Nolan N104

Welke helm past bij jou en je RT

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Erteetje

Nolan N104

Ongelezen bericht door Erteetje »

Hallo BeemeRT's

Zijn er mensen op het forum die ervaring hebben met de Nolan N104 :?: :?: :?:
Zelf rij ik al geruime tijd met de Nolan N102 en deze bevalt mij prima. Vooral het Ncom systeem is naar mijn mening meer dan geweldig :!: :!:
Vandaar dat ik toch weer kijk naar de Nolan.
Op funbikers staat een mooie aanbieding. Helm met het bluetooth systeem voor 485. Mooie prijs, toch??

Ik hoor graag de mening van ervaringsdeskundigen.

Luc
Inspector Gadget

Re: Nolan N104

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Terwijl je de diverse reacties afwacht, alvast wat leesmateriaal;
http://www.webbikeworld.com/r2/motorcyc ... olan-n-104

Ikzelf heb een soort van "helm-fetisj" :shock: , bezit daarom diverse helmen waaronder de Nolan N-103, en die verliest het op diverse vlakken van de Schuberth C3, bij mijn maatstaven.

Alleen de N-Com van Nolan is wel top, waardoor ik deze helm soms nog wel eens gebruik.
Anders had de Nolan al lang in de recycle gegaan, wat mij betreft.
BertL
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1200GT/2008
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ommen

Ongelezen bericht door BertL »

Heb een paar weken terug de N104 gekocht. Wat een verschil met mijn vorige helm ! Goede pasvorm, veel stiller, zonnevizier, pin-lock en de prijs vond ik t.o.v. de schuberth en bmw-helm meevallen. I.t.t. DMM heb ik niet gekozen voor het N-comsysteem, maar heb van Midland de BTnext ertegenaan geplakt. Bevalt ook goed. Succes met je keuze !
GrTz
BertL
Patje
Type: R1200RT/LC
Bijz: Quartz Blue Metalic...
Land: BE
Woonplaats of omgeving: Antwerpen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Patje »

dutchmidiman schreef: :shock: , bezit daarom diverse helmen waaronder de Nolan N-103, en die verliest het op diverse vlakken van de Schuberth C3, bij mijn maatstaven.
Het zal hem wel in de prijs zitten zeker?

N104 een 320€
Shubert C3 en BMW S6 een 450€
( op http://www.fc-moto.de en http://www.bmw-kirsch.de)
Why do I ride a BMW? Easy, Mercedes does't build bikes!!! De R1200RT lc is er, die staat prachtig naast mn K100LT uit 1988 :-)
Sinds 1977: Suzuki AC50 (70&100), GuzziV7, BMW R65, Suz GS650L, Idem, R1100RT, R1150RT, K100LT, R1200RT lc
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ja, de C3 is duur(der), maar op de keeper beschouwt voor mij de betere helm qua draagcomfort en geluid.

Alleen de Nolan N-Com krijgt van mij een dikke 8, de rest van de Nolan is m.i. matig tot slecht.

Maar wellicht dat de N104 inderdaad verbeterd is. _001
Ben bang dat ik die keuze niet een 2e keer zal maken, daar ben ik te blij met mijn C3.
(en de Nolan achteraf zonde-geld)

Zelfs de BMW helm van de baas, ook die is lawaaiiger versus de C3.
En toch dezelfde fabriek.
Go figure! :$

Maar met de nu verplichte oordoppen zal ik af-en-toe de Nolan wellicht nog wat meer gaan gebruiken.
pesyl6

Ongelezen bericht door pesyl6 »

Heb een n103, nu derde jaar, kwalitatief toch wat gammel allemaal. Rubbers die loslaten, sluitmechanisme klep dat soms hapert Heb toen de schubert laten staan, vond hem prijzig. Volgende keer toch maar een schubert, kost wat maar dan heb je ook wat
Erteetje

pesyl6 schreef:Heb een n103, nu derde jaar, kwalitatief toch wat gammel allemaal. Rubbers die loslaten, sluitmechanisme klep dat soms hapert Heb toen de schubert laten staan, vond hem prijzig. Volgende keer toch maar een schubert, kost wat maar dan heb je ook wat
Zelf heb ik de Nolan n102 en van het "gammele" herken ik niksKlap systeem werk prima zonder haperen en rubbers zitten nog als nieuw. Het zal ook wel een kwestie van geluk zijn (het befaamde maandagmorgen model :D )
Het n com systeem is mijns inziens perfect. Nooit enig verbindingsprobleem of wat dan ook.

