Weer een andere cruise-control oplossing!

Radio/DVD, voetsteunen, wildfluitjes. valbeugels enz. enz.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Inspector Gadget

Weer een andere cruise-control oplossing!

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik kwam toevallig deze cruise-control tegen op een zoektocht op het interweb;

Go Cruise Throttle Control
http://www.2wheelride.com/throttle_pro.html

The Go Cruise throttle control is an amazingly clever, simple and elegant solution to relieving stress on your wrist on long rides.
Go Cruise installs on your throttle grip in a few seconds, no tools needed.
When you're at your desired speed, push the Go Cruise down with your index finger until it rests on your brake lever.
Go Cruise has just enough grip to hold your throttle in place and take stress off your wrist.
To reduce speed, simply roll the throttle off manually to override the Go Cruise. See * below)

Features:
- Easy to use
- Easy to install - no tools required - on/off in 6 seconds
- Designed for original stock RUBBER grip
- Includes optional silicone ring for use with metal grips or for increased friction.
Fits most motorcycles with 22 mm ( 7/8") diameter handlebars.

* = Manufacturer's Warning

Improper installation and/or use of the throttle control could result in serious injury or death, as is the case with any other motorcycle specific part or accessory.

- DO NOT take your hands off the handlebars.
- DO NOT use in traffic.
- DO NOT use in congested residential or urban areas.
- DO NOT use when precise speed changes are required.
- DO NOT use if you are an inexperienced rider.
- DO NOT use with any other cruise control device.
- DO NOT use until you are thoroughly familiar with the operation of the throttle control.
- Disengage Go Cruise Throttle Control in downhill.

[media]WAklTq-V6VM[/media]
AGVerheij
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Re: Weer een andere cruise-control oplossing!

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Heel eenvoudige en goedkope oplossing, zou het bijna zelf kunnen bedenken :roll:
En ook nog eens schappelijke verzendkosten. Als ik niet al een overheidsschroef op mijn stuur zou hebben is dit een héél interessant hebbedingetje.

[groet], GerbeRT
Groets, GerbeRT

"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
Inspector Gadget

(rommelend in doos met oud gereedschap) Nee, helaas heb ik geen figuurzaag meer. :lol:

Inderdaad eenvoudige oplossing en lijkt mij ook heel effectief.

Vandaar dat ik er melding van maak, voor de meelezers, en wellicht doet iemand er een idee van op.
You never know! ;)
wil51
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Ongelezen bericht door wil51 »

AGVerheij schreef:Heel eenvoudige en goedkope oplossing, zou het bijna zelf kunnen bedenken :roll:
En ook nog eens schappelijke verzendkosten. Als ik niet al een overheidsschroef op mijn stuur zou hebben is dit een héél interessant hebbedingetje.

[groet], GerbeRT
Die overheidsschroef had ik ook op mijn K75RT. Bestaat die ook voor de R850RT van 2003?
speek
Type: R1200RT
Woonplaats of omgeving: Achterhoek
Contacteer:

Ongelezen bericht door speek »

Lijkt wel wat op de klem-constructie van de cc van Wunderlich ( http://www.wunderlich.de/images/Anleitu ... 20_ITA.pdf )
Had ik op mijn R1200R. Functioneerde redelijk.
It's never too late to have a happy childhood.
PeeWee

Ongelezen bericht door PeeWee »

En weet iemand zo te roepen welke diameter onze "handlebar"heeft ?
Kees BMW

Ongelezen bericht door Kees BMW »

wil51 schreef:
AGVerheij schreef:Heel eenvoudige en goedkope oplossing, zou het bijna zelf kunnen bedenken :roll:

[groet], GerbeRT
Die overheidsschroef had ik ook op mijn K75RT. Bestaat die ook voor de R850RT van 2003?
Goedenavond.

Bestaat ook voor de R 850 RT ik heb hem op mijn R 1150 RT.
Kees BMW
Inspector Gadget

PeeWee schreef:En weet iemand zo te roepen welke diameter onze "handlebar"heeft ?
Als ik met de schuifmaat meet, lees ik 32 mm....
Erteetje

Ongelezen bericht door Erteetje »

Naar mijn bescheiden mening is dit net zomin iets als de mechanische cruise control die ikzelf heb op de -1200-
Het houdt je gas netjes vast maar de snelheid is natuurlijk verre van constant in het heuvellandschap waar ikzelf woon. Voor lange vlakke snelwegritten werkt het wel eerdig, maar niet meer dan dat.

