Met plezier lees ik alle draadjes over grotere kuipruiten en zelfs het inkorten/afzagen van kuipruiten voor meer comfort/rijplezier. Zelf heb ik besloten te experimenteren met een opzetstukje.
Via internet een "MV Windschildaufsätze" (de grote uitvoering) besteld bij MV Motorrad Technik (verholen.de). Snel per post ontvangen en op m'n

Gisteravond maar eens proefgereden. Ik had twee doelen:
1: met open vizier kunnen rijden (ook op hoge snelheid)
2: minder lawaai om de kop (met gesloten vizier)
En dat alles met het zadel in de hoogste stand.
Doel 1 is gehaald. Met de (ongeoorloofde) snelheid van 180 km/u geen centje pijn.
Doel 2 is niet gehaald. Dus voortaan toch maar proppen in de oren. (had nog een paar van de politie liggen :lol: )
In tegenstelling tot wat Verholen adviseert moet het scherm wel in de hoogste stand, anders heeft het geen effect. Positief neveneffect is overigens dat ik, om goed over het schermpje heen te kijken, nu met een perfect rechte rug rijdt. Dat voorkomt weer andere klachten.
Nog een positief effect: geen enkel insect in m'n ogen gehad en die waren er gisteravond in overvloed gezien de kuip van m'n

Nu alleen nog een keer samen met vrouwlief een rondje rijden om te horen of het schermpje ook effecten (+/-) voor haar heeft.
Groet,
Nico