Ik geloof direct dat de C3 beter is maar ook hier kan het zomaar zijn dat de pasvorm gewoon niet bij de vorm van je hoofd past. Pasvorm is dus naar mijn mening persoonlijk. Geluisniveau, afwerking e.d. is wel interessant

Luc
Bert M
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Ongelezen bericht door Bert M »

Erteetje schreef: ...Ik geloof direct dat de C3 beter is maar ook hier kan het zomaar zijn dat de pasvorm gewoon niet bij de vorm van je hoofd past. Pasvorm is dus naar mijn mening persoonlijk....

Luc
Klopt helemaal, Luc. Zowel BMW Systeem als de C3 leverden mij binnen een half uur proefpassen enorm pijnlijke drukpunten op. Heb zelf gekozen voor een Shoei Multitec _004 . Zelfs de nieuwe Shoei Neotec heeft een andere (voor mij minder prettige) pasvorm.

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Erteetje

Bert M schreef:
Erteetje schreef: ...Ik geloof direct dat de C3 beter is maar ook hier kan het zomaar zijn dat de pasvorm gewoon niet bij de vorm van je hoofd past. Pasvorm is dus naar mijn mening persoonlijk....

Luc
Klopt helemaal, Luc. Zowel BMW Systeem als de C3 leverden mij binnen een half uur proefpassen enorm pijnlijke drukpunten op. Heb zelf gekozen voor een Shoei Multitec _004 . Zelfs de nieuwe Shoei Neotec heeft een andere (voor mij minder prettige) pasvorm.

[groet]

Bert M
Hallo Bert,

Ik heb voor de Nolan ook shoei helmen gehad die mij heel erg goed bevallen zijn. Het is het N-com bleutooth systeem dat bij over de streep getrokken heeft om over te stappen op de Nolan. Tot nu toe geen klagen. Ik rij wel met oordopjes maar zowel de pasvorm, degelijkheid en de n-com is voor mij prima.

Luc
Tuinbank

Ongelezen bericht door Tuinbank »

Heb een Nolan 102, Nolan 103 en een Schubert voorzien van scr systeem. Nolan zit goed vanaf eerste begin maar maken veel lawaai! Staan onder in de kast zins ik een Schubert heb. Schubert zit in begin wat strakker maar na enige tijd zit hij echt goed, ook het scr systeem is goed. Ben tevreden met mijn Schubert C3 :D
Beemer-Tycoons
2023
2023
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Kawasaki GTR1400, V-Stream scherm ,Hypro vering.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Dordrecht

Ongelezen bericht door Beemer-Tycoons »

Ik heb enige jaren geleden ook een schubert C2 gehad die na verloop van tijd problemen met pijn punten ging veroorzaken daarna een Caberg justissimo die ook bij de oren pijn punten opleverde na verloop van tijd.
Nu heb ik een Nolan N103 die me uitstekend bevalt nergens pijnpunten ook niet na een hele dag rijden en wat betreft rammelen of loslaten van onderdelen heb ik helemaal geen problemen en dat zelfde geldt voor de helm van mijn vrouw die een zelfde helm heeft samen zijn we erg tevreden over deze helm.
Wat betreft pasvorm vindt ik dat heel erg persoonlijk en b.v. een Arai of Shoei helm hoef ik niet eens op te zetten want die passen niet bij mijn hoofd.
Zelf heb ik een Autocom intercom ingebouwd wat uitstekend werkt tot snelheden van 140 en meer.
-1150- Peter
Meer dan 45 Jaar Motor historie :Suzuki 250, Suzuki 750GT, Kawasaki Z900, Kawasaki Z1000, Suzuki 750GT, Honda 350 4cil, Kawasaki 450 2cil, Kawasaki Z550, Kawasaki Z1000ST, Kawasaki 1000GTR, Bmw R1100RT, BMW R1150RT, Kawasaki GTR1400
Afbeelding

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: (Systeem)helmen”