maar nu ik sinds 3 jaar vrijwel dagelijks rij: om de 10000 km
wanneer laten jullie eigenlijk een beurt doen (groot of klein)

400 km per week (tot de pekelwagens gaan rijden)
wat is wijsheid in deze
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Moderator: RT_Patrick
Uitleg lijkt noodzakelijk. Het gaat niet om "beter dan of als" het gaat om de kwaliteit van het product in z'n geheel. Een product als dat van BMW hoort niet stuk te gaan of te slijten in 10000km bij gebruik als mag worden verwacht. Een BMW is gemaakt en bedoeld om mee te rijden en als zodanig hoort het product zich ook te gedragen en de gebruiker mag dat er van verwachten. Ik heb 6,5 jaar lang bijna elke 5 maanden 10000km gereden met absoluut normaal gebruik dus geen circuit en dergelijke en dan vind ik dat een onderhouds-interval van 10000 km niet van toepassing. Olie vervangen? Luchtfilter vervangen? Kleppen stellen? Is die olie zo slecht? Is dat luchtfilter na 10000km versleten? Is het hele mechaniek van de kleppen zo slecht geconstrueerd dat er na 10000km naar gekeken moet worden? Misschien was dat alles van toepassing op een fiets zoals mijn vader er een had in de jaren 50/60. Maar anno nu? Lijkt mij niet.Ton1959 schreef:Lijkt me niet slim die kleine beurt overslaan. En waarom denk je dat de kwaliteit zoveel beter is dat die beurt niet nodig zou zijn?
Ton
Ik ook niet.Ton1959 schreef: meer ga ik er niet van zeggen.
Ton
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!