Bougiedop defect?

Bekabeling, zekeringen, accessoires en storingen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
JoJothefirst
2024
2024
Type: R1200RT
Bijz: zumo XT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Groningen

Bougiedop defect?

Ongelezen bericht door JoJothefirst »

Omdat mijn motor niet meer wilde starten heb ik de bougies gecontroleerd op vonken. Beide bougies bleken nog wel te vonken. Alleen liep ik tegen het volgende probleem: toen ik de linker bougie eruit gehaald had, bleek dat een gedeelte van de bovenkant afgebroken was. Dat gedeelte zat nog in de bougiedop :( . Na veel gepruts heb ik het deeltje eruit weten te krijgen. 2 Nieuwe bougies gehaald. Ik stop 1 bougie in de dop om te controleren of het goed zat. Ik voelde meteen dat het 'klikte' dus dat was goed. Ik haal de bougie er uit en wat blijkt? Ook nu is het bovenste stuk weer afgebroken en zit nog in de dop.
DSCN5694.JPG
_003
Weer een tijd aan het pielen en weer het stukje kunnen verwijderen uit de dop. Maar.... wat kan er mis zijn met de bougiedop? Ik heb het vermoeden dat er een 'bolletje' aan de rand zit die misschien voor een breuk in het metaal van de bougie zorgt. Ik heb geprobeerd het op de foto te krijgen (redelijk goed te zien).
Zie bijlage van de volgende post (max. 1 bijlage per bericht).

Iemand een idee of dit te repareren is? En zo ja... hoe?

JoJo
Have some courtesy, have some sympathy, have some taste. (Mick Jagger)
JoJothefirst
2024
2024

Re: Bougiedop defect?

Hier nog de foto van de bougiedop:
DSCN5693.JPG
Aan de onderkant zie je nog net een klein uitstulpseltje zitten dat er volgens mij niet hoort..... _001
BRS07
Type: R1250RT
Bijz: Geheel eigen ontwerp 1250 RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Randstad

Ongelezen bericht door BRS07 »

Hallo JoJo,

Ik heb nog twee goede orginele bougiekabels in de aanbieding.

Groetjes Hans.
JoJothefirst
2024
2024

Hans,
je hebt een PB-tje

JoJo
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Zit overigens bij deze bougoes dat dopje vast op de bougie? Bij veel bougies kan je dit dopje er met een tang zo afhalen. Maar niet bij elke bougie hoor.
JoJothefirst
2024
2024

Ton1959 schreef:Zit overigens bij deze bougoes dat dopje vast op de bougie? Bij veel bougies kan je dit dopje er met een tang zo afhalen. Maar niet bij elke bougie hoor.
Een tangetje vermorzelde de restanten van het dopje, maar dan komt er wel een schroefdraad tevoorschijn, dus het zou nog de moeite waard zijn om eens te kijken of je ook losse dopjes kunt kopen :idea:
Goed idee! Bedankt.
Ik heb ondertussen ook de andere bougiedop bekeken en ook daar zit dat bolletje/uitstulpseltje dus dat hoort er kennelijk. Wat dan wel de boosdoener is weet ik niet _001 Ik heb de goede gebruikte bougie uit de rechtercilinder gehaald en in de linkercilinder gedaan. Daar de dop op gezet en er verder niet meer aankomen (dat is de bougiedop waar de bougie meteen in beschadigd werd). In de rechtercilinder de andere nieuwe bougie gedaan en ook daar de dop erop gedaan. Nu start de motor in elk geval weer _004
Zo snel mogelijk maar naar mensen die er meer verstand van hebben :lol:

[groet]
JoJo
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ik vond net nog een oude Brisk bougie en heb het even getest maar bij deze ging het dopje er met de tang ook niet af. NgK heeft ook bougies waar het dopje er echt niet af komt en andere waarbij het wel lukt.
Ik ben toch meer een fan van de gewone NGK bougies of de Irridium als je meer geld wilt besteden. De bougiedop zal wel defect zijn ik heb het wel ooit meer gehad dat een dop muurvast zat telkens op de bougie.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Elektrische Systemen”