Het gaat om een R1100RT uit 97' die ik net een paar maanden heb!
Na lekker te hebben gegeten in een plaatsje in Zwitersland kwam ik terug bij mijn motor. En daar kwam ik erachter dat remvloeistof 2 mooie sporen over mijn kuip had getrokken in de paar uur dat ik weg was.
Alles schoonmaken en even in het reservoir kijken, blijkt dat er slootwater met drap in het reservoir zit ipv remvloeistof, erg pissig want alle vloeistoffen zouden worden vervangen bij aflevering.
Volgende dag 1,5 uur (opzich geen straf in Zwitersland) over kronkelweggetjes gereden omdat ik de dag ervoor een BMW dealer had gezien. Daar aangekomen vermoedt de medewerker hetzelfde als ik; een kapotte remcilinder. Alleen hij heeft er geen 1 op voorraad, maar volgens de beste man kan ik Nederland ermee halen. (hij was wel zo aardig om zonder kosten al het slootwater en drap we te zuigen en krabben en de zooi te verversen/aanvullen).
Onderweg naar huis werd mijn rem er niet beter op, hij is niet meer zo hard en het ABS knippert al bij het inschakelen van het contact.
Na een lang verhaal

Kan het lekken worden veroorzaakt door de prut die in het reservoir zat? Of misschien doordat de druk binnen in het systeem te laag werd? Of door het vele remmen op de Zwitserse wegen?
Als het goed is krijgt mijn dealer binnenkort de remcilinder binnen en gaat hij hem vervangen onder garantie, maar ik vindt het een beetje vreemd dat het nu allemaal wel droog blijft.
Sorry voor het lange verhaal, maar ben nog steeds beetje pissed dat de dealer mij met die prut weg stuurt! (ik ga maar uit van een foutje
