vorige week heb ik mijn entree gedaan op dit forum. Bedankt voor alle reacties. Zoals mensen misschien weten heb ik een R1150RT gekocht van 2004. Deze motor heeft 1,5 jaar in een vochtige schuur gestaan. De motor heeft 75000km gereden.
De motor zag er optisch nog prima uit zonder uitzonderlijke roest e.d..
Bij thuiskomst heb ik de stof eraf gewassen en bij mij in de schuur gezet. (geisoleerde schuur met vloerbedekking) De motor gaat nu betere tijden kennen

Bougies terug en een klein beetje startvloeistof erin gespoten. Hij slaat dan direct aan en ook direct weer af. Dit lijkt een brandstofprobleem......
Injectors verwijderd (waarbij 1 bout afgebroken is door ernstige roest op de bout). Injectors los en vervolgens starten. Daar komt een pisstraaltje uit, geen nevel zoals ik dat ook kende van mijn 1100GS. Injectors schoongemaakt, deze functioneren prima op de testbank. Ik dacht vervolgens aan brandstofdruk, dus zonder injectors maar even starten, maar er komt geen druppel brandstof uit de aanvoerslangen van de injectors. Nu komt het:
1. Weet iemand of de brandstofpomp in de tank zit of dat deze onder de accu zit?
2. Zit er ergens nog een klep die bediend word bij het inschakelen van de motor? (Dat had ik namelijk wel op mijn GS zitten, zonder contact geen brandstoftoevoer, maar volgens mij was dat aftermarket)
(oh ja, ik bedoel verstuivers met injectors)
Als de motor aan de loop komt, dan pakken we het volgende probleem aan, dat is de ABS, deze knippert op 4Hz op de bovenste lamp en de onderste lamp staat permanent aan. Misschien dat iemand als weet waar dit aan kan liggen.
Groet,
Lennard