Beantwoord: Extra voeding r1150rt
Moderator: RT_Patrick
Beantwoord: Extra voeding r1150rt
Na wat gesleutel aan de motor om mijn Garmin 2820 aan te sluiten kreeg ik het maar niet voor elkaar om stroom te stelen.
Heb toen met http://www.gps.nl" onclick="window.open(this.href);return false; gebeld en uit gelegd wat het probleem is.
Kreeg van ze te horen dat er een module was die je door een zekering uit de motor te halen en die in de module stopt, aan de module zit ook een zekering met kabel die je dan weer op de plaats plaatst waar je de zekering hebt uitgehaald.
Het mooie hieraan is dat je nog een extra aansluiting hebt voor bijvoorbeeld je mobile telefoon of wat dan ook.
Hoe een gps op de motor te installeren weten jullie allemaal wel het probleem bij velen van ons is waar haal ik de stroom vandaan.
Wat je ook wilt doen zorg dat de stroomkabel bij het zekeringenkastje ligt, massa heb ik van de motorframe gehaald.
verder zoals hieboven staat beschreven.
Heb toen met http://www.gps.nl" onclick="window.open(this.href);return false; gebeld en uit gelegd wat het probleem is.
Kreeg van ze te horen dat er een module was die je door een zekering uit de motor te halen en die in de module stopt, aan de module zit ook een zekering met kabel die je dan weer op de plaats plaatst waar je de zekering hebt uitgehaald.
Het mooie hieraan is dat je nog een extra aansluiting hebt voor bijvoorbeeld je mobile telefoon of wat dan ook.
Hoe een gps op de motor te installeren weten jullie allemaal wel het probleem bij velen van ons is waar haal ik de stroom vandaan.
Wat je ook wilt doen zorg dat de stroomkabel bij het zekeringenkastje ligt, massa heb ik van de motorframe gehaald.
verder zoals hieboven staat beschreven.
Re: Extra voeding r1150rt
Ik zie in de prijslijst dat het wel een vrij dure oplossing is, als ik het wel heb;
BSA 01 01 - PLUSAANSLUITING in zekeringkastje voor normale steekzekering - 22,95 euro
BSA 02 01 - PLUSAANSLUITING in zekeringkastje voor mini steekzekering - 32,95 euro
Een ietwat betaalbaardere oplossing is m.i. een zogenoemde Fuse Holder Bypass die je bij de betere auto-shops kunt krijgen.
BSA 01 01 - PLUSAANSLUITING in zekeringkastje voor normale steekzekering - 22,95 euro
BSA 02 01 - PLUSAANSLUITING in zekeringkastje voor mini steekzekering - 32,95 euro
Een ietwat betaalbaardere oplossing is m.i. een zogenoemde Fuse Holder Bypass die je bij de betere auto-shops kunt krijgen.
Re: Extra voeding r1150rt
voor diegene die geen radio aan boord heeft heb je aan de linkerkant een stroomaansluiting, die bedoeld is voor je radio.
Deze aansluiting heeft als voordeel dat wanneer je de motor op het stuurslot zet deze aansluiting spanningsvrij is.
Gr Hans
Deze aansluiting heeft als voordeel dat wanneer je de motor op het stuurslot zet deze aansluiting spanningsvrij is.
Gr Hans
Re: Extra voeding r1150rt
Kijk das een handige tip die helaas net een week te laat komt. Maar wie weet bou ik het nog eens om. 

- Berrybeer
- 2023
- Berichten: 1415
- Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
- Type: R1150RT
- Bijz: met alles d'rop & d'ran..
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Uden
- Locatie: Uden
Re: Extra voeding r1150rt
....dom...dom...dom.....ik wist niet eens dat ik een stuurslot had...blittkit schreef:voor diegene die geen radio aan boord heeft heb je aan de linkerkant een stroomaansluiting, die bedoeld is voor je radio.
Deze aansluiting heeft als voordeel dat wanneer je de motor op het stuurslot zet deze aansluiting spanningsvrij is.
Gr Hans


Bedankt voor de tip Hans

- BertL
- 2024
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 24 jul 2009, 16:58
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: K1200GT/2008
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Ommen
- Locatie: Ommen
Re: Extra voeding r1150rt
Geweldig deze tips. Ik moet zaterdag een 12V-aansluiting voor mijn Tomtom Rider2 aanleggen, maar deze suggestie voor de radio-loze R1150RT is helemaal top en precies wat ik zoek !
GrTz
BertL
BertL
Re: Extra voeding r1150rt
1.
Ik heb de Zumo 660 direct aangesloten op de accu. Is dat een probleem?
2.
Voorts viel mij op dat na -gedane arbeid- het ABS lampje dat eerst continu brandde bij het starten en uitging na een paar meter te hebben gereden nú knippert. Wel gaat het lampje net als voorheen uit na een paar meter te hebben gereden. Ik las op het forum, dat de oorzaak spanningsverlies kon zijn? , dan wel dat de ABS opnieuw gereset moest worden?
Is er iemand die mij als materiedeskundige (on)gerust kan maken?
Alvast bedankt..... Harry.
Ik heb de Zumo 660 direct aangesloten op de accu. Is dat een probleem?
2.
Voorts viel mij op dat na -gedane arbeid- het ABS lampje dat eerst continu brandde bij het starten en uitging na een paar meter te hebben gereden nú knippert. Wel gaat het lampje net als voorheen uit na een paar meter te hebben gereden. Ik las op het forum, dat de oorzaak spanningsverlies kon zijn? , dan wel dat de ABS opnieuw gereset moest worden?
Is er iemand die mij als materiedeskundige (on)gerust kan maken?
Alvast bedankt..... Harry.
Re: Extra voeding r1150rt
Tip: Je behoeft een zelfde vraag niet 2x op het forum te plaatsen... 

- Paul leliveld
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 21 okt 2008, 17:20
- Type: Ik heb een andere motor
- Bijz: Honda ST1100
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Dordrecht
- Locatie: Dordrecht
Re: Extra voeding r1150rt
Ik heb mijn zumo 550 op het achter licht aan gesloten en dat gaat goed







