kosten bij aankoop uit Duitsland

Ben je opzoek naar een andere motor en wil je een BMW R...RT kopen? Stel dan je vragen aan de huidige eigenaren.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
siebke
Type: R1200RT
Bijz: 2009, import (D)
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

kosten bij aankoop uit Duitsland

Ongelezen bericht door siebke »

Ik heb een aardige én zeer betaalbare R1200RT op het oog, alleen die staat in Duitsland bij een dealeRT. Bij aankoop dien ik hem zelf in te voeren. Ik wil kunnen beoordelen of het financieel aantrekkelijk blijft. Wie kan mij vertellen waar ik overal mee te maken krijg, zoals alle kosten? Goegelen én bellen naar RDW en Belastingtelefoon auto brachten weinig soelaas, zoals de catalogusprijs in 2007 (full-options excl. radio) kosten kentekenregistratie, kosten BPM (nog meer?)

Ook in de forumzoekmachine kwam ik niet verder.

Voor komende zaterdag staat wel een proefrit gepland (al hoort er één jaar garantie bij)
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
HansD
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Re: kosten bij aankoop uit Duitsland

Ongelezen bericht door HansD »

Thieske88

Ongelezen bericht door Thieske88 »

Een keuring met kenteken kost bij de rdw ongeveer 100 euro.
Bij de rdw voertuiggegevens staat vermeld wat het bpm bedrag bij aanschaf nieuw in nl was.
Dus als je een kenteken van een vergelijkbare Nederlandse motorfiets hebt heb je het basis bpm bedrag. Hiervan trek je het leeftijdskortingspercentage uit de koerslijst af en Voila je bpm bedrag is bekend!
Enige kosten die je verder nog hebt zijn transport en je Nederlandse kentekenplaat.
Succes!
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
siebke

Weer hartstikke bedankt voor alle info. Had e.e.a. al gelezen, maar kon nergens concrete bedragen vinden. De BPM-korting gaat ruim 80% bedragen, berekend naar het aantal jaren en resterende maanden. So far so good. Nu nog de cataloguswaarde...... . Op internet niet te vinden. Dus bij deze de brutale vraag wie de netto cataloguswaarde kent van een R1200RT uit 2007, ESA,ASC, (handvat-en) stoelverwarming,cruisse-control en de overige standaard zaken.
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Contacteer:

Even je verzekeringsmaatschappij bellen?
siebke schreef:Nu nog de cataloguswaarde........
Jos WRSM
beckysmile

Ongelezen bericht door beckysmile »

Je kunt op deze website van de RDW
http://www.rdwdata.nl/
gemakkelijk zoeken naar motoren met hetzelfde type en bouwjaar, vervolgens bij hun gegevens kijken, en voila, heb je op zijn minst een prijs die in de buurt zit van de toenmalige verkoopprijs van jouw motor.
Bij 80% aftrek van de toenmalige BPM, kan het verschil tussen goedkoopste en duurste versie trouwens niet meer heel groot zijn.
Ik heb dit jaar een 1150RT uit 2004 ingevoerd, en heb daar €153,- voor afgetikt, kentekenleges was €107,20, en dan nog ruim een tientje voor de nummerplaat.

Veel succes met importeren.

Groet, Aad
Bert33
Type: R1100RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zuid Limburg

Ongelezen bericht door Bert33 »

Bij de invoer van mijn eigen -1100- heb ik ook lang gezocht naar de toenmalige catalogusprijs. Een e-mail aan de klanteninformatieservice van BMW Nederland ( [email protected] ) bracht mij toen de oplossing. Na het doorgeven van de laatste 7 karakters van het framenummer kreeg ik zonder verdere kosten een overzicht met de "optielijst-af-fabriek" van de betreffende motor, met daarop oa de netto catalogusprijs en consumentenprijs. Daarmee was het berekenen van het resterende BPM-bedrag een makkie. Mogelijk dat je ook hier iets aan hebt. Succes met de proefrit! En dat het mag leiden tot een goede en mooie aankoop voor jou!
siebke

Dankzij jullie reacties en verwijzingen hou ik rekening met zo rond de € 400,- / € 600,- aan BPM, incl. de kortingsaftrek. Meteen ook maar een mailtje naar BMW gestuurd voor wat meer duidelijkheid omtrent de catalogusprijs en de Europese conformiteitsverklaring.
Ik hou jullie op de hoogte.

29-10-2014
En nu het vervolg:
Op RDWDATA heb ik verschillende kentekens aangeklikt van eind 2007. BPM varieert van 2600,- tot 3100,- euri en ben gezien de af-fabrieksopties uitgegaan van 3000,- euri aan BPM bij nieuwwaarde (consumentenprijs) in 2007. Met aftrek van het afschrijvingspercentage van 82,665% (6jaar/6 mnd + 5 mnd) kom ik uit op 531,19 euri. Tel daar 96 euri bij op voor de RDW kentekenregistratie + 15,- voor de gele NL-plaat kom ik op 642,19 aan totale invoerkosten.
Van BMW Nederland had ik binnen een uur al een keurig bericht op mijn mail. Ze vragen naar het chassisnummer om de toen geldende BPM-waarde te kunnen bepalen. Een Europese Conformiteitsverklaring kost bij hun 100 euri, maar als het een originele Duitse motoRT betreft, kan die verklaring gratis bij BMW München geleverd worden. Die verklaring kan handig zijn bij de RDW-keuring.
Maar het is 'm evengoed niet geworden ondanks het ingevulde onderhoudsboekje. Heeft links en rechts eens plat gelegen en ik denk toch aan iets anders bij een dwarsgeplaatste motor. Het optisch onderhoud en de mate van behandeling was twijfelachtig, en er was in de winters mee doorgereden. De koffers droegen nogal wat schampsporen/lakschade en leek al eens her en der opnieuw gespoten. En dat met bijna 56.000 op de telleRT. Stond ook nog aan de lader.....

De zoektocht gaat verder met bij voorkeur een Nederlands kenteken
siebke

Het is toch een impoR1200RT geworden, maar dan wel een die al voorzien is van een Nederlands kenteken.
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Contacteer:

Gefeliciteerd !! Veel plezier ervan en we zien wel een plaatje verschijnen in 'showen die R1200RT' . . . _004
siebke schreef:Het is toch een impoR1200RT geworden, maar dan wel een die al voorzien is van een Nederlands kenteken.
Jos WRSM
siebke

Jos WRSM schreef:Gefeliciteerd !! Veel plezier ervan en we zien wel een plaatje verschijnen in 'showen die R1200RT' . . . _004 .
Zo gauw als'tie weer toonbaar is, zat vol onder de WD40. En m'n fototoestel is deze week op Tenerife. Dus nog ff geduld, maar m'n Avatar is wel al aangepast

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “R....RT kopen ja of nee?”