Voetsteunverlagers

Radio/DVD, voetsteunen, wildfluitjes. valbeugels enz. enz.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
speek
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Achterhoek
Contacteer:

Voetsteunverlagers

Ongelezen bericht door speek »

Afbeelding

Verholen voetsteunverlagers.
Langer dan 2 a 2.5 uur onafgebroken achter het stuur bezorgt me altijd pijn in mijn heupen. Niet in mijn achterste zodat ik het voorlopig niet in een ander zadel zoek. Ik denk dat mijn benen teveel opgevouwen zitten, mede veroorzaakt door de lage zit op mijn fiets. Dus voetsteunverlagers aangeschaft. Het zal me erg benieuwen of het inderdaad brengt wat ik er van verwacht.
It's never too late to have a happy childhood.
Andrew
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Zuid-Oost Friesland

Re: Voetsteunverlagers

Ongelezen bericht door Andrew »

Heb je nu geen problemen in de bochten ?

Ik vraag me wel eens af hoeveel ruimte er in een snelle bocht nog onder de voetsteunen zit.
speek
Contacteer:

Tot nu toe niet. Maar ja, tot nu toe heb ik 'braaf' gereden.
Jan R1200RT

Ongelezen bericht door Jan R1200RT »

Hoeveel cm komen je voetsteunen verder naar buiten te staan :?:
Als ik het goed gelezen heb komen ze 40 mm lager. Als ik het zo op de foto bekijk komen ze ook zeker die 40 mm verder naar buiten :?:
Hoe is jou ervaring met de bereikbaarheid van het schakel- en rempedaal :?:
Moet je nu je tenen merkbaar meer indraaien voor de bediening (gevoel / gewenning nodig):?:
Nagedacht over / behoefte aan de verleng stukjes die hiervoor aangeboden worden :?:

Ik kan nu mijn rempedaal bedienen zonder mijn voet van de steun te halen / echt te hoeven verzetten. Alleen maar mijn tenen naar links draaien is voldoende.
Kon jij dat ook en nu met de lagere pedaal stand :?:

Hetzelfde verhaal voor het schakelpedaal, dat kan ik gewoon met mijn voet op de steun in de eerste versnelling drukken zonder mijn tenen extreem op te hoeven trekken of in te draaien om mijn tenen op het schakelpedaal te kunnen zetten. Daarna kan ik met mijn tenen onder het pedaal doorschakelen zonder mijn voet van de steun te hoeven lichten. Allen de tenen wat optrekken is voldoende.
Hoe was en is dat nu bij jou :?:
HansD
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Ik heb een andere verlagingsset van Wunderlich (50mm lager) en inderdaad kom ik nu af en toe met de voeten aan de grond. (er is ook een set van 30mm).
Deze steunen komen ongeveer 1,5 cm naar buiten en dat voel je duidelijk.
Het verstellen van de pedalen is natuurlijk nodig, en bij het schakelpedaal voor 2010 kun je alleen het hele pedaal verstellen. Als dat niet de goede positie oplevert (zoals bij mij), kun je het 2010 pedaal monteren, die is traploos verstelbaar (Euro 105).
Het rempedaal vind ik lastiger te verstellen, maar gebruik ik toch nauwelijks. Heeft iemand daar een tip voor?

Hans
speek
Contacteer:

Deze set is verstelbaar in hoogte (laagte...). Hij staat nu 3cm lager (4cm is de laagste stand).
Hij staat ook 3cm verder naar buiten en tot nu toe (slecht weer dus heel weinig gereden) heb ik niet gemerkt dat ik mijn tenen verder naar binnen moet draaien om schakel- en rempedaal te bedienen. Ik weet natuurlijk dat er verlengers zijn.
Schakel- en rempedaal zijn uiteraard qua hoogte aangepast op de verlaagde voetsteunen.
maldeghem

Ongelezen bericht door maldeghem »

Zijn er geen extra voetsteunen te monteren, bv. ter hoogte van de cilinderkoppen. Je kan dan af en toe een andere zithouding aannemen.
Fons
Jan R1200RT

http://www.ascycles.com/detail.aspx?ID=47526
WTF Oia :O :O voor één pedaaltje :?: :?:
Price: $326.99
Wat mij betreft "helemaal crazy" :shock:
S6_sm_r12rt_extendedshifter.jpg
All orders over $175 ship for FREE!
Yeah right :!: :twisted:

Edit:
OK, het ligt blijkbaar "iets" genuanceerder......
http://www.suburban-machinery.com/R1200RT.htm
DL3 Kit fits R1100RT, R1150RT, R1200RT, R850R, R1100R, R1100RS

DL3 - R1200RT (Driver) Footpeg Lowering Kit - $169.95
S6 - R1200RT Extended shifter - $150.00 (exchange price)

Without exchange, shifter cost is $250.00
When the factory shifter is returned, we refund $100.00 to your credit card.

