Vraagje
Moderator: RT_Patrick
Vraagje
Beste allemaal,
Misschien voor sommige leden een rare vraag maar ik stel hem toch.
Mijn beemer slaapt buiten onder een stevige motorhoes echter neemt de kracht van de accu nu wel af.
Hij staat al even stil.
Ik heb nog geen druppellader - moet er inderdaad wel gaan komen - , maar als ik mijn machine stationar laat lopen laadt deze dan wel bij.
Overhitting en brand gevaar bij langdurig draaien ed daar ben ik van op de hoogte.
Het is natuurlijk even behelpen deze zware weken. En ik kan niet dicht bij het huis ivm de druppelaar.
Graag hoor ik van jullie,
Gr Per
Misschien voor sommige leden een rare vraag maar ik stel hem toch.
Mijn beemer slaapt buiten onder een stevige motorhoes echter neemt de kracht van de accu nu wel af.
Hij staat al even stil.
Ik heb nog geen druppellader - moet er inderdaad wel gaan komen - , maar als ik mijn machine stationar laat lopen laadt deze dan wel bij.
Overhitting en brand gevaar bij langdurig draaien ed daar ben ik van op de hoogte.
Het is natuurlijk even behelpen deze zware weken. En ik kan niet dicht bij het huis ivm de druppelaar.
Graag hoor ik van jullie,
Gr Per
- Andrew
- Type: R1200RT
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Zuid-Oost Friesland
Re: Vraagje
Hoi Perry,
Misschien ligt het aan mij maar wat is je vraag nu dan ?
Als het gaat over je accu, dan geef je zelf het antwoord al.
Langdurig stilstaan is zeker voor de kleine motoraccu slecht.
Zeker wanneer hij bij deze extreme kou buitenstaat.
De oplossing om je accu tijdens de lange periode van stilstaan (winter) in goede conditie te houden is inderdaad een druppellader.
Als je er niet bij kan met de druppellader, bouw de accu uit en zet hem thuis aan de druppellader.
Het spaart je accu.
Succes
De oplossing om je accu tijdens de lange periode van stilstaan (winter) in goede conditie te houden is inderdaad een druppellader.
Als je er niet bij kan met de druppellader, bouw de accu uit en zet hem thuis aan de druppellader.
Het spaart je accu.
Succes
Andrew mijn vraag is of de accu bijlaadt als de machine stationair draait. ( voldoende )Andrew schreef:Hoi Perry,
Succes
- Berrybeer
- 2023
- Type: R1150RT
- Bijz: met alles d'rop & d'ran..
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Uden
..wellicht de accu er gewoon uithalen en binnen aan de druppellader.. 

Beste Perry,
wanneer de motor stationair draait laad de accu zo goed als niet op, in tegendeel zelfs...
Zoals aangegeven door de anderen: accu eruithalen en aan de druppellader hangen anders zal je na de winter aan een nieuwe accu toe zijn.
Groet, Jan
wanneer de motor stationair draait laad de accu zo goed als niet op, in tegendeel zelfs...
Zoals aangegeven door de anderen: accu eruithalen en aan de druppellader hangen anders zal je na de winter aan een nieuwe accu toe zijn.
Groet, Jan
Ok, ik snap hem mensen bedankt voor de reacties ga er gelijk maar werk van maken.
Gr Per
Gr Per
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht