Vraag over uitwissen kenteken nr.
Moderator: RT_Patrick
Vraag over uitwissen kenteken nr.
Ik ben altijd nieuwsgierig over foto's van voertuigen op het net met het
kenteken nr. uitwist of vervaagd.
Waarom doen mensen dat?
Gr, Kenny
kenteken nr. uitwist of vervaagd.
Waarom doen mensen dat?
Gr, Kenny
- HenkvanR
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
Re: Vraag over uitwissen kenteken nr.
Ja Kenny, dat snap ik ook niet want je kan alleen de gegevens inzien op RDW van de historie en weinig andere dingen.
Verder kan je er niets mee volgens mij en zoals Jos zegt zit het meer tussen de oren.
Verder kan je er niets mee volgens mij en zoals Jos zegt zit het meer tussen de oren.

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
HenkvanR

Toch niet helemaal;
Voorheen RDW verkocht jou gegevens regelmatig aan derden.
Daarbij wordt door die derden gekeken naar verwachte kilometerstanden, uitvoeringen/opties van het voertuig, brandstof-soort etc.
En kan het voor komen dat er onverwacht een brief in de bus valt op jou naam van een totaal onbekend bedrijf die interesse heeft in jouw voertuig.
Door vol met je kenteken op het internet te gaan zitten en in geuren en kleuren van alles en nog wat over het voertuig te gaan melden, kan je in de problemen komen.
Op het internet is er in ieder geval al heel weinig privacy, je provider bewaard elke bit en bytes voor een aantal jaren, je IP-adres is te backtracken tot op straatadres, je telefoon is volledig te volgen, je computer bevat veel privé-gegevens, etc, etc.
Het is aan ieder om zelf te bepalen hoeveel privacy je nog wenst, ook al is daar niet zo heel veel van over.
Er bestaat een levendige handel in persoonsgegevens.
Daar maken de good, bad en de ugly ge- en mis-bruik van.
Voorheen RDW verkocht jou gegevens regelmatig aan derden.
Daarbij wordt door die derden gekeken naar verwachte kilometerstanden, uitvoeringen/opties van het voertuig, brandstof-soort etc.
En kan het voor komen dat er onverwacht een brief in de bus valt op jou naam van een totaal onbekend bedrijf die interesse heeft in jouw voertuig.
Door vol met je kenteken op het internet te gaan zitten en in geuren en kleuren van alles en nog wat over het voertuig te gaan melden, kan je in de problemen komen.
Op het internet is er in ieder geval al heel weinig privacy, je provider bewaard elke bit en bytes voor een aantal jaren, je IP-adres is te backtracken tot op straatadres, je telefoon is volledig te volgen, je computer bevat veel privé-gegevens, etc, etc.
Het is aan ieder om zelf te bepalen hoeveel privacy je nog wenst, ook al is daar niet zo heel veel van over.
Daar maken de good, bad en de ugly ge- en mis-bruik van.
Laatst gewijzigd door Inspector Gadget op 28 jul 2012, 23:08, 2 keer totaal gewijzigd.
- GiSmo
- Type: R1150RT
- Woonplaats of omgeving: Parel van de Veluwe
@ Beamietoo:
Ik neem aan dat je deze vraag stelt naar aanleiding van het feit dat ik mijn kenteken gewist heb op de pagina "showen die RT....."
Dutchmidiman verwoord in mijn ogen precies waar het om draait. Het laatste beetje privacy is mij nog steeds heilig. Daarbij komt dat ik het nogal naïef vind als je denkt dat er geen mensen op dit forum komen die wel degelijk toegang tot dit soort gegevens hebben. Ik vraag mij trouwens af waarom dit jouw nieuwsgierigheid wekt?
Jij zult het wel anders bedoelen, maar ik haal je eigen onderschrift maar even aan: Always watch out for the other guy!
Groet!
Kees
Ik neem aan dat je deze vraag stelt naar aanleiding van het feit dat ik mijn kenteken gewist heb op de pagina "showen die RT....."
