandrijving daarvan/gelijkrichter/spanningsregelaar. Wel laadstroom me de accu van de guz > accu kapot > nieuwe accu kopen.

Mijn vraag is, hebben jullie nog ideeen, waar ik het nog zou kunnen zoeken?
Hazeldonk
Type: R1200RT
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Contacteer:

Re: relatie laadstroom en 1200rt op de klippen gelopen

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

Wat is de leeftijd van de accu?

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Jekihero
Type: R1200RT
Bijz: Model 2011, full option
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Noord Holland

Ongelezen bericht door Jekihero »

Knoop nooit een goede accu aan een rotte accu!
De inwendige kortsluiting van de verdachte accu kan de goede accu vernielen.
Gewoon de Guzzi accu op de Beemer zetten, dan weet je waarschijnlijk genoeg.

Ronald
DickL

Ongelezen bericht door DickL »

Wanneer je na het starten nog steeds niet meer dan 11,8 volt meet, is óf de accu overleden (interne kortsluiting?) óf de dynamo laadt niet meer bij. Ik denk het laatste, want wanneer je sluiting hebt in de accu geeft deze bij stilstaande motor en aangezet contact geen 11,8 V meer aan. Misschien ook nog een andere oorzaak maar ik zou beginnen met accu bijladen, en wanneer blijkt dat accu OK is, dan dynamo testen, te beginnen met spanningsregelaar.

groeten Dick
thooms

Ongelezen bericht door thooms »

Je zou na het meten op de accu ongeveer 13.5 tot 14.5 volt moeten meten.
Zo niet laad je dynamo inderdaad niet meer

IS je zekering nog heel ligt je v snaar er nog wel op.

Deze dingen kan je zelf goed controleren
Jeeron

Zaterdag na m`n werk blaas ik vanaf Tilburg naar m`n vriendin, en dus de BMW. Daar eens even de accu van de sport op de bmw aansluiten en zien wat er gebeurd maar heb er een hard hoofd in. Ik neem preventief al een aandrijf riempje mee, kost toch maar een eurotje of 15 dacht ik.

Mocht het niet de accu zijn, dan komt mn vader mij zondag ophalen met de aanhanger, kan ik thuis waar het gereedschap is eens uitvogelen of het de dynamo, aandrijving of wellicht iets anders is. Ik hoop op de snaar, de meest simpele en goedkope ingreep.
Jeeron

Inderdaad zoals verwacht, aandrijfriem aan diggelen. Gister gelukkig al een nieuwe meegenomen dus zojuist gemonteerd. Beestje werkt weer als vanouds, al was het wel een gekloot om de riem er goed op te krijgen voor een eerste keer.
Kees Jan

Ongelezen bericht door Kees Jan »

Mooi dat de oplossing eenvoudig en goedkoop was, maar dit lijkt op achterstallig onderhoud. Ik zou alle standaard onderhoudswerkzaamheden snel uitvoeren.

Groet,
Kees Jan

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Sleutelprojecten van leden”