
Wie helpt me? En evt andere leveranciers die scherpe prijzen hanteren?
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Moderator: RT_Patrick
Probeer eens bij ''de molen banden'' in Son op ind.terr.ekkersrijt , of bij ''J&f banden'' op de rooiakkerstraat in Eindhoven. Beide geschikte adressen.jaybmw schreef:Even een vraag over de achterband van mijn.Deze is over zo'n 1000km op en ik wil ipv de conti overgaan naar michelin pr2.Op diverse bandensites voordelige banden gezien,maar hoe weet ik of het de goede is? Ik bedoel de draagkracht van een 180 band op een rt moet meer zijn dan die van bijv een japanse 900cc sportmotor.Dit om een kat in de zak te voorkomen,want een band met te weinig draagvermogen is niet bevordelijk voor de rijeigenschappen van de rt. En misschien wel gevaarlijk ook?
Wie helpt me? En evt andere leveranciers die scherpe prijzen hanteren?
,jeroen.
Dat zier er goed uit ja,exact het zelfde profiel als mijn voorband.En de pilot road2 A? Hier staat bmw apart bij vermeld,maar of dit een 2ct band is?Marruk8865 schreef:Ik heb vorige week maandagavond weer een nieuwe PR2 achterband voor mijn R1200RT besteld op http://www.autobandenmarkt.nl en op woensdag werd deze al bezorgd.
Deze moet je hebben: http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... =107&m_s=1
Prijs is inclusief verzenden. En niks geen oude banden aan de code te zien was de productie mei '10
Scheelt zo'n €100 ongeveer dus!
De Michelin Pilot Road 2 is een 2CT band, zie ook: http://two-wheels.michelin.com/2w/front ... 38&lang=ENjaybmw schreef:En de pilot road2 A? Hier staat bmw apart bij vermeld,maar of dit een 2ct band is?
paulds65 schreef:Wat het rijklare gewicht is van een motorfiets (259kg) is natuurlijk totaal oninteressant
met betrekking tot het draagvermogen van een band. Het gaat om het maximaal totaal gewicht
dus inclusief 2 personen + bagage en dan moet je ook nog weten wat de verdeling voor/achter is.
Voor de duidelijkheid:jaybmw schreef:paulds65 schreef:Wat het rijklare gewicht is van een motorfiets (259kg) is natuurlijk totaal oninteressant
met betrekking tot het draagvermogen van een band. Het gaat om het maximaal totaal gewicht
dus inclusief 2 personen + bagage en dan moet je ook nog weten wat de verdeling voor/achter is.
Hierop is het draagvermogen toch afgestemd vanaf de fabriek,en zo staat het ook in het instructieboekje. Nooit lichter kiezen natuurlijk,een zwaardere (reinforced) band is niet zo slecht hoor! Ik heb al meer banden gezien die in de bergen gesneuveld zijn na het rijden met duo en bagage... Jou bericht is niet meer dan logisch,maar de motorfabrikant heeft dit allang berekend met de ontwikkeling van de fiets.Wel onduidelijk is de site van mopedreifen.de. Hierop de rt ingetoetst en ik zie niet de band die ik zoek,nl de 2ct pr2A wel de normale.Mail gestuurd maar kreeg een raar mailtje terug.Op nederlandse site de band gevonden voor 170 euro,die gaat erop. Jb motoren gaat hem leveren en die trapt hem erop voor 183 euro all-in.Da's 90 euro goedkoper als bij de dealer,snel verdiend dus.
J.
Het totaal belastbare gewicht wordt natuurlijk berekend over twéé banden.Marruk8865 schreef:Op het etiket wat op de "gewone" PR2 zat stond tot (ik meen) 364kg.
Aangezien een 1200RT rijklaar 259 kg weegt lijkt de gewone mij ook oké.
Die hebben ze er tenminste voor mij bij de dealeRT onder gelegd.
Hier staat dan weer alleen de FJR vermeld. Welkom in de wondere wereld van de motorbandenmarkt!
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... =107&m_s=1
Zoals reeds eerder vermeld heeft jouw achterband een loadindex van 73 dat betekend dat hij gemaakt is voor een maximaal totaalgewicht(!) van de motor van 364kg.Habeve schreef:Het totaal belastbare gewicht wordt natuurlijk berekend over twéé banden.Marruk8865 schreef:Op het etiket wat op de "gewone" PR2 zat stond tot (ik meen) 364kg.
Aangezien een 1200RT rijklaar 259 kg weegt lijkt de gewone mij ook oké.
