Een gratis forum voor iedereen die van BMW Motorrad houdt. Hier deel je informatie, ervaringen en ritverhalen met andere BMW Motorrad-liefhebbers. Of je nu rijdt of fan bent, je bent welkom!
Is het slecht om mijn langere tijd op de zijstander te zetten? Mij werd verteld dat er dan teveel olie naar de linker tiet loopt, bij de zuigerveren langs, waardoor deze na het starten kunnen vervuilen (verbrand olie) waardoor de motor meer olie gaat verbruiken?
Yep ! Dat klopt als een bus
Sommige oudere modellen leunen meer op de jiffy dan anderen. De 1200RT heeft er weinig last van te schuin te staan wanneer de grond hard en recht is.
De 1100 en 1150 GS'ers hebben soms een iets gebogen jiffy waarbij ze te ver naar links gekanteld staan en kunnen naar een tijdje stilstaan bij opstarten een paar seconden aardig roken. Maar tja je moet de jiffy niet gebruiken als scharnierpunt om de motorfiets in de garage om een 180 te doen.
Laatst gewijzigd door Beamietoo op 24 sep 2012, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe lang is te lang? Thuis staat hij altijd op de middenbok omdat motor dan minder ruimte inneemt in de garage. Op mijn werk staat hij altijd op de jiffy. Dan staat hij dus 8 uur op de jiffy. Is dat al slecht?
wil51 schreef:Hoe lang is te lang? Thuis staat hij altijd op de middenbok omdat motor dan minder ruimte inneemt in de garage. Op mijn werk staat hij altijd op de jiffy. Dan staat hij dus 8 uur op de jiffy. Is dat al slecht?