SLOT!
Nadat Harald uit Drachten de moeite had genomen een eerste blik op mijn beoogde 1200rt te werpen

, besloot ik vanochtend naar Ureterp af te reizen.
Daar stond de motor al keurig klaar en op het eerste gezicht viel de schade mee. In elk geval wel te repareren. Ontvangst was plezierig en de koffie prima. Niks om op aan te merken.
Helaas was er geen onderhoudsboekje of iets anders aanwezig en ook een garantie moest ik maar vergeten. Daar was de prijs dan ook naar.
Het probleem ontstond bij het starten: de startmotor maakte een vreemd slepend metaal-op-metaal geluid. Dat verdween zodra de motor was aangeslagen.
De kuipruit wilde wel fatsoenlijk omhoog maar niet naar beneden; hij kwam met een lichte knak voor de ene helft in ruststand, terwijl de andere helft met 5 cm ruimte bleef hangen.
Proefrijden ging (ondanks de regen) prima. Goed sturend en prima remmend. Voor de rest functioneerde alles naar behoren. Wel rauwig in toeren boven de 5000 rpm. Schakelen ging als een warm mes door de boter.
Terug bleek de verkoper zowat in de stress te schieten toen ik vroeg om een keuring door Kenny of door Erik van Lent. Daar moest hij niks van hebben en hij voerde de druk op door te zeggen dat ik NU moest beslissen omdat er een andere koper ook interesse had in "mijn" 1200rt.
Nou laat ik me al helemaal niet door zo'n praatje gek maken. Dat begreep hij al snel. Ik meldde dat ik de ochtend erna hem zou zeggen of de koop zou doorgaan of niet. Dat zat hem niet lekker, want hij wilde NU van die motor af en niet wachten tot de volgende dag. Maar goed, ik kreeg bij "gratie Gods" bedenktijd tot de volgende ochtend 9.00 uur. Dan moest ik het weten.
Op de terugweg langs Kenny: het verhaal gedaan en ook Kenny had geen goed gevoel. Met name het "startmotor" geluid en het niet-terugkomen in ruststand van het scherm (toch misschien iets inwendig aan het frame verbogen tijdens de glijpartij) vond hij onheilspellend. Hij heeft me in elk geval mijn emotionele "warmte" voor de motor laten bekoelen met als slot: ik zie van de koop af en ga op zoek naar een andere 1200rt!
Dus: mocht iemand een zwart/grijze 1200rt weten te staan uit 2005 of zo, geef me even een seintje!
Dank voor jullie reacties. Ik heb het buitengewoon op prijs gesteld.
Ook het feit dat Harald de moeite heeft genomen om een eerste blik ter oriëntatie te werpen, vind ik geweldig.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
,
WernerB