Hoe kan ik precies zien uit welke landen Western Europe bestaat, etc.
Zoals de "Garmin TV" adviseert, dien je de Garmin LifeTime updates via Garmin's programma (momenteel: GarminMapUpdater v2.5.16) te installeren.
Dat programma zorgt er voor dat niet alleen de kaarten geüpdate worden, maar eventueel ook andere (sub)onderdelen, zoals de JVC, (Junction Viewer, oftewel de Lane Assist, snelheid, etc) en dergelijke.
Als je een beetje handig bent, kan je vantevoren wat (meer) vrije ruimte maken op je Garmin, als dat nodig is.
Denk hierbij aan het verwijderen van help-, voice-, en tekst-bestanden van de andere talen.
Zo heb ik op mijn BMW NAV IV alle talen gewist behalve de talen Duits, Nederlands en Engels.

En dat scheelt best wel veel ruimte, zeker de TTS-bestanden (spraakbestanden die de namen van de straten probeert uit te spreken e.d.)
Áls je handig bent, anders moet je het iemand anders laten doen.
Geheel op eigen risico natuurlijk.
Zo heb ik nu voldoende ruimte beschikbaar om geheel Europa op de BMW NAV IV te plaatsen, en nog ruimte over voor de Onroute Benelux Motor kaart.
Als je alle kaarten zou selecteren, dus geheel Europa en alles wat Garmin beschikbaar stelt, is het circa 2,15 Mb.
De reden dat (bijna) elke update van de kaart weer groter is dan de voorgaande, is het simpele feit dat de resolutie (lees: details) van de verschillende regio's (vooral Oost-Europa e.d.) weer flink verbeterd is.
Goed, terug naar de eerder gestelde vraag, welke landen zijn nu precies welke regio.
Wanneer je het voorgenoemde programma gebruikt (GarminMapUpdater v2.5.16) krijg je rechts van de selectie van je gewenste regio een overzichtskaartje te zien.
Het is dan een kwestie een keuze te maken welke regio's je wenst, cq. ruimte voor hebt.
(als een selectie rood is, is dat een indicatie dat je GPS daar niet voldoende ruimte voor heeft)
Voor de volledigheid heb ik ze allemaal even "gecaptured"; (klik om in te zoomen)
Volledig Europa:

West-Europa:

Centraal Europa:

Centraal en Oost-Europa:

DACH (Duitsland, Oostenrijk & Zwitserland) & Oost-Europa:

Noord-Oost Europa:

Centraal Europa:

Zuid-West Europa:

Noord-West Europa:

Alpen & DACH:

Benelux & Frankrijk:

DACH & CZ: