Vandaag ging niet bijna fout, maar helemaal fout
Het was weer eens heerlijk toerweer en ik moest een BMW navigator die ik via marktplaats op de kop had getikt ophalen in Venlo. Ritje van 50 km vanuit Sittard met heerlijk weer. Wat kan er mis gaan zou je denken. Nou, vanalles dus. Het begon al met een file op de A2 door een ongeluk. Dus dan maar binnendoor en in Roermond de snelweg op. So far so good. Lekker gereden tot in Venlo volledig vertrouwend op het navigatiesysteem.
Op de roermondsestraat in Venlo stopt een streekbus en daarachter een duits bestelbusje. Ik gooi een blik op de voorbijgangers op de stoep als het bestelbusje ineens zijn "achteruitrijlichten aanzet" en met een stoot gas achteruit zet. Jullie raden het al: daar stond ik met mijn vers gepoetste trots, de

De bestuurdster sprong uit de auto en gezien de nummerplaat stond ik haar in mijn beste duits te woord. Daar begreep ze dus helemaal niks van. Er kwam een onsamenhangend gebrabbel uit en 3 slecht uitgesproken woorden engels. Het bleken dus Tsjechen te zijn. Daar lust ik er meer van. Dat gaan we niet onderling oplossen. Dus 112 gebeld die mij weer doorverwezen naar een ander nummer omdat ikzelf ongehavend uit de strijd was gekomen Beter dan de

Voorspatbord geschaafd en gebroken
Voorvorkpoot beschadigd
Zijkoffer beschadigd
Koplamp kapot
linkerkuipdeel kapot
cylinderbescherming geschaafd
Spiegelkap beschadigd
Omdat de voorvork geraakt was heb ik het niet geriskeerd om verder te rijden en is mijn trots op de sleepwagen verder vervoerd naar de dealeRT die hem weer als nieuw zal moeten maken. En ikzelf stond er met het hart in de keel naar te kijken, maar dan gelukkig wel onbeschadigd, behalve mijn ego dat ook een behoorlijk deuk heeft opgelopen. Dat gaat dus wel in de duizenden euri's lopen. Gelukkig wel mijn 2009 model all risk verzekerd.
Het zal een overbodige opmerking zijn, maar ik baal als een stekker

Gedeelde smart is halve smart vandaar dat ik het met jullie deel

Zover dat wat een geslaagd weekendje had moeten zijn / worden.
Ik houd jullie op de hoogte.
Luc