Luc
Vorie
Type: Ik heb een ander type BMW
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Genemuiden

Ongelezen bericht door Vorie »

Werkt dit ook als je grip puppy's erop hebt zitten? dan is de diameter van de handle behoorlijk groter. of zou hij er dan nog naast passen?
groeten, Coen
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

Erteetje schreef:Naar mijn bescheiden mening is dit net zomin iets als de mechanische cruise control die ikzelf heb op de -1200-
Het houdt je gas netjes vast maar de snelheid is natuurlijk verre van constant in het heuvellandschap waar ikzelf woon. Voor lange vlakke snelwegritten werkt het wel eerdig, maar niet meer dan dat.

Luc
Hoi Luc,

De vraag is of je cc in een andere omgeving wilt gebruiken, de lol in een omgeving als de jouwe is natuurlijk het continue moeten aanpassen aan de veranderingen in die omgeving. Zelf zou ik cc alleen gebruiken op die stukken snelweg omdat je daar je hand af en toe wilt ontlasten en om die constante snelheid te bewaren/bewaken...

Groet,

Dave
Inspector Gadget

BTW, deze Cruise control blijkt (o.a. _001 ) door MotoPort geleverd te kunnen worden voor 22,95 euro.
En dan gekend onder de merknaam "CRUISECONTROL BOOSTER, EASY. (22MM)" (of 25 mm)

Booster is een merknaam die ik wel vaker bij diverse motorzaken ben tegengekomen.

Maar dit alles geheel terzijde en puur informatief.
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ik heb ook wat men hier de overheidsschroef noemt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik altijd maar heel kort een constante snelheid kan rijden. Je bent in Nederland toch constant bezig met beetje gas erbij weer gas terug nemen. Mij lijkt het een raar gevoel cruise control die er niet afvalt als je op de rem trapt. Telkens bewust tegen iets in moeten draaien doet me denken aan de oude bromfiets die ik ooit had waar de gas wel eens bleef hangen.
En mocht er iets gebeuren en je zou vallen dan draait het achterwiel wel door op volle toeren. Ik zou het handig vinden als ik laat op de avond reed als de weg bijna leeg was maar anders lijkt het mij een raar gevoel. Mijn idee om wat minder kramp te krijgen is gewoon even stoppen en een bakje koffie drinken. Die wasknijper op die handgreep lijkt goed te werken in het filmpje maar hoelang zal dat klemmende effect blijven vraag ik mij wel af? Maar ja misschien werkt het wel super en wil je het niet kwijt nadat je zo'n ding gemonteerd hebt.
BertL
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1200GT/2008
Woonplaats of omgeving: Ommen

Ongelezen bericht door BertL »

Ik zie dit draadje over andere cruisecontrol oplossingen.
Ik zag laatst bij een K-rijder een wel heel goedkope: hij had een ring van een stuk fietsband (ongeveer 5 cm) dubbel over het eind van zijn gashandel geschoven. Als hij een stuk met dezelfde snelheid wilde rijden, stroopte hij de dubbelgeslagen band af over het gewicht en de gashandel zat "vast". Ik vond het geniaal.
GrTz
BertL
JDoubleOP
Type: R1100RT
Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
Land: Duitsland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim

Ongelezen bericht door JDoubleOP »

[media]BmwkuzbsiOg[/media]

[media]ASUmvEeVz9w&NR=1[/media]
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Eigenlijk heb je een cruise controle in Nederland niet echt nodig je kan hier nog geen 15 minuten dezelfde snelheid aanhouden. En echt veilig zijn ze ook niet bij een noodstop zal je toch tijd tekort komen denk ik. Alleen laat in de avond kan je soms langer rijden met dezelfde snelheid maar meestal is de snelweg te vol. Het blijft toch heel wat anders dan een echte cruise controle die deze nadelen veel minder heeft.
japachap
Type: R1150RT
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Woonplaats of omgeving: Enschede

Ongelezen bericht door japachap »

Helemaal off-topic-

"In het land der blinden, is één oog Koning"

Sisters of Mercy...?

Je moet het gewoon weten... 8)_
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: Overige accessoires”