kosten onderhoud RT1200

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
duumke
Type: R1200RT
Bijz: type 2014
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Arnhem

kosten onderhoud RT1200

Ongelezen bericht door duumke »

_004 Hoi motorrijders
Zoals ik in de vorige items , ben ik op zoek naar een -1200-
ik zit met wat vragen en ik zit de laatse dagen hier veel te lezen
Ik had niet gedacht dat het onderhoud zo aan de prijs was
Ik denk dat ik een motorijder word van 10.000km per jaar (mischien het eerste jaar beetje meer)
Dus moet ik zo gaan denken aan een beurt van tussen 200,- en 300,- euro
En een set banden van ongeveer tussen 300,- en 400,- euro
ik hoorde van een bandenboer dat een acherband van een rt 8000km en 10.000km mee gaat (bij normaal gebruik)
dus een ritje noord kaap met een beetje gas geven in de bochten bij de fjorden mag je wel een band meenemen
_004 [groet] duumke
HansD
Type: R1200RT/LC
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Re: kosten onderhoud RT1200

Ongelezen bericht door HansD »

duumke schreef:_004 Hoi motorrijders
Zoals ik in de vorige items , ben ik op zoek naar een -1200-
ik zit met wat vragen en ik zit de laatse dagen hier veel te lezen
Ik had niet gedacht dat het onderhoud zo aan de prijs was
Ik denk dat ik een motorijder word van 10.000km per jaar (mischien het eerste jaar beetje meer)
Dus moet ik zo gaan denken aan een beurt van tussen 200,- en 300,- euro
En een set banden van ongeveer tussen 300,- en 400,- euro
ik hoorde van een bandenboer dat een acherband van een rt 8000km en 10.000km mee gaat (bij normaal gebruik)
dus een ritje noord kaap met een beetje gas geven in de bochten bij de fjorden mag je wel een band meenemen
_004 [groet] duumke
Duumke,
Veel is ook zelf te doen (zeker de kleine beurt). BMW dealers zijn duurder en van een "andere kwaliteit" dan de BMW liefhebbers als Kenny (Motor service amersfoort) en Joost motoren.
10.000 km is aan de korte kant voor een achterband - ik deed er de laatste keer 15.000 mee.
Hans
duumke

_004 oke hans
Maar ik ben niet zo handig En ja van die Kenny heb ik hier alleen maar positieve dingen gelezen
Maar als je nu een motor koop bij een Bmw dealer met 2 jaar huis garantie moet je toch daar je onderhoud doen
En daarna kun je ergens anders kijken zoals je zei kenny
en met die banden ik doe er mischien ook wel 15.000 km mee
Maar af en toe in in de in de bergen wil je gas ook wel een keer open draaien
[groet] duumke
Ares
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drenthe

Ongelezen bericht door Ares »

Hallo Duumke, dat met die banden valt reuze mee. Hoewel het hangt natuurlijk af van je persoonlijke rijstijl. Bij 10KKm per jaar zou je namelijk twee jaar moete kunnen rijden. Ik rijd nu 19KKm met dezelfde voor en achterband (standerd gemonteerde Metzlers)
HansD

duumke schreef:...Maar als je nu een motor koop bij een Bmw dealer met 2 jaar huis garantie moet je toch daar je onderhoud doen
...
Waarom zou je bij de BMW dealer kopen? JE bent duurder uit, en moet verplicht voor onderhoud terug.
Koop particulier en neem Kenny of Eric van Lent mee voor een keuring!
Ben je goedkoper uit, heb je meer zekerheid over wat je koopt, en hoef je voor onderhoud niet naar de dealer (win/win/win).

Hans
jeroen12

Ongelezen bericht door jeroen12 »

Geeft Kenny of Eric ook 2 garantie op wat zij gekeurd hebben?
Ik heb ook bij de dealer gekocht met 2 jaar garantie. Heb nu bijv 2 nieuwe remschijven gekregen. Had ik bij die particulier niet mee aan hoeven te komen ;)
HansD

jeroen12 schreef:Geeft Kenny of Eric ook 2 garantie op wat zij gekeurd hebben?
Ik heb ook bij de dealer gekocht met 2 jaar garantie. Heb nu bijv 2 nieuwe remschijven gekregen. Had ik bij die particulier niet mee aan hoeven te komen ;)
2e hands motoren zijn particulier meestal een stuk goedkoper dan bij de dealer, dus je betaald ook voor die garantie; en het doel van een keuring is dat je dit soort kosten vooraf opspoort.
Maar het is natuurlijk wel een lekker gevoel dat je dit soort onverwachte kosten vergoed kan krijgen.

Ik heb zelf niet zulke goede ervaringen met dealers, vandaar ook mijn voorkeur voor particulier kopen...
Paul cr

Ongelezen bericht door Paul cr »

jeroen12 schreef:Geeft Kenny of Eric ook 2 garantie op wat zij gekeurd hebben?
Ik weet natuurlijk absoluut niet wat je betaald hebt bij de dealer en wat je particulier zou hebben betaald, maar waarschijnlijk is het prijsverschil groter als 2 schijven.
Maar belangrijker is dat je voor jezelf een goed gevoel overhoudt aan je koop. Over het algemeen ben je meer geld kwijt aan de balie van een BMW dealer maar , zoals je zelf al schrijft, geeft ' ie jou wel een zekerder gevoel en dan moet je daaraan vast houden en niet meer gaan "terugrekenen" of het goedkoper had gekund ( voor je eigen gemoedsrust ;) )

Daarintegen kun je dus particulier gekocht geld in je zak houden, maar moet je rekening houden met een tegenvaller en zonodig, zonder huilen, de portemonnee trekken.
Michl

Ongelezen bericht door Michl »

duumke schreef: Maar als je nu een motor koop bij een Bmw dealer met 2 jaar huis garantie moet je toch daar je onderhoud doen
[groet] duumke
Indien je gebruikt bij de dealer koopt krijg je ook garantie en kan zelfs aansluitende garantie verkrijgen. Deze is in heel Europa geldig.

