TomTom rider urban

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Ton-50

TomTom rider urban

Ongelezen bericht door Ton-50 »

Hallo,
Ik ben sinds kort eigenaar van een tomtom rider,daar heb ik ook een Cardo scala teamset bij gekocht,als ik aan rijden ben en het haedset is gekoppeld met de tomtom dan hoor ik om de7-8 seconde een soort van stanby piep.Mijn vraag is dan of dit normaal is en zo ja kan deze ook worden uitgeschakelt.
Ik wacht dan ook als het kan op een bruikbaar antwoord,alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Ton.
Inspector Gadget

Re: TomTom rider urban

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Dergelijke probleem heb ik nimmer eerder vernomen, en mijn zwager heeft zo'n set ook in gebruik.
Zou het een attentietoon kunnen zijn dat de accu van de headset bijna leeg is? _001

Maar, ik denk dat je beter op het GPS forum kunt navragen, als je hier geen reacties krijgt dat iemand dit probleem herkent en erkent;
http://forum.gps.nl/
BertL
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1200GT/2008
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ommen

Ongelezen bericht door BertL »

Tot voor kort had ik de tomtomrider II gekoppeld aan mijn scala teamset. Geen noemenswaardige problemen; iig niet datgene wat jij nu noemt.
Heb je toevallig ook andere apparatuur (bijv. telefoon) aan de tomtom gekoppeld ? Als dat het geval is, kun je die eens afkoppelen en kijken of die het nog doet. Misschien de zaak eens helemaal opnieuw "pairen".
Succes met het oplossen van het probleem.
GrTz
BertL
RTeetje

Ongelezen bericht door RTeetje »

Ook ik heb deze problemen met mijn scala en Tomtom nooit gehad. Werkte meestal vlekkeloos. Hoort de andere persoon van de teamset ook deze piep? Of is het alleen bij jou systeem? Meestal lost opnieuw pairen dit soort problemen wel op. De piep zoals door jou beschreven komt normalerwijs niet voor.
Succes met het uitvogelen. Laat aub wel weten wat de oplossing was
Marcel 1200rt
Bijz: K1600GT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: heerlen

Ongelezen bericht door Marcel 1200rt »

Ton-50 schreef:Hallo,
Ik ben sinds kort eigenaar van een tomtom rider,daar heb ik ook een Cardo scala teamset bij gekocht,als ik aan rijden ben en het haedset is gekoppeld met de tomtom dan hoor ik om de7-8 seconde een soort van stanby piep.Mijn vraag is dan of dit normaal is en zo ja kan deze ook worden uitgeschakelt.
Ik wacht dan ook als het kan op een bruikbaar antwoord,alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Ton.
Hoi Ton,

Ik denk dat ik de oorzaak weet. De micro schakelt in bij een bepaald geluidsniveau, bijvoorbeeld als je praat. Dan is dat niet storend, maar als het geluid door de rijwind wordt veroorzaakt, hoor je alleen die storende piep. _003 Als je je micro binnen je helm houdt en er geen rijwind in komt, dan is er geen piepje. Een andere optie is om de bovenste en onderste knop (aan de achterkant) van je Cardo tegelijkertijd in te drukken en vast te houden totdat je een meertonig signaal krijgt. Dan is het automatisch aanspringen van je micro uitgeschakeld en piept ie niet meeer. :D Deze stand 'onthoudt' de Cardo overigens niet; je zult dit bij elke rit moeten doen.

Marcel
Toen: Zündapp GTS50, KS50, Zündapp Super Combinette 515 ('63), Z650, Bol d'Or 750, Z1000R, ZZR1100, R1150RT, R1200RT, R1150GS, Honda XL600R, Suzuki M1800R, R1200RT
Nu: K1600GT
Inspector Gadget

Dat is een goede vondst! _004
Hopelijk is dat de oorzaak van dit mysterie, dan is een oplossing ook nabij.
saxtonie

Ongelezen bericht door saxtonie »

Hoi Ton,

Ik krijg binnenkort ook een TomTom Urban rider voor op mijn BMW R1150RT. Mijn vraag is, hoe heb je deze bevestigd op de motor? Navraag bij TomTom leverde het volgende antwoord op; helaas voor mijn type motor GEEN bevestigingssetje!!

Ben benieuwd naar je antwoord.

Groetjes,
Tonie
Inspector Gadget

Volgens mij dat is niet zo moeilijk met de TT Urban Rider? _001

Je hebt nodig;
- TomTom houder met montage-gaten aan de achterkant, bijvoorbeeld de "Oplaaddock voor motoren en accukabel"
- Een montage-mogelijkheid die compatible is met jouw motor, bijvoorbeeld de Waypoint houder.

Als TomTom's montage-punten RAM-mount compatible zijn, en dat lijkt wel zo te zijn, is het nog een kwestie van bepalen of je er nog een RAM-balletje wilt monteren met Ram-arm, voor een betere positionering.

Het is maar een idee van een mogelijke oplossing.
BertL
2024
2024
Bijz: K1200GT/2008
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ommen

Ongelezen bericht door BertL »

Ik heb op mijn r1150rt de waypoint steun gemonteerd. Hier aan vast had ik de houder van de TTrider2 met behulp van een tussenstuk voor de rammount.
Dat zal met de motorsteun van de Urban Rider ook wel gaan lukken. Je hebt echter geen voeding op de motor voor de Urban Rider. (Of je moet de Pro versie hebben; daar wordt een motorsteun met voeding bijgeleverd).
GrTz
BertL

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: GPS en navigatie”