Dutchmidiman verwoord in mijn ogen precies waar het om draait. Het laatste beetje privacy is mij nog steeds heilig. Daarbij komt dat ik het nogal naïef vind als je denkt dat er geen mensen op dit forum komen die wel degelijk toegang tot dit soort gegevens hebben. Ik vraag mij trouwens af waarom dit jouw nieuwsgierigheid wekt?
Jij zult het wel anders bedoelen, maar ik haal je eigen onderschrift maar even aan: Always watch out for the other guy!
Groet!
Kees
Suzuki GT-750, Honda CX-500, BMW R100RS, Kawasaki ZZR-600, Ducati 900SS, BMW R1150GS, BMW R1150RT, BMW R1150GS
dutchmidiman schreef:Toch niet helemaal;
Heel goed Rob, niet alleen bestaat er een levendige handel in persoonsgegevens (meer dan je lief is) maar er is ook een levendige handel in voertuig/eigenaren gegevens.
Dit raakt uiteraard de wetgeving op privacy, wat men doet is spelen op de rand van het toelaatbare en ja sommigen gaan daar net overheen.
D.m.v. het kenteken kan men in ieder geval achter de naam en het adres komen in sommige gevallen, echter als men jouw kenteken spot helpt afplakken ook niet.
Maar goed, als je een voertuig tekoop zet en je wilt niet dat onverlaten achter jouw adres kunnen komen zou je het kunnen afplakken maar dan neemt de ander contact met je op en maakt een afspraak.
Maak je dan een afspraak op jouw huisadres dan heeft afplakken dus totaal geen zin, maak in dat geval een afspraak op een ander vertrouwd adres en vermeld nimmer jouw vaste telefoonnummer maar gebruik een prepaid 06 nr.
Helemaal te beveiligen ben je niet als een onverlaat het absoluut op jouw voertuig heeft voorzien.
Triest maar waar.
groet,
Han
Het is een kleine moeite om via het internet allerlei persoonlijke gegevens te vinden.
Soms zijn het kleine brokjes, zoals een op-vakantie melding op fabelboek of twister (ik verander dergelijke namen altijd met opzet, net als YT, Joetube, etc) en dan de kunst om dergelijke informatie te combineren om kwaadwillende zaken te doen.
Heel veel informatie die wij hier op het
plaatsen is via (o.a.) G00gle, B1ng, en vele andere zoekrobots al snel te vinden.
Dus ook afbeeldingen danwel de links daar naar toe.
Datamining, het actief afzoeken van het gehele internet naar persoonsgegevens, is een zeer lucratieve business, die helaas ook door kwaadwillende misbruikt worden.
Kortom, spring zeer zorgvuldig om met jou gegevens waarmee je identificeerbaar bent, zoals IP-adres, kentekens, woonplaats en straatnaam, telefoonnummers, chassisnummer, de plek waar je geweest bent en opnames gemaakt hebt (lees: Action camera met tijdstip en datum in beeld), het kan allemaal misbruikt worden door de onverlaat.
Je kunt de gebruikers op het
wel vertrouwen, maar de wereld daar buiten zit vol met hele volksstammen die weinig goeds in hun bedoelingen hebben met jouw persoonlijke gegevens.
Soms zijn het kleine brokjes, zoals een op-vakantie melding op fabelboek of twister (ik verander dergelijke namen altijd met opzet, net als YT, Joetube, etc) en dan de kunst om dergelijke informatie te combineren om kwaadwillende zaken te doen.
Heel veel informatie die wij hier op het

Dus ook afbeeldingen danwel de links daar naar toe.
Datamining, het actief afzoeken van het gehele internet naar persoonsgegevens, is een zeer lucratieve business, die helaas ook door kwaadwillende misbruikt worden.
Kortom, spring zeer zorgvuldig om met jou gegevens waarmee je identificeerbaar bent, zoals IP-adres, kentekens, woonplaats en straatnaam, telefoonnummers, chassisnummer, de plek waar je geweest bent en opnames gemaakt hebt (lees: Action camera met tijdstip en datum in beeld), het kan allemaal misbruikt worden door de onverlaat.