Dus hoef je niet 11/2 maanden op een service-afspraak te wachten (mij vaker gebeurd in NL) je kan ook naar D, B of UK rijden voor een service.
De prijs is meest bij bedrijven die geen exclusief BMW-dealer zijn goedkoper. :O

Ik weet wel nog een adres vlak over de grens in D.
Groet,
Michl
Afbeelding
Erteetje

Ongelezen bericht door Erteetje »

Zelf heb ik mijn R1200RT gekocht toen deze 1.5 jaar oud was. Hij had 12000 op de teller staan en de nieuwprijs was 22000 euri's. Ik betaalde particulier 13.500 euri's. Daar krijg je hem bij de dealeRT echt niet voor!!! Wel heb ik navraag gedaan bij BMW nederland of de motor aanspraak had gemaakt op garantie en of schade gehad had, wat dus niet het geval was.
Voor die garantie bij de dealer betaal je flink en je bent inderdaad ook nog verplicht voor de garanie het dure onderhoud te laten doen bij die dealer.

Geef mij maar het prijsvoordeel van de particulier. Als ik een mankement van 1000 euro had gehad was ik nog veel goedkoper uit. je financiert bij de dealer ook die mooie showroom en daar heb ik weinig trek in.

Luc
Laatst gewijzigd door Erteetje op 20 feb 2011, 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Hoi Luc

Alles heeft zo zijn voordeel en zijn nadelen. Hoe weet je trouwens zeker dan dat een motor dan geen schade heeft gehad. Toch niet elke schade zal bekend zijn bij BMW Nederland?
Ik heb soms wel goede koopjes gedaan bij dealers maar je moet soms wel even geduld hebben. Bij particulieren kocht ik ook een aantal motoren maar ik vind het wel verdacht als een motor ineens erg veel in waarde is verminderd ineens. Dan wil ik altijd een goede reden van de verkoper waarom hij zo goedkoop weg gaat.Als je in 1,5 jaar zoveel geld afschrijft op een RT dan had ik persoonlijk wel mijn twijfels. Dan zou ik hem wel met tranen in mijn ogen verkopen in ieder geval als ik wist dat de motor 100% was.

Ton
Erteetje

Ton1959 schreef:Hoi Luc

Alles heeft zo zijn voordeel en zijn nadelen. Hoe weet je trouwens zeker dan dat een motor dan geen schade heeft gehad. Toch niet elke schade zal bekend zijn bij BMW Nederland?
Ik heb soms wel goede koopjes gedaan bij dealers maar je moet soms wel even geduld hebben. Bij particulieren kocht ik ook een aantal motoren maar ik vind het wel verdacht als een motor ineens erg veel in waarde is verminderd ineens. Dan wil ik altijd een goede reden van de verkoper waarom hij zo goedkoop weg gaat.Als je in 1,5 jaar zoveel geld afschrijft op een RT dan had ik persoonlijk wel mijn twijfels. Dan zou ik hem wel met tranen in mijn ogen verkopen in ieder geval als ik wist dat de motor 100% was.

Ton
Ik heb nu ongeveer 1000 km gereden en ik kan echt helemaal niks ontdekken aan de motor wat niet in orde zou zijn. Ik geef de RT dus het voordeel van de twijfel.
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Dan heb je dus waarschijnlijk toch echt een koopje Big RT Smile

Ton _004
Erteetje

Ton1959 schreef:Dan heb je dus waarschijnlijk toch echt een koopje Big RT Smile

Ton _004
Over 2 weken heb ik een afspraak voor een onderhoudsbeurt bij de BMW Dealer. Als die ook niks kan ontdekken ben ik ervan overtuigd dat ik een koopje heb gehad. _004
Erteetje

Vandaag de BeemeRT opgehaald na onderhoud bij de dealeRT. Helemaal in perfecte staat dus ik heb inderdaad een koopje aan de -1200- gehad!!
Witte knipperlichten laten plaatsen en dat maakt de motor weer een heel stuk mooier naar mijn smaak.

Mokam in Beek (L) maakt op mij een hele goede indruk en zij hebben wat mij betreft een vaste klant erbij. Een van de sensors van de bandenspanningsmeter is gereset. Komende week is mijn fabrieksgarantie afgelopen, maa mocht ik nog problemen ondervinden met de RDC dan wordt dit alsnog vervangen onder garantie. Netjes dus.

Meteen aansluitend nog een rit gemaakt. Ik was (en ben) helemaal in mijn nopjes.

[groet] Luc
duumke

_oo_ hoi
Ik heb nu een r1200rt gekocht
bedankt allemaal die op mijn vraag reageerde
Ja zo leer je elke keer weer wat
groetjes duumke _004

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”