Re: Extra voeding r1150rt
Hallo Hans,blittkit schreef:voor diegene die geen radio aan boord heeft heb je aan de linkerkant een stroomaansluiting, die bedoeld is voor je radio.
Deze aansluiting heeft als voordeel dat wanneer je de motor op het stuurslot zet deze aansluiting spanningsvrij is.
Gr Hans
Goede tip en waarschijnlijk voor mij nét op tijd...
Ik heb géén radio, dus ook de stroomaansluiting aan de linkerkant.
Hoe / waar kan ik deze vinden en hoe kan ik deze herkennen?
Is deze aansluiting ook dmv een zekering beveiligd?
Kan ik hierop gewoon een BMW-plug monteren, zodat mijn Garmin Quest stroom heeft tijdens de rit?
Groet
Inter
Re: Extra voeding r1150rt
Weet je soms of dit ook voor de nieuwe R1200RT van toepassing is? Hebt geen radio en zou die voeding dan misschien ook kunnen recupereren...blittkit schreef:voor diegene die geen radio aan boord heeft heb je aan de linkerkant een stroomaansluiting, die bedoeld is voor je radio.
Deze aansluiting heeft als voordeel dat wanneer je de motor op het stuurslot zet deze aansluiting spanningsvrij is.
Gr Hans
- Miky-Biky
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 24 mar 2009, 18:49
- Type: R1200RT
- Bijz: Bouwjaar 2010
Tripy Roadmaster
Zumo660 - Land: België
- Woonplaats of omgeving: Limburg
- Locatie: Lommel B
Re: Extra voeding r1150rt
Beste forumleden,
voor wat het waard is, ik heb mijn Zumo aangesloten op de achterverlichting, onder het zadel de achterverlichting los geschroefd, een kabelschoentje (mannelijk+vrouwelijk) bij op de achterverlichting, zekering er tussen en werken. Verlichting aan = GPS aan, simpel maar doeltreffend. Of dit ook kan werken bij een R1200RT weet ik niet, volgens mij gebruikt die een CAN-bus voor de sturing en controle van alle verbruikers.
Grtzz, M.
voor wat het waard is, ik heb mijn Zumo aangesloten op de achterverlichting, onder het zadel de achterverlichting los geschroefd, een kabelschoentje (mannelijk+vrouwelijk) bij op de achterverlichting, zekering er tussen en werken. Verlichting aan = GPS aan, simpel maar doeltreffend. Of dit ook kan werken bij een R1200RT weet ik niet, volgens mij gebruikt die een CAN-bus voor de sturing en controle van alle verbruikers.
Grtzz, M.
R1200RT (2010)
Honda GL1000 (1977)
Motobecane B4L (1930)
Honda GL1000 (1977)
Motobecane B4L (1930)
Re: Extra voeding r1150rt
Ff de zoek-functie rechtsboven van het forum gebruiken, sleutel is "can bus" en viola, gevonden, zie dit draadje;Toine schreef:Weet je soms of dit ook voor de nieuwe R1200RT van toepassing is? Hebt geen radio en zou die voeding dan misschien ook kunnen recupereren...
viewtopic.php?f=40&t=3762&p=38137&hilit=can+bus#p38137
Re: Extra voeding r1150rt
Hé hardstikke bedankt voor je reactie.
Ik ben er inmiddels uit, weliswaar met een geschiedenis, maar toch! De 660 is inderdaad rechtstreeks aangesloten op de accu en werkt perfect. Het lampje ABS echter knipperde en maakte een geluidje. Nu moet je weten.... Ik startte voorheen de motor met mijn helm op (pas .... 5 maanden eigenaar inclusief de strenge winter...), dus ik dacht: "dat heb ik weer" en was een beetje over de rooie... dat sh..t geluid irriteerde mij. Mijn vriendin, Astrid, die wijselijk aan de andere kant van de woonkamer zat, stuurde mij met haar laptop een mail met tips uit....jaja....de BMW site, maar ik was té geladen om er oor voor te hebben. Ik ben nu eenmaal in dit soort dingen een beetje, maar wel tijdelijk heethoofdje. Maar wel een lieve...zegt Astrid. Ik stuurde wel een "noodoproep" de BMW site rond en zette mijn gedachten even opzij. Ik heb de dag erna zekerheidshalve Motorhuis Spanjaard te Stein (Lb) gebeld en hem het "probleem" voorgelegd. Peter (eigenaar) gaf aan dat het knipperen juist moest, maar dat na een paar meter gereden te hebben het lampje vanzelf moest uitgaan. Het geluid was niet relevant, maar veelal juist normaal, zei hij. Pas als het lampje niet meer uitging zou ik inderdaad een probleem hebben. Het lampje ging wel degelijk uit. Ik was gerust gesteld en voelde mij op dat moment een "simpele" ziel. Dus de zorgen en de ergernis van de avond ervoor waren voor niets..... Nu komt het....Ik kijk vervolgens (had ik maar naar Astrid geluisterd...) op het BMW site en een "slimmerik" (met respect overigens) publiceerde, dat, als ik toch geen gebruik maakte van de radio, ik de stekker van de radio kon gebruiken als aansluiting, met het voordeel dat de navigatie vanzelf uitschakelt als ik de motor afzet. Ik heb geen radio en wil die ook niet. Ik wil rust en één zijn met de motor als ik rij. Dat was één...nu twee....Toen zag ik jouw publicatie over de module... en raad eens.... Ik heb stiekem in de zekeringkast gekeken en de vorige eigenaar had kennelijk eveneens een navigatiesysteem én ..... een module ingebouwd én laten zitten, zoals op jouw tekening weergegeven. Al het werk voor niets.... Je weet wel... 25.453 schroeven... kap eraf en 1 uur en 3 kwartier later (ik ben maar een amateur, maar wel een voorzichtige) zat de navigatie op zijn plaats. Kennelijk was ik in een "poep en een scheet" klaar geweest, als ik eerder de forum site van de BMW RT-club had geraadpleegd of.... mijn vriendin (lief) had gevraagd. Zo zie je maar....bijna 57 jaar en nooit te oud om te leren. Maar ik ben (denk ik) geen ezel en stoot mij maar één keer aan dezelfde steen. Dus een en al lof over de technische know how van de BMW site en ....Astrid! Gelukkig werd de dag erna mijn motor door meneer pastoor gezegend (motorzegening Lindenheuvel in Sittard-Geleen), was het prachtig weer en met een uitstekende begeleider met een BMW GS 1200 (hoe kan het ook anders) een motortocht van 150 km gereden op een stralende zondagmiddag in de Zuid-Limburgse heuvels.