Je kunt de gebruikers op het

Waarom zouden gebruikers op dit forum te vertrouwen zijn en de rest van de wereld niet?
- EL SCORPIO
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
Mijn broertje is 2 keer zijn motor kwijtgeraakt door diefstal uit zijn carpoort.
1x omdat zijn vrouw via de hockeyclub te achterhalen was omdat zij in de krant een stukje had geschreven over hun komende vakantie.
Ik kon toen ook helemaal natrekken waar ze woonde en welke telefoonnummers ze hadden enz.
De 2e keer via MP waar zijn motor te koop stond.
Daar hadden ze hun huisnummer bij staan en via dat nummer kon ik ze ook helemaal natrekken tot op het huisadres.
Gelukkig kreeg hij meer voor zijn Fireblade terug via de verzekering dan via een gewone verkoop. Dus een geluk bij een ongeluk.
Eigenlijk dubbel ongeluk want hij moest zijn motor verkopen omdat hij niet meer kon rijden vanwege botontkalking waardoor zijn ruggewervels in elkaar zakken.
Een ouderdomskwaal bij een jongen van nog geen 40 jaar.
Maar je ziet dat je bent na te trekken op internet.
En als financieel fraude expert (een beroep met vijanden) weet ik dat je zonder veel moeite en legaal veel kan vinden op internet. Het eigenlijk triest dat dit mogelijk is maar mensen doen ook veel zelf.
Neem bijvoorbeeld eens dat je een euro korting krijgt ergens op en je geeft daarbij je hele doopceel prijs.
Of kijken hoeveel je inruilprijs van je auto is bij een dealer via internet en daar geef je je doopceel op.
Ik leer mijn dochter voor internet ook al dat ze niet haar hele naam moet vermelden, foto's die je op internet zet niet je straatnaam of huisnummer moet staan.
Ontzettend moet uitkijken met YT filmpjes.
Nooit opgeven waar je woont of je telefoonnummer is.
Wat ik niet moet doen om mijn familie niet open en bloot op internet te zetten en er nooit meer af te krijgen. En dat er niet meer afkrijgen al problematisch is.
Internet is een medium voor goede en slechte dingen. Maar hoop dat er meer goede dingen dan slechte dingen gedaan worden. En hoop doet leven toch?
Dus beveilig wat je wilt beveiligen en maak het een ieder crimi zo lastig mogelijk om je te vinden.
Vrienden vinden je toch wel via de reguliere wegen.
1x omdat zijn vrouw via de hockeyclub te achterhalen was omdat zij in de krant een stukje had geschreven over hun komende vakantie.
Ik kon toen ook helemaal natrekken waar ze woonde en welke telefoonnummers ze hadden enz.
De 2e keer via MP waar zijn motor te koop stond.
Daar hadden ze hun huisnummer bij staan en via dat nummer kon ik ze ook helemaal natrekken tot op het huisadres.
Gelukkig kreeg hij meer voor zijn Fireblade terug via de verzekering dan via een gewone verkoop. Dus een geluk bij een ongeluk.
Eigenlijk dubbel ongeluk want hij moest zijn motor verkopen omdat hij niet meer kon rijden vanwege botontkalking waardoor zijn ruggewervels in elkaar zakken.
Een ouderdomskwaal bij een jongen van nog geen 40 jaar.
Maar je ziet dat je bent na te trekken op internet.
En als financieel fraude expert (een beroep met vijanden) weet ik dat je zonder veel moeite en legaal veel kan vinden op internet. Het eigenlijk triest dat dit mogelijk is maar mensen doen ook veel zelf.
Neem bijvoorbeeld eens dat je een euro korting krijgt ergens op en je geeft daarbij je hele doopceel prijs.
Of kijken hoeveel je inruilprijs van je auto is bij een dealer via internet en daar geef je je doopceel op.
