boxer op de jiffy

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
PieteRT

boxer op de jiffy

Ongelezen bericht door PieteRT »

Is het slecht om mijn -1200- langere tijd op de zijstander te zetten? Mij werd verteld dat er dan teveel olie naar de linker tiet loopt, bij de zuigerveren langs, waardoor deze na het starten kunnen vervuilen (verbrand olie) waardoor de motor meer olie gaat verbruiken?

vr. gr. PieteRT
Beamietoo

Re: boxer op de jiffy

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Yep ! Dat klopt als een bus _004
Sommige oudere modellen leunen meer op de jiffy dan anderen. De 1200RT heeft er weinig last van te schuin te staan wanneer de grond hard en recht is.
De 1100 en 1150 GS'ers hebben soms een iets gebogen jiffy waarbij ze te ver naar links gekanteld staan en kunnen naar een tijdje stilstaan bij opstarten een paar seconden aardig roken. Maar tja je moet de jiffy niet gebruiken als scharnierpunt om de motorfiets in de garage om een 180 te doen.
Laatst gewijzigd door Beamietoo op 24 sep 2012, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
wil51
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Ongelezen bericht door wil51 »

Hoe lang is te lang? Thuis staat hij altijd op de middenbok omdat motor dan minder ruimte inneemt in de garage. Op mijn werk staat hij altijd op de jiffy. Dan staat hij dus 8 uur op de jiffy. Is dat al slecht?
Beamietoo

Ongelezen bericht door Beamietoo »

wil51 schreef:Hoe lang is te lang? Thuis staat hij altijd op de middenbok omdat motor dan minder ruimte inneemt in de garage. Op mijn werk staat hij altijd op de jiffy. Dan staat hij dus 8 uur op de jiffy. Is dat al slecht?
8 uur is niet lang _004
8 dagen wel.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”