Die hebben ze er tenminste voor mij bij de dealeRT onder gelegd.
Hier staat dan weer alleen de FJR vermeld. Welkom in de wondere wereld van de motorbandenmarkt!
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... =107&m_s=1
Dus als het max.laadvermogen van één band 364 kg is dan is het totale draagvermogen
(van de banden dus) 728kg. Hiermee voldoe je dus ruimschoots aan de eis van 495kg
totaal laadvermogen van de RT.
![]()
![]()
Harald
Een band aan gort na 4000 km? Tjaybmw schreef:Een gewone 2ct of band met de index 73 voldoet echter ja,maar zoals eerder gemeld zijn er varianten met versterkte schouders/koordlagen.
Deze banden vervormen minder in bochten op de velg waardoor er een stevigere feedback is op het rijwiel gedeelte.En bovendien ze blijven beter heel dan afbrokkelen van het loopvlak van het carcas.Daarom kies ik voor de verstevigde versie,puur omdat ik stevig doorrijd met of zonder duo en/of bagage.De huidige band is totaal aan gort na 4dznd km,ook aan de zijkanten waar scheuren inkomen.Het verschilt idd van rijder tot rijder hoor,maar ik houd een normale band niet heel.Zeker in de bergen met remmen en accelereren.Juist dan gebruik je de band maximaal.Maar eenieder heeft zijn eigen rijstijl natuurlijk,en racen is over. Anders had ik wel op een supersport blijven rijden,feit is echter dat het frame van de
geweldig stuurt en mij uitnodigd om als de mogelijkheid er is flink door de bochten te sturen.
De normale band is zo'n 40 euro goedkoper,en voldoet voor de rustige rijder. Ik ga voor de pilot road 2 A,en laat het weten wat het resultaat is. Ga in sept naar sauerland en laat het weten wat de bevinding is van deze band. :roll:
Grtn,J.
Voor 80 euro meer had ik een complete set MPR2 en ook nog met montage op de motor. Bij Heuts motoren in Schin op Geul (zuid limburg)jeroen12 schreef:Ik heb afgelopen vrijdag 235 euro voor een PR2 betaald bij Molenaar. Zal vast wel ergens (veel?) goedkoper kunnen, maar ze zitten zo lekker handig om de hoek
Zijn volgens mij inderdaad nette prijzen.Erteetje schreef: Voor 80 euro meer had ik een complete set MPR2 en ook nog met montage op de motor. Bij Heuts motoren in Schin op Geul (zuid limburg)
Op dit moment hebben zij de pr2 voor 300 euri's inclusief montage en de pr3 voor 319.50 inclusief montage.
Kleine prettige zaak.
Luc
Kat uit de boom kijken is verstandig, ook banden kunnen last hebben van kinderziektes of andere negatieve eigenschappen.Jan R1200RT schreef:Zijn volgens mij inderdaad nette prijzen.Erteetje schreef: Voor 80 euro meer had ik een complete set MPR2 en ook nog met montage op de motor. Bij Heuts motoren in Schin op Geul (zuid limburg)
Op dit moment hebben zij de pr2 voor 300 euri's inclusief montage en de pr3 voor 319.50 inclusief montage.
Kleine prettige zaak.
Luc
In Schijndel (zie mijn vorige post) nog tot mei dit jaar set MPR-2 voor € 299,= incl. montage.
Komt voor mei dus nog een nieuw setjes van deze op mijn fiets.
Ik wacht (waarschijnlijk) nog even op meer praktische ervaringen met de MPR-3 tot de volgende vervanging.
Ik kijk altijd even de kat uit de boom......
Heb vorig najaar bij Heuts mijn nieuwe helm gekocht.
Was inderdaad erg prettig om daar te kopen.
Ik heb op mijne R1100RT nu een BT023 liggen en volgende keer leg ik er een BT 023 GT op die heeft iets grotere draagkracht ( speciaal voor zwaardere motoren )jaybmw schreef:Even een vraag over de achterband van mijn.Deze is over zo'n 1000km op en ik wil ipv de conti overgaan naar michelin pr2.Op diverse bandensites voordelige banden gezien,maar hoe weet ik of het de goede is? Ik bedoel de draagkracht van een 180 band op een rt moet meer zijn dan die van bijv een japanse 900cc sportmotor.Dit om een kat in de zak te voorkomen,want een band met te weinig draagvermogen is niet bevordelijk voor de rijeigenschappen van de rt. En misschien wel gevaarlijk ook?
Wie helpt me? En evt andere leveranciers die scherpe prijzen hanteren?
,jeroen.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!