dutchmidiman schreef:Dan verschillen wij van mening. (en dat mag, natuurlijk!)
Ik vindt het ronduit slecht als een zadel los zit, ook al is het "slechts" (ca.) 3 cm.
Een zadel hoort in mijn optiek vast te zitten.
En dan vergeet ik het feit even dat de zadelhoogte-verstellingsmechanisme van BMW zelf niet meer gebruikt kan worden bij een Corbin zadel op de R11xxRT, en zij hun eigen methode hebben voor het instellen van "zadelhoogte".
@dutchmidiman,
Is normaal niet mijn gewoonte om te reageren op diverse forum's.
Kan uit uw verhaal opmaken dat uw zadel totaal niet goed gemonteerd zit, 3 cm is niet acceptabel en tevens onmogelijk indien goed gemonteerd.
Wil u uitnodigen om bij ons langs te komen zodat ik het zadel goed kan monteren voor u.
Maakt me verder niet uit waar u uw zadel vandaan heeft_2e hands, andere dealer of wellicht toch via ons.
Zal dit als service doen, is voor Buddy Fashion/Corbin de enige manier te laten zien dat er gewoonweg iets niet klopt in uw montage methode.
Begrijp ook niet waarom u schrijft dat het 'zadelhoogte-verstellingsmechanisme op de BMW zelf' niet meer zou werken.
Ook de Corbin zadels maken hier gebruik van en de zadels kunnen gewoon net als het BMW zadel in 3 hoogte's gesteld worden.
Is gewoon de originele beugel op de motor die in 3 hoogtes gezet kan worden.
Dan nu de ringetjes waar ik over lees, die worden idd regelmatig gebruikt maar dit heeft te maken met het feit dat de Corbin zadels nog moeten inzitten.
Dit geld ook voor de rubbers waar de zadels mee op het frame rusten, die zijn in het begin stug en nieuw en moeten nog soepeler worden.
Na verloop van tijd kunnen de ringen in de meeste gevallen verwijderd worden.
Kan beter bij montage van een nieuw zadel beter een ring gebruiken dan dat het zadel gaat rammelen wanneer de rubbers soepeler zijn geworden.
Denk dat dit laatste bij u ook het geval is.
Tevens denk ik dat de 2 lippen aan de zijkanten van het achter zadel op de uitsparingen liggen ipv eronder.
Hoop dat u ingaat op mijn uitnodiging om mij te laten kijken naar uw zadel.
Nogmaals_is het niet mijn gewoonte om te reageren op forums maar wil u graag een andere kijk op een Corbin zadel geven.
Met vriendelijke Motorgroet;
Rob Selier
Buddy Fashion
Veenderveld 22
2371 TV Roelofarendsveen
The Netherlands
Tel :+31(0)71-5680430