Eind goed...al goed!
Nogmaals bedankt voor je reactie en mocht ik je treffen aanstaande zondag in Ketelhaven .... dan is mijn motor (stralend van de zegening uiteraard) licht grijs van kleur, met idem gespoten kofferset en op de duozit een van de knapste vrouwen van het hele treffen! Ik trakteer je op een kop koffie.... Tot dan.... als je mij en Astrid er tussen uit kunt pikken tussen al die honderden motoren.
Harry.
Ik ben er inmiddels uit, weliswaar met een geschiedenis, maar toch! De 660 is inderdaad rechtstreeks aangesloten op de accu en werkt perfect. Het lampje ABS echter knipperde en maakte een geluidje. Nu moet je weten.... Ik startte voorheen de motor met mijn helm op (pas .... 5 maanden eigenaar inclusief de strenge winter...), dus ik dacht: "dat heb ik weer" en was een beetje over de rooie... dat sh..t geluid irriteerde mij. Mijn vriendin, Astrid, die wijselijk aan de andere kant van de woonkamer zat, stuurde mij met haar laptop een mail met tips uit....jaja....de BMW site, maar ik was té geladen om er oor voor te hebben. Ik ben nu eenmaal in dit soort dingen een beetje, maar wel tijdelijk heethoofdje. Maar wel een lieve...zegt Astrid. Ik stuurde wel een "noodoproep" de BMW site rond en zette mijn gedachten even opzij. Ik heb de dag erna zekerheidshalve Motorhuis Spanjaard te Stein (Lb) gebeld en hem het "probleem" voorgelegd. Peter (eigenaar) gaf aan dat het knipperen juist moest, maar dat na een paar meter gereden te hebben het lampje vanzelf moest uitgaan. Het geluid was niet relevant, maar veelal juist normaal, zei hij. Pas als het lampje niet meer uitging zou ik inderdaad een probleem hebben. Het lampje ging wel degelijk uit. Ik was gerust gesteld en voelde mij op dat moment een "simpele" ziel. Dus de zorgen en de ergernis van de avond ervoor waren voor niets..... Nu komt het....Ik kijk vervolgens (had ik maar naar Astrid geluisterd...) op het BMW site en een "slimmerik" (met respect overigens) publiceerde, dat, als ik toch geen gebruik maakte van de radio, ik de stekker van de radio kon gebruiken als aansluiting, met het voordeel dat de navigatie vanzelf uitschakelt als ik de motor afzet. Ik heb geen radio en wil die ook niet. Ik wil rust en één zijn met de motor als ik rij. Dat was één...nu twee....Toen zag ik jouw publicatie over de module... en raad eens.... Ik heb stiekem in de zekeringkast gekeken en de vorige eigenaar had kennelijk eveneens een navigatiesysteem én ..... een module ingebouwd én laten zitten, zoals op jouw tekening weergegeven. Al het werk voor niets.... Je weet wel... 25.453 schroeven... kap eraf en 1 uur en 3 kwartier later (ik ben maar een amateur, maar wel een voorzichtige) zat de navigatie op zijn plaats. Kennelijk was ik in een "poep en een scheet" klaar geweest, als ik eerder de forum site van de BMW RT-club had geraadpleegd of.... mijn vriendin (lief) had gevraagd. Zo zie je maar....bijna 57 jaar en nooit te oud om te leren. Maar ik ben (denk ik) geen ezel en stoot mij maar één keer aan dezelfde steen. Dus een en al lof over de technische know how van de BMW site en ....Astrid! Gelukkig werd de dag erna mijn motor door meneer pastoor gezegend (motorzegening Lindenheuvel in Sittard-Geleen), was het prachtig weer en met een uitstekende begeleider met een BMW GS 1200 (hoe kan het ook anders) een motortocht van 150 km gereden op een stralende zondagmiddag in de Zuid-Limburgse heuvels.
Eind goed...al goed!
Nogmaals bedankt voor je reactie en mocht ik je treffen aanstaande zondag in Ketelhaven .... dan is mijn motor (stralend van de zegening uiteraard) licht grijs van kleur, met idem gespoten kofferset en op de duozit een van de knapste vrouwen van het hele treffen! Ik trakteer je op een kop koffie.... Tot dan.... als je mij en Astrid er tussen uit kunt pikken tussen al die honderden motoren.
Harry.
- wil51
- Berichten: 941
- Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
- Type: R850RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Heemstede
Re: Extra voeding r1150rt
Hoe heb je de kabel van de 660 naar de 12 V aansluiting weggewerkt? Ik wil niet dat de kabel voor de tellers dashboard loopt.
Re: Extra voeding r1150rt
Hoi Wil,
Ik heb de voeding van de Zumo oner het kapje bij de tellers geduwd.
Daarna kan je hem richting de tank leiden, en dan richting de ruimte onder het zadel.
Het kuipdeel hoeft er niet helemaal af.
Als je de inbusboutjes van de "tank" eruit draait, en het tankdeel voorzichtig optilt, kan je de voedingkabel er onder drukken.
Wel even de kabel ver genoeg er onder drukken, anders kunnen de inbusboutjes niet meer op zijn plaats

Ik heb de voeding van de Zumo oner het kapje bij de tellers geduwd.
Daarna kan je hem richting de tank leiden, en dan richting de ruimte onder het zadel.
Het kuipdeel hoeft er niet helemaal af.
Als je de inbusboutjes van de "tank" eruit draait, en het tankdeel voorzichtig optilt, kan je de voedingkabel er onder drukken.
Wel even de kabel ver genoeg er onder drukken, anders kunnen de inbusboutjes niet meer op zijn plaats

- wil51
- Berichten: 941
- Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
- Type: R850RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Heemstede
Re: Extra voeding r1150rt
Bedankt. Dat moet me wel lukken. Ik heb ook maar zo'n setje van Baehr besteld. Lijkt toch wel de veiligste manier om stroom uit zekeringkast te krijgen.
Re: Extra voeding r1150rt
Als je een AutoMat bij je in de buurt hebt zitten, kan je voor enkele euro's zo'n zelfde oplossing ook kopen.
Scheelt toch weer flink geld.
Scheelt toch weer flink geld.

- wil51
- Berichten: 941
- Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
- Type: R850RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Heemstede
Re: Extra voeding r1150rt
Tja was net bij zo'n soort winkel voor kopen stadslicht. En inderdaad hadden ze zo iets. Maar zag er wat goedkoop uit. Was dan ook de prijs die ik nu aan verzendkosten kwijt ben.dutchmidiman schreef:Als je een AutoMat bij je in de buurt hebt zitten, kan je voor enkele euro's zo'n zelfde oplossing ook kopen.
Scheelt toch weer flink geld.

Ik ga er nu maar van uit dat ik betere kwaliteit krijg.

Geen zin in gedoe met proberen order te annuleren en geld terug te krijgen wat via ideal al betaald is.
@dutchmidiman, wat doe je voor werk met al die toeters en bellen op je motor?
Re: Extra voeding r1150rt
Het is (gelukkig!) een vrij land, dus vrije keuze.
Was dus slechts een suggestie.
Maar zoveel geld voor een zekeringhouder en een paar draadjes (ik chargeer wat
) vindt zelfs ik te gortig.
Die fuse-bypass gebruiken wij veel, heel erg veel, en tot nu toe 1 storing gehad omdat 1 pootje verbogen was bij het inzetten. (operator-error :lol: )
En voor je andere vraag, zie het draadje "Wat doen RT-ers voor de kost?" op het
Was dus slechts een suggestie.

Maar zoveel geld voor een zekeringhouder en een paar draadjes (ik chargeer wat

Die fuse-bypass gebruiken wij veel, heel erg veel, en tot nu toe 1 storing gehad omdat 1 pootje verbogen was bij het inzetten. (operator-error :lol: )
En voor je andere vraag, zie het draadje "Wat doen RT-ers voor de kost?" op het

- wil51
- Berichten: 941
- Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
- Type: R850RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Heemstede
Re: Extra voeding r1150rt
Het lukt mij dus niet. schroeven verwijdert maar geen beweging in de tank. _003PeeWee schreef:Hoi Wil,
Ik heb de voeding van de Zumo oner het kapje bij de tellers geduwd.
Daarna kan je hem richting de tank leiden, en dan richting de ruimte onder het zadel.
Het kuipdeel hoeft er niet helemaal af.
Als je de inbusboutjes van de "tank" eruit draait, en het tankdeel voorzichtig optilt, kan je de voedingkabel er onder drukken.
Wel even de kabel ver genoeg er onder drukken, anders kunnen de inbusboutjes niet meer op zijn plaats
Ik ben bang dat het toch afspraak maken bij garage wordt. Jammer Garmin zit gemonteerd. Alleen de voeding ontbreekt nog.
Re: Extra voeding r1150rt
Heb je ook het boutje eruit gedraaid wat onder het zadel valt ?
Dit zie je snel over het hoofd.
als het goed is kan je dan van voor naar achter voorzichtig het lui deel iets oplichten ( er zit een klein opstaand randje aan,om de delen over elkaar te laten vallen), en tegelijkertijd de draad eronder stoppen ( althans bij mij ging het wel).
doe het alsjeblieft niet forceren als het niet lukt.
Een andere oplossing is dan om het lui deel te verwijderen.
dat is wel even meer werk, want alle boutjes moeten er uit, ook de spiegel moet er dan af.
Misschien kan dit je dan helpen. : http://europerides.smugmug.com/Motorcyc ... 6993_Y4wTS
succes, en blijf kalm
Groeten. PeeWee
P.'s : ik heb je kabeltje in goede orde ontvangen. ( kan ik ook weer knutselen ! )
Dit zie je snel over het hoofd.
als het goed is kan je dan van voor naar achter voorzichtig het lui deel iets oplichten ( er zit een klein opstaand randje aan,om de delen over elkaar te laten vallen), en tegelijkertijd de draad eronder stoppen ( althans bij mij ging het wel).
doe het alsjeblieft niet forceren als het niet lukt.
Een andere oplossing is dan om het lui deel te verwijderen.
dat is wel even meer werk, want alle boutjes moeten er uit, ook de spiegel moet er dan af.
Misschien kan dit je dan helpen. : http://europerides.smugmug.com/Motorcyc ... 6993_Y4wTS
succes, en blijf kalm
Groeten. PeeWee
P.'s : ik heb je kabeltje in goede orde ontvangen. ( kan ik ook weer knutselen ! )
- wil51
- Berichten: 941
- Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
- Type: R850RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Heemstede
Re: Extra voeding r1150rt
Dat is mooi, hoop dat kabeltje werkt.PeeWee schreef:Heb je ook het boutje eruit gedraaid wat onder het zadel valt ?
Dit zie je snel over het hoofd.
als het goed is kan je dan van voor naar achter voorzichtig het lui deel iets oplichten ( er zit een klein opstaand randje aan,om de delen over elkaar te laten vallen), en tegelijkertijd de draad eronder stoppen ( althans bij mij ging het wel).
doe het alsjeblieft niet forceren als het niet lukt.
Een andere oplossing is dan om het lui deel te verwijderen.
dat is wel even meer werk, want alle boutjes moeten er uit, ook de spiegel moet er dan af.
Misschien kan dit je dan helpen. : http://europerides.smugmug.com/Motorcyc ... 6993_Y4wTS
succes, en blijf kalm
Groeten. PeeWee
P.'s : ik heb je kabeltje in goede orde ontvangen. ( kan ik ook weer knutselen ! )
Moet ik alle schroeven verwijderen zowel links al rechterkant tank? Ik had nu alleen aan de rechterkant de schroeven verwijdert.
Re: Extra voeding r1150rt
1 kant moet genoeg zijn.( rechts, omdat daar ook de kabel onder de tellerkap gestoken zit )
Als je dan begint met de boel iets te lichten vanaf de kant bij je balhoofd , zou het moeten lukken.
De rand die van je speaker naar de tank loopt heeft wat ruimte om je vingers onder te steken.
Dit is ook het punt waar je begint met de voedingdraad onder te steken.
Ik hoop dat het lukt.
de 1100RT schijnt bij het balhoofd een stekker te hebben waarvan je ook eventueel de stroom kunt
Aftappen,maar ik weet niet of dit bij jou motor ook zit.
zie hier : http://i1125.photobucket.com/albums/l58 ... opie-1.jpg
ik hoop dat het alsnog gaat lukken
Als je dan begint met de boel iets te lichten vanaf de kant bij je balhoofd , zou het moeten lukken.
De rand die van je speaker naar de tank loopt heeft wat ruimte om je vingers onder te steken.
Dit is ook het punt waar je begint met de voedingdraad onder te steken.
Ik hoop dat het lukt.
de 1100RT schijnt bij het balhoofd een stekker te hebben waarvan je ook eventueel de stroom kunt
Aftappen,maar ik weet niet of dit bij jou motor ook zit.
zie hier : http://i1125.photobucket.com/albums/l58 ... opie-1.jpg
ik hoop dat het alsnog gaat lukken
- wil51
- Berichten: 941
- Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
- Type: R850RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Heemstede
Re: Extra voeding r1150rt
Helaas het lukt maar een paar centimeter. Dan is de kuip niet meer te bewegen. Ik ga dat niet verder proberen. Stekkerblok, zoals op de foto, zit niet op mijn motor. Ik ga nu maar voor stadslicht of mistlicht. Wat ook opviel is dat mijn zekeringkast anders is dan de foto's van de 1150. Deze zou hetzelfde moeten zijn. Zekering 8 en 9 zit niets in. Er is ook geen zekering nummer 11 voor de radio. En de grijpklem om zekeringen te verwijderen ontbreekt ook. Maar die kan de vorige eigenaar wel vergeten zijn terug te plaatsen.
Re: Extra voeding r1150rt
jammer dat het niet lukt op deze manier.
geen idee of er bij jou in nummer 8 en 9 een zekering moet zitten, maar als alles naar behoren werkt zal er niets in horen.
op de deksel van je zekeringkast kan je misschien zien wat er eventueel in hoort.
het grijp klemmetje voor je zekeringen wil ook nog wel eens bij je gereedschap setje zitten.
geen idee of er bij jou in nummer 8 en 9 een zekering moet zitten, maar als alles naar behoren werkt zal er niets in horen.
op de deksel van je zekeringkast kan je misschien zien wat er eventueel in hoort.
het grijp klemmetje voor je zekeringen wil ook nog wel eens bij je gereedschap setje zitten.
- wil51
- Berichten: 941
- Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
- Type: R850RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Heemstede
Re: Extra voeding r1150rt
Even langs de BMW dealer. Kreeg geweldig idee om te vragen of er een contrastekker was om de voeding radio te gebruiken. Dacht dat ik met mijn kleine handjes daar wel bij kon. Helaas die stekker bestaat niet los. Maar toen de tip van de monteur. Niet de aansluiting mistlicht gebruiken. Waarom niet, vertelde hij niet. Maar gebruik de richtingaanwijzer. Richtingaanwijzer eraf halen, daarachter zit een bout die voor de massa is te gebruiken. En een van de twee draden naar de lamp gebruiken. Hij wist niet welke uit zijn hoofd. En geen tijd om te meten. Wil ik beginnen aan de klus, is is de batterij leeg van mijn multimeter. _003
Maar ik wist niet dat op een van de twee draden permanent 12 V staat als contact aan staat. Nooit aan gedacht. Ging er van uit dat er spanning op staat als lamp aan gaat. Een knipperende 12 V dus.
Nu eerst maar eten en dan batterij kopen.
Even een update. Misschien moet de monteur weer op cursus. Staat alleen spanning op als knipperlicht aan staat. Lijkt mij ook logisch. Ik stop met dit project en laat het wel aansluiten bij volgende servicebeurt. Dan maar eerste maanden geen navigatie, telefoon of muziek.
Maar ik wist niet dat op een van de twee draden permanent 12 V staat als contact aan staat. Nooit aan gedacht. Ging er van uit dat er spanning op staat als lamp aan gaat. Een knipperende 12 V dus.
Nu eerst maar eten en dan batterij kopen.
Even een update. Misschien moet de monteur weer op cursus. Staat alleen spanning op als knipperlicht aan staat. Lijkt mij ook logisch. Ik stop met dit project en laat het wel aansluiten bij volgende servicebeurt. Dan maar eerste maanden geen navigatie, telefoon of muziek.
Re: Extra voeding r1150rt
Die bout van massa klopt, maar inderdaad altijd eerst even meten.
Want meten is weten en wordt de meeste tijd mee versleten.
Waar de monteur op doelt is wat ook wel eens massa-geschakeld wordt genoemd.
Daarbij wordt niet de 12 volt aan-en-uit geschakeld, maar de massa. En is de 12 volt permanent aanwezig zodra het contact wordt aangezet.
Ik heb gekeken in het elektrische schema, maar volgens mij is het bij de R11xxRT's niet massa-geschakeld.
Ik heb ook een multimeter en kan het voor je meten, indien gewenst.
Want meten is weten en wordt de meeste tijd mee versleten.

Waar de monteur op doelt is wat ook wel eens massa-geschakeld wordt genoemd.
Daarbij wordt niet de 12 volt aan-en-uit geschakeld, maar de massa. En is de 12 volt permanent aanwezig zodra het contact wordt aangezet.
Ik heb gekeken in het elektrische schema, maar volgens mij is het bij de R11xxRT's niet massa-geschakeld.
Ik heb ook een multimeter en kan het voor je meten, indien gewenst.
Re: Extra voeding r1150rt
Vanmiddag op pad geweest voor een fuse holderdebolder bypass :
Brezan automaterialen : een wat ?
Slager automaterialen : wat bedoeld U ? Wilt u misschien zelf even kijken achter de toonbank !
Halfords : Tuurlijk meneer, heb ik.
In de auto gesprongen , bij halfords aangekomen blijkt het toch iets anders te zijn. Kan hem wel bestellen !
Grrrrrrrr
1positief puntje. : vanochtend met de 1150 bij Kenny geweest, en 't loopt weer als een trein !!
Kenny bedankt !
Brezan automaterialen : een wat ?
Slager automaterialen : wat bedoeld U ? Wilt u misschien zelf even kijken achter de toonbank !
Halfords : Tuurlijk meneer, heb ik.
In de auto gesprongen , bij halfords aangekomen blijkt het toch iets anders te zijn. Kan hem wel bestellen !
Grrrrrrrr
1positief puntje. : vanochtend met de 1150 bij Kenny geweest, en 't loopt weer als een trein !!
Kenny bedankt !
- wil51
- Berichten: 941
- Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
- Type: R850RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Heemstede
Extra voeding r1150rt
En in Haarlem bij de eerste de beste automaterialenwinkel verschillende soorten fuse bypass op voorraad. Ze wisten meteen wat ik bedoelde. 

- wil51
- Berichten: 941
- Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
- Type: R850RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Heemstede
Re: Extra voeding r1150rt
Multimeter werkt weer, en je hebt gelijk. De 12 V wordt aan en uit geschakeld bij mijn R850RT.dutchmidiman schreef:Die bout van massa klopt, maar inderdaad altijd eerst even meten.
Want meten is weten en wordt de meeste tijd mee versleten.![]()
Waar de monteur op doelt is wat ook wel eens massa-geschakeld wordt genoemd.
Daarbij wordt niet de 12 volt aan-en-uit geschakeld, maar de massa. En is de 12 volt permanent aanwezig zodra het contact wordt aangezet.
Ik heb gekeken in het elektrische schema, maar volgens mij is het bij de R11xxRT's niet massa-geschakeld.
Ik heb ook een multimeter en kan het voor je meten, indien gewenst.
Re: Extra voeding r1150rt
Ja, dat dacht ik al, en had ik eerlijk gezegt eigenlijk ook niet anders verwacht.wil51 schreef:Multimeter werkt weer, en je hebt gelijk. De 12 V wordt aan en uit geschakeld bij mijn R850RT.
Hoewel dit zo'n situatie was waar ik het heel graag mis gehad zou willen hebben, natuurlijk.
- wil51
- Berichten: 941
- Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
- Type: R850RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Heemstede
Re: Extra voeding r1150rt
Anders zou ik wel willen dat de BMW monteur gelijk had. Eigenlijk is het enige probleem dat ik niet de kuip eraf durf te halen. Anders had die Garmin al lang gewerkt. :roll:
Al ik de foto's bestudeer waar ze het laten zien staat het zweet in mijn handen. Ik moet het maar aan een prof overlaten.
Al ik de foto's bestudeer waar ze het laten zien staat het zweet in mijn handen. Ik moet het maar aan een prof overlaten.
Re: Extra voeding r1150rt
Nu weet ik niet of je de R850RT met R1100RT- of R1150RT koplamp hebt, maar bij de R1100RT zit het stadslicht-lampje via een rubberen houder aan de onderkant van de kuip (vlakbij de voorzijde van de oliekoeler) ingeschoven.
Als je die er voorzichtig (!) uit haalt, en met je multimeter gaat meten, kan je daar ook +12 volt vandaan halen.
Het is maar een idee, natuurlijk.
PS: Slechte zaak dat die BMW monteur je toch echt wel foute informatie gegeven heeft, ik zou wel even op mijn kop krabben bij zo’n figuur. Hij moet of juiste informatie geven of aangeven dat hij het niet zeker weet maar het wellicht een idee dat….etc.
Als je die er voorzichtig (!) uit haalt, en met je multimeter gaat meten, kan je daar ook +12 volt vandaan halen.
Het is maar een idee, natuurlijk.
PS: Slechte zaak dat die BMW monteur je toch echt wel foute informatie gegeven heeft, ik zou wel even op mijn kop krabben bij zo’n figuur. Hij moet of juiste informatie geven of aangeven dat hij het niet zeker weet maar het wellicht een idee dat….etc.
- wil51
- Berichten: 941
- Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
- Type: R850RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Heemstede
Re: Extra voeding r1150rt
Nu was het bijzonder druk bij de dealer vanwege een demodag. Kan me wel voorstellen dat een monteur geen tijd had om uitgebreid iemand te helpen die zonder afspraak langs komt. Hij was de enige monteur die aanwezig was op de demodag. Dealer staat bijzonder goed bekend en ik kom er al jaren voor onderhoud aan de K75RT na slechte ervaring elders.dutchmidiman schreef:Nu weet ik niet of je de R850RT met R1100RT- of R1150RT koplamp hebt, maar bij de R1100RT zit het stadslicht-lampje via een rubberen houder aan de onderkant van de kuip (vlakbij de voorzijde van de oliekoeler) ingeschoven.
Als je die er voorzichtig (!) uit haalt, en met je multimeter gaat meten, kan je daar ook +12 volt vandaan halen.
Het is maar een idee, natuurlijk.
PS: Slechte zaak dat die BMW monteur je toch echt wel foute informatie gegeven heeft, ik zou wel even op mijn kop krabben bij zo’n figuur. Hij moet of juiste informatie geven of aangeven dat hij het niet zeker weet maar het wellicht een idee dat….etc.
Ik heb de R1150RT koplamp en toevallig net dat stadslicht vervangen.
De zaak waar ik de motor gekocht hebt rekent geen afleveringskosten, dus doen ook geen moeite om een kapot lampje te verwisselen dat volgens hun toch geen functie heeft. :roll:
Nu was ik toch al niet van plan daar het onderhoud te laten doen.

Re: Extra voeding r1150rt
Vandaag een fuseholder by-pass besteld bij Halfords. :
By-pass. € 3,99
VERZENDKOSTEN. : € 9,99. !!!!!!!!!! ,wegens geen voorraad. Artikel. !!!!!!! _003
Wie het nog weet mag het zeggen.
By-pass. € 3,