Had op meerdere een proefrit gemaakt.
Rijden beviel goed alleen bij allemaal moesten er nog achterstallig onderhoud worden weggewerkt wat kosten ging opleveren.
2 weken geleden zag ik er 1 in dorp boven groningen staan.
Afspraak gemaakt en met de trein heen gegaan. ( Was goedkoper als met de auto en ik had al 10 jaar niet meer in een trein gezeten)
De Blauwe RT uit 1999 met 47.000 op de teller was erfenis van zijn overleden broer.
Drie weken nadat hij hem had gekregen kreeg de eigenaar een hernia. Na operatie had hij de motor een beurt gegeven en toen bleek de Hernia niet goed geopereerd te zijn.
Kortom hij stond uiteindelijk al meer dan 2 stil in de garage in een hoek onder een dikke laag stof.
Motor naar buiten om in het daglicht te bekijken.
Buiten dat hij echt vies was was alles droog en geen sporen van lekkage. Kuipwerk op 1 plekje op de spiegel na gehaal strak en netjes.
Merkt bij naar buiten rijden dat rempomp bleef hangen.
Inderdaad. Lek op de plunjer en glaasje. Kortom revisie of vervangen.
Hij had hem voordat ik kwam 1 nachtje op de druppellader gezet. Nou op hoop van zegen.
1 keer drukken start motor draait en ja lopen. Gelijk mooi rustig en stabiel.
Banden spanning 0. Even opgepompt en daarna wegens defect aan rempomp rustig door het dorp gereden. Geen bij geluiden. etc
Nou de prijs. Een opsomming gemaakt wat er moest gebeuren.
Grote beurt, rempomp, banden, accu, meerder geoxideerde bouten, vorvork seals lek, remleidingen (Preventief wordt staal)
Uiteindelijk een deal weten te maken voor een hele mooie prijs.
En hij werd ook nog bezorgt.
Gister na anderhalve week wachten was het dan zover ze kwam.
Nadat ze in de garage stond kon het werk beginnen. Uitkleden

Half uurtje later

Daarna alle vloeistoffen eruit

Vandaag eerst eens goed wassen en reinigen.
Gister achter remklauw kunnen demonteren en schoon maken.
Vandaag gaat het geheel remsysteem eraf voor inspectie en controle of revisie.
Dinsdag komt volledig stalen remleidingsysteem binnen.

Wordt vervolgd.....
Edit 01-06-2012
Vandaag alle remklauwen gedemonteerd, uit elkaar gehaald, schoongemaakt en rubbers vervangen.
Nieuwe blokken er in ze liggen klaar voor montage.
Tevens gehele kabelboom er af gehaald en voorzien van nieuwe isolatie tape.
(het oude rubber was op enkele plekken broos geworden weg geteerd.)
Vervolgens de rempomp op het stuur gedemonteerd.
Aardige klus om te doen. Vooral het stekkertje van de handvatverwarming wilde niet meewerken _003
Had de stille hoop dat revisie nog mogelijk was. Nou die illusie was snel voorbij.
Totaal gecorrodeerd / weggerot.
Kortom net een een nieuwe besteld.
Had onderdelen besteld bij Quispel en een verse nieuwe oddesy accu.
Bellen ze dat hem nie meer hebben en al een tijd niet geleverd krijgen.
Heb hem nu gevonden voor € 120,- inclusief verzenden.