Ik leer mijn dochter voor internet ook al dat ze niet haar hele naam moet vermelden, foto's die je op internet zet niet je straatnaam of huisnummer moet staan.
Ontzettend moet uitkijken met YT filmpjes.
Nooit opgeven waar je woont of je telefoonnummer is.
Wat ik niet moet doen om mijn familie niet open en bloot op internet te zetten en er nooit meer af te krijgen. En dat er niet meer afkrijgen al problematisch is.
Internet is een medium voor goede en slechte dingen. Maar hoop dat er meer goede dingen dan slechte dingen gedaan worden. En hoop doet leven toch?
Dus beveilig wat je wilt beveiligen en maak het een ieder crimi zo lastig mogelijk om je te vinden.
Vrienden vinden je toch wel via de reguliere wegen.
- EL SCORPIO
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
Sorry dat ik het moet zeggen maar met een gebruiker van dit forum heb een slechte ervaring.doov650 schreef:Waarom zouden gebruikers op dit forum te vertrouwen zijn en de rest van de wereld niet?
Mijn vertrouwen is daarbij beschadigd. _002
Maar het overgrote deel daar heb ik geen problemen mee, de meeste motorrijders onder elkaar hebben een bepaalde klik en verstandhouding.
Wij zijn 1 van de weinige groepen die zonder elkaar te kennen groeten. En zelfs bij een stoplicht of parkeerplaats zo maar met elkaar aan de praat raken.
Dit is toch een vertrouwenskwestie volgens mij. Bij een motorzaak raak je zo met elkaar aan de praat en drinkt koffie met elkaar.
Dat zie ik bij een autozaak niet gebeuren.
- Marcel 1200rt
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: K1600GT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: heerlen
Ik heb mijn kenteken niet gewist, maar (in paint) bewerkt. :lol: :lol: :lol:

Toen: Zündapp GTS50, KS50, Zündapp Super Combinette 515 ('63), Z650, Bol d'Or 750, Z1000R, ZZR1100, R1150RT, R1200RT, R1150GS, Honda XL600R, Suzuki M1800R, R1200RT
Nu: K1600GT
Nu: K1600GT
Nou zo denk ik ook Henk.HenkvanR schreef:Ja Kenny, dat snap ik ook niet want je kan alleen de gegevens inzien op RDW van de historie en weinig andere dingen.
Er zijn goede redenen hier genoemd en besproken over het veilig houden van je persoonlijke gegevens en zelfbescherming tegen internet fraudeurs.
Daar ben ik ook mee eens MAAR iemand die een voertuig op internet gaat zetten nodigt hij ook uit de hele wereld uit om te bellen of op bezoek thuis te komen en het is eigenlijk daarmee dat ik het niet kan rijmen met het uitwissen van een kenteken nr.
Het is niet dat ik een draad met controversie probeer uit te lokken. Ik had geen flauw idee waarom dit uitwissen soms wordt gedaan.
Inderdaad zeg ik "Watch out for the other guy." Subtiel is dat dubbelzijdig. Aan ene kant zal je jezelf niet zo snel kwetsen of pijn doen want dat doet een andere gratis voor je. Denk aan bvb een motor ongeluk. Aan de andere kant betekent dat "Bescherm jouw buddy" of m.a.w "I've got your back".
Tja ik zat een beetje te denken en kwam op het volgende:
Je wilt een mooie RT hebben, ehm niet kopen dus _003 .... Nou een geldige althans bestaande kentekenplaat met een zogenaamd geldig kentekenbewijs met de goede eigenaarsgegevens en je kunt lekker rondtuffen op je brommer die je hebt "geleend". Als de politie je staande houdt niks aan het handje
. Bij boetes is de echte eigenaar de klos. En nu... als je nu ergens ff naar binnen wilt rijden of snel weg wilt komen met een RT omdat je iets hebt "geleend". Dan is de pakkans met de verkregen gegevens alweer iets kleiner.
