Als je je gewone verlichting aandoet moet de dagrijverlichting uitgaan .
Bij een moderne motor zonder schakelaar op de verlichting kan de dagrijverlichting dus nooit branden

Moderator: RT_Patrick
Exact!vioma schreef:Het nadeel van dagrijverlichting is dat het niet tegelijk met je gewone verlichting mag branden .
Als je je gewone verlichting aandoet moet de dagrijverlichting uitgaan .
Bij een moderne motor zonder schakelaar op de verlichting kan de dagrijverlichting dus nooit branden
En dáár zit hem de gevaarzetting vind ik: al die electronische hulpmiddelen zorgen er bij bepaalde mensen voor dat ze zelf niet meer logisch gaan nadenken en klakkeloos op de hulpmiddelen vertrouwen.scan schreef:Nog even en we hoeven helemaal niet meer zelf te denken.
Ik zie met angst en beven te wachten de volgende stap tegemoet dat je ook niet meer zelf hoeft te sturen.
Het einde van het pure motor rijden is in zicht... zucht!
Dat dit zeer actueel is blijkt ook uit bijgaande Australische reclame spot "Treat intersections as black spots" van oud-wereldkampioen Motogp Mick Doohan.dutchmidiman schreef: En hoe je het ook went of keert, er is nog veel te verbeteren qua verlichting en zichtbaarheid van de motor.
Foto?Berrybeer schreef:Vandaag mijn geheimzinnige setje ( :lol: ) naar mijn dealert gebracht....en meteen maar eens gekeken hoe mijn mistlampen vóór er eigenlijk uitzien als ze aan staan..Zo hee...dát scheelt.. Want eerlijk gezegd /geschreven heb ik mijn mistverlichting nog nooooit aan gehad, ik heb mij ter plekke ook voorgenomen om in het nieuwe seizoen altijd met de mistlampen aan te rijden..
. Kheb voor de zekerheid ook gekeken of ik achter misschien óók een mistlamp heb...nope.
wie o wie begon er over connected ride??Dit draadje gaat over dagrijverlichting.
Berrybeer schreef:Uiteraard Hans....zodra ze er op zitten...
Nou Bert...zó snel is mijn dealert nu ook weer niet.BertL schreef:Berrybeer schreef:Uiteraard Hans....zodra ze er op zitten...
Dat was 24 uur gelden. Hoe is het nu ? Lukt t met de foto ?
dutchmidiman schreef:Dagrijverlichting is namelijk ook maar maximaal 2 of 3 watt lichtvermogen, vandaar.
Contradictie in hetzelfde draadje, welke ik rete interessant vind overigens!dutchmidiman schreef:Dagrijverlichting is redelijk fel aan de ogen, en 5 ~ 6 watt qua lichtvermogen.
Het maakt mij niet zoveel uit hoe je het noemt maar als ik een gloednieuwe auto zie met links en rechts zo'n rij witte LED-lampjes aan de voorkant is dat voor mij de 'dag rij verlichting'. Als die bij nieuwe auto's gelijk met de dimlichten mogen branden mag ik dat op mijn motor toch ook?dutchmidiman schreef:Ik weet niet of het dagrijverlichting is (dus met de DRL op de lens) of contour-verlichting.
Want het lichtvermogen (dus hoe intens het licht geeft) schijnt nogal uit te maken..................
Vandaag zo vlak voor mijn tripje naar het buitenland nog snel ff langs gereden om te kijken of ze erop zaten....YES!...Berrybeer schreef:Nou Bert...zó snel is mijn dealert nu ook weer niet.BertL schreef:Berrybeer schreef:Uiteraard Hans....zodra ze er op zitten...
Dat was 24 uur gelden. Hoe is het nu ? Lukt t met de foto ?Ik heb ze gisteren pas gebracht en mijn goedlachse dealert vond ze zo mooi,dat ie ze eerst aan zijn zoon wilde laten :). We hebben overigens ook nog samen gekeken hoe de lampjes er op zijn allermooist op konden
.
Ennuh....ik heb hem overigens ook niet gevraagd wánneer hij tijd heeft om ze er op te zetten. Spannend.. :lol:
Duidelijk, dan hanteer ik dat als "richtlijn".HansD schreef:..je verlichting wilt gebruiken om beter je snelheid en afstand te laten zien, dan is een zo groot mogelijke driehoek denk ik het beste.
HansD schreef:Monteren op de voorvorkpoten lijkt me prima, maar op de cilinders of daar voor is natuurlijk beter. Bovenop de cilinder of aan de zijkant van de kuip zijn andere (minder fraaie) oplossingen om een mooie grote driehoek van licht te maken.
Ben ik roerend met je eens!HansD schreef:Ik vind bij mijn R1200RT de verlichting aan de achterkant het meest voor verbetering vatbaar en zoek naar een simpele en fraaie oplossing om dat te verbeteren...
Hey Peter!Beemer-Tycoons schreef:Hallo Berrybeer,
Waar heb je die mooi blokjes met 3 leds gekocht , want ik heb bij http://www.xenonlamp iets soortgelijk gezien maar die waren volgens mij lang niet zo fel als die jij hebt laten monteren. dit is een mooie oplossing.
Peter
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!