Snelkoppeling benzineleiding

Onderhoud, problemen en ervaringen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
jand

Snelkoppeling benzineleiding

Ongelezen bericht door jand »

Hoi,

ik ben in het bezit van een R850RT, bj 2003. Zaterdag jl merkte ik bij het rijden een verdachte benzinegeur op. Terug naar huis gereden, cardinage verwijderd en gezien dat de snelkoppeling van de benzine leiding die onder de tank zit lekte. Ik dacht, die is gewoon losgekomen maar toen ik ze vast wou zetten brak ze gewoon in twee. Nu kan ik er morgen eentje bij mijn dealer gaan halen die vanaf woensdag zijn zaak sluit voor 2 weken vakantie. De slangenklemmen zijn van een speciaal model, iemand idee hoe deze los te krijgen (moet normaal met een speciale BMW tang blijkbaar) en/of zouden gewone slangklemmentjes die je koopt voldoen om deze 2 weken vooruit te komen totdat de dealer ze kan vervangen door de geijkte BMW klemmen?

Jan
jaybmw
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Re: Snelkoppeling benzineleiding

Ongelezen bericht door jaybmw »

Kun je een foto trekken en plaatsen van de klemmekes? Ik denk dat het knijpklemmetjes zijn die je door moet knippen en vervangen door nieuwe van de juiste diameter. Eventueel te verkrijgen bij een vw/audi garage,daar gebruiken wij ze voor diesel en benzineleidingen vast te zetten.Dit aanknijpen gaat goed met een kopkniptang,of een vlechttang die de betonvlechters gebruiken. Succes!

[groet] ,Jeroen.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Benji
Type: R1150RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg

Ongelezen bericht door Benji »

In de tank zit het benzine filter ook met zulke''klemmekes''van BMW vast, zo was er bij mij ééntje los geschoten. Heb deze vervangen door een rvs slange klemmetje van de goeie diameter en dit werkt perfect en hoef je ook niet meer door je dealer te laten vervangen.
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
jand

Ongelezen bericht door jand »

Het vervangen van de snelkoppeling is ondertussen gelukt, heb gewoon slangklemmen terug gebruikt. Alleen wil nu de motor niet meer starten (heeft wel zin), vermoed lucht in de leidingen? Moet dit ergens ontlucht worden?
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

jand schreef:Het vervangen van de snelkoppeling is ondertussen gelukt, heb gewoon slangklemmen terug gebruikt. Alleen wil nu de motor niet meer starten (heeft wel zin), vermoed lucht in de leidingen? Moet dit ergens ontlucht worden?
voor zover ik weet niet, heb er nog nooit last van gehad. Zit er nog wel benzine in de tank; zit de stekker nog vast( = loopt de pomp)
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Versnellingsbak & Koppeling”