lekken remvloeistof

Alles over remmen, ABS-problemen en ervaringen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
martijnK

lekken remvloeistof

Ongelezen bericht door martijnK »

Hallo iedereen!

Het gaat om een R1100RT uit 97' die ik net een paar maanden heb!

Na lekker te hebben gegeten in een plaatsje in Zwitersland kwam ik terug bij mijn motor. En daar kwam ik erachter dat remvloeistof 2 mooie sporen over mijn kuip had getrokken in de paar uur dat ik weg was.

Alles schoonmaken en even in het reservoir kijken, blijkt dat er slootwater met drap in het reservoir zit ipv remvloeistof, erg pissig want alle vloeistoffen zouden worden vervangen bij aflevering.
Volgende dag 1,5 uur (opzich geen straf in Zwitersland) over kronkelweggetjes gereden omdat ik de dag ervoor een BMW dealer had gezien. Daar aangekomen vermoedt de medewerker hetzelfde als ik; een kapotte remcilinder. Alleen hij heeft er geen 1 op voorraad, maar volgens de beste man kan ik Nederland ermee halen. (hij was wel zo aardig om zonder kosten al het slootwater en drap we te zuigen en krabben en de zooi te verversen/aanvullen).

Onderweg naar huis werd mijn rem er niet beter op, hij is niet meer zo hard en het ABS knippert al bij het inschakelen van het contact.

Na een lang verhaal _004 dan nu mijn vraag; het gekke is dat sinds ik de boel rondom de remcilinder heb schoongemaakt (er zit zo'n rond rubber wat na was) het nu eigenlijk droog blijft. Het lijkt dus niet meer te lekken.
Kan het lekken worden veroorzaakt door de prut die in het reservoir zat? Of misschien doordat de druk binnen in het systeem te laag werd? Of door het vele remmen op de Zwitserse wegen?

Als het goed is krijgt mijn dealer binnenkort de remcilinder binnen en gaat hij hem vervangen onder garantie, maar ik vindt het een beetje vreemd dat het nu allemaal wel droog blijft.

Sorry voor het lange verhaal, maar ben nog steeds beetje pissed dat de dealer mij met die prut weg stuurt! (ik ga maar uit van een foutje ;) )
Beamietoo

Re: lekken remvloeistof

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Met goede recht om pissig te zijn.
Iemand die spot met remmen en ook niet doet wat beloven wordt moet goed in de spiegel kijken en een mantra "integreteit" herhaaldelijk uitspreken !
Goed dat een nieuwe remcilinder in komt want het lijkt mij dat de oude klaar voor de prullenbak is.

gr.
Kenny
martijnK

Beamietoo schreef:Met goede recht om pissig te zijn.
Iemand die spot met remmen en ook niet doet wat beloven wordt moet goed in de spiegel kijken en een mantra "integreteit" herhaaldelijk uitspreken !
Goed dat een nieuwe remcilinder in komt want het lijkt mij dat de oude klaar voor de prullenbak is.

gr.
Kenny
Ik denk ook niet dat ik nog bij m terug kom wanneer de garantie verlopen is :neutral:

Maar de conclusie is dus dat wel degelijk de remcilinder overleden is?
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

En wat hebben die remvloeistof sporen met de lak op je kuip gedaan? Het zou kunnen dat het deksel niet goed gemonteerd was. Maar als er zo'n drab inzit dan heeft dat de remcilinder ook geen goed gedaan en is vernieuwen ook het beste .Ik vernieuw de remvloeistof elk jaar dan verwacht ik niet gauw problemen.

Ton
martijnK

Je ziet richting het rooster 2 sporen lopen..
De kleur is nog wel goed, alleen nu lijkt het alsof er permanent 2 watersporen lopen.

Alleen de vloeistof in het reservoir is ververst, dus alles wat in de leidingen zit moet ook nog oude troep zijn.

Het deksel is het denk ik niet, ik heb voordat ik het tripje maakte een paar duizend km's gemaakt zonder problemen.
Plus wanneer ik dat onderste kapje loshaalde (kruiskopje aan de voorkant onder het reservoir), dan zag je het ronde rubber helemaal onder de vloeistof zitten.
Wullum
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: Lkr. HN

Ongelezen bericht door Wullum »

martijnK schreef:Je ziet richting het rooster 2 sporen lopen..
De kleur is nog wel goed, alleen nu lijkt het alsof er permanent 2 watersporen lopen.

Het deksel is het denk ik niet, ik heb voordat ik het tripje maakte een paar duizend km's gemaakt zonder problemen.
Plus wanneer ik dat onderste kapje loshaalde (kruiskopje aan de voorkant onder het reservoir), dan zag je het ronde rubber helemaal onder de vloeistof zitten.
Bij mij idem, ook een spoortje over de tanktupperware.
Schroefjes van het dekseltje nèt niet stevig genoeg dichtgedraaid in combinatie met een korreltje rommel i.o.d tussen het rubber.
En ook bij verwijderen van het kunstsof afdekkapje zat het eronder helemaal onder de remolie en aangekoekte prut. Diagnose: kapotte remcylinder.
Door Kenny netjes vervangen, schoongemaakt, bijgevuld en ontlucht.
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Remmen & ABS”