Opgelost: ABS grijpt onnodig in / veel storing

Alles over remmen, ABS-problemen en ervaringen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Vorie
Type: Ik heb een ander type BMW
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Genemuiden

Opgelost: ABS grijpt onnodig in / veel storing

Ongelezen bericht door Vorie »

Hoi,

mijn abs grijpt regelmatig in zonder oorzaak. vooral als ik bijna stil sta, hoor ik de abs pomp met enige regelmaat even aangaan. als dit een paar keer gebeurt valt het systeem (uiteraard) ook instoring.
resetten helpt wel, maar niet voor lang natuurlijk. wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn?

ik heb een paar honderd km geleden wel remvloeistof vervangen (of eigenlijk laten vervangen op een sleuteldag), maar ik weet nu niet of ook het gedeelte achter de pomp vervangen is. misschien dat dit ermee te maken heeft?
groeten, Coen
Inspector Gadget

Re: ABS grijpt onnodig in / veel storing

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Bij de -1100- serie wordt het ABS systeem regelmatig getest onderweg.

Ik zou het systeem laten uitlezen, wellicht een sensor die af-en-toe geen signaal terug geeft. _001
Vorie
Type: Ik heb een ander type BMW
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Genemuiden

Re: ABS grijpt onnodig in / veel storing

Ongelezen bericht door Vorie »

het heeft even geduurd, maar de storing is opgelost. oorzaak: gewoon een slechte accu. het vreemde aan het verhaal is, dat tijdens het wegrijden de abs gewoon reageerde zoals het hoorde. alleen tijdens een normale stop, bijvoorbeeld voor een stoplicht, kon ik horen dat de abs heel even aansloeg. direkt daarna lag het systeem in storing.

op zich slaat de abs pomp nog wel met enige regelmaat heel even aan tijdens het stoppen, maar in storing vallen doet hij gelukkig niet meer.
groeten, Coen

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Remmen & ABS”