De voetsteun verlager vindt ik overigens wel erg mooi om te zien _005 .
En ze lijken me erg weinig naar buiten te bouwen (zie top-view right)
Er komen dan net wel weer verzendkosten bij :x
Jan R1200RT

speek schreef:Deze set is verstelbaar in hoogte (laagte...). Hij staat nu 3cm lager (4cm is de laagste stand).
Is die hoogte verstelling d.m.v. verdraaien op de vertanding die ik op de foto zie en gaat de voetsteun daarmee dan ook meer naar voren of achteren :?:
Zoja, dan staat volgens mij je pedaal rubber op een gegeven moment ook niet echt horizontaal meer (in voor-achter richting) _001
Wil je nog een foto echt van opzij maken (kopkant voetsteun rubber) zodat de huidige stand beter te zien is :?:
Graag hoor ik ook nog hoe de praktische ervaringen zich ontwikkelen (gewenning).
HansD
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Jan R1200RT schreef: http://www.ascycles.com/detail.aspx?ID=47526
WTF Oia :O :O voor één pedaaltje :?: :?:
Price: $326.99
Wat mij betreft "helemaal crazy" :shock:

:x
Ik vond euro 105 voor het 2010 schakelpedaal al veel, maar daar begin ik nu anders over te denken.
(en die is ook nog traploos verstelbaar - deze belachelijk dure pedalen niet!)

Waarom zou je trouwens je schakelpedaal willen verlengen?

Hans
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ja, ze weten wel van prijzen, dat is mij wel vaker opgevallen.

Nu is het wel zo dat Suburban Machinery onderdelen heel degelijk en mooi afgewerkt zijn.
Denk alleen dat de productieaantallen te laag zijn, vandaar de hoge kosten of zo. _001

PS: Ik raad overigens (met klem) af zaken te doen met ASCycles, heb daar al een paar keer wat minder prettige ervaring gehad.
Hele goede service daarentegen weer van Sierra BMW, en die heeft hetzelfde zo'n beetje. :twisted:

Ik geef in al mijn reacties de links puur ter illustratie, met de hoop dat het iemand van informatie voorziet dat er een oplossing mogelijk is of voor bestaat.
Geenszins wil ik aangeven dat je daar het onderdeel moet aanschaffen, dat is wat mij betreft altijd een "last resort" als je nergens anders kunt slagen.
En zelfs dan.

Ik probeer dus het meedenken in je meedenken. ;)
Jan R1200RT

HansD schreef: Waarom zou je trouwens je schakelpedaal willen verlengen?
Hans
Voor als je erg "lange tenen" hebt _001 :lol: :lol:
Ralph Romein
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

HansD schreef:Ik heb een andere verlagingsset van Wunderlich (50mm lager) en inderdaad kom ik nu af en toe met de voeten aan de grond. (er is ook een set van 30mm).
Deze steunen komen ongeveer 1,5 cm naar buiten en dat voel je duidelijk.
Het verstellen van de pedalen is natuurlijk nodig, en bij het schakelpedaal voor 2010 kun je alleen het hele pedaal verstellen. Als dat niet de goede positie oplevert (zoals bij mij), kun je het 2010 pedaal monteren, die is traploos verstelbaar (Euro 105).
Het rempedaal vind ik lastiger te verstellen, maar gebruik ik toch nauwelijks. Heeft iemand daar een tip voor?

Hans
Hoi Hans, ik heb ook die verlangers. Ze bevallen mij zeer goed anders pas ik niet op mijn R1200RT.
× het schakelpendaal is aan de onderzijde ook nog eens instelbaar. Kost iets meer moeite, maar er zit meer dan voldoende ruimte in om elke voet gelukkig te maken en € 105,00 in de zak te houden.
× de rempendaal is inderdaad lastiger want ook al breng je deze helemaal naar beneden, dan staat het nog steeds te hoog. OPLOSSING is de verticale as achter de rempendaal iets in te korten met de ijzerzaag. Daarna is het probleem helemaal opgelost. Zaterdag heb ik mijn nieuwe RT (2011) opgehaald en ga zometeen dat klusje ook even uitvoeren _004
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: Overige accessoires”