Tja, oppassen dus. Zeker op MP want daar weet iedereen waar wat te koop staat als je niet oplet.
Je wilt een mooie RT hebben, ehm niet kopen dus _003 .... Nou een geldige althans bestaande kentekenplaat met een zogenaamd geldig kentekenbewijs met de goede eigenaarsgegevens en je kunt lekker rondtuffen op je brommer die je hebt "geleend". Als de politie je staande houdt niks aan het handje

Tja, oppassen dus. Zeker op MP want daar weet iedereen waar wat te koop staat als je niet oplet.
Het "probleem" is niet zozeer (alleen) internet-fraudeurs;
Heel veel gegevens, die ook privé, vertrouwelijk, gevoelig etc. zijn, zijn (o.a.) via het internet te vinden.
Het internet is een zeer handige tool om achter gegevens te komen.
Daarnaast is het al sinds jaar en dag een zeer lucratieve business om zogenoemde "social engineering" te doen.
Hierbij wordt via slinkse wegen allerlei persoonsgegevens verzameld, gecombineerd en misbruikt.
Dat kan zover gaan als het grasduinen in je vuilnis en oud-papier, op zoek gaande naar (bijvoorbeeld) de oude groene kaart die binnenkort verlopen is (maar de nieuwe heb je al dus de oude gooi je bij het oud papier), het inderdaad afstruinen van MarktPlatz, het infecteren van je computer (bijv. via e-mail) zodat ze bij al jou data kunnen en/of je computer naar een zogenaamde internetbankieren website, het sturen van pseudo-vertrouw wekkende e-mails, de zogenoemde phising.
Maar ook vertrouwde websites die opeens een besmettingshaard worden van een virus, zoals een tijdje geleden FaceBook, Nu.nl, om er maar eens een paar bekende te noemen.
En zo kan ik nog wel een tijdje door gaan.
De moraal is:
Ga zorgvuldig(er) om met je gegevens, er zijn kwaadwillende zeer actief bezig om met die gegevens aan de haal te gaan.
Van kentekens tot telefoonnummers, e-mail adressen, huisadres, waar je werkt, voertuiggegevens, tot alles waarmee jij snel identificeerbaar bent, en te volgen.
Tot op het juiste moment dat ze kunnen toeslaan, om wie weet wat met al die gegevens van jou te doen.
Heel veel gegevens, die ook privé, vertrouwelijk, gevoelig etc. zijn, zijn (o.a.) via het internet te vinden.
Het internet is een zeer handige tool om achter gegevens te komen.
Daarnaast is het al sinds jaar en dag een zeer lucratieve business om zogenoemde "social engineering" te doen.
Hierbij wordt via slinkse wegen allerlei persoonsgegevens verzameld, gecombineerd en misbruikt.
Dat kan zover gaan als het grasduinen in je vuilnis en oud-papier, op zoek gaande naar (bijvoorbeeld) de oude groene kaart die binnenkort verlopen is (maar de nieuwe heb je al dus de oude gooi je bij het oud papier), het inderdaad afstruinen van MarktPlatz, het infecteren van je computer (bijv. via e-mail) zodat ze bij al jou data kunnen en/of je computer naar een zogenaamde internetbankieren website, het sturen van pseudo-vertrouw wekkende e-mails, de zogenoemde phising.
Maar ook vertrouwde websites die opeens een besmettingshaard worden van een virus, zoals een tijdje geleden FaceBook, Nu.nl, om er maar eens een paar bekende te noemen.
En zo kan ik nog wel een tijdje door gaan.
De moraal is:
Ga zorgvuldig(er) om met je gegevens, er zijn kwaadwillende zeer actief bezig om met die gegevens aan de haal te gaan.
Van kentekens tot telefoonnummers, e-mail adressen, huisadres, waar je werkt, voertuiggegevens, tot alles waarmee jij snel identificeerbaar bent, en te volgen.
Tot op het juiste moment dat ze kunnen toeslaan, om wie weet wat met al die gegevens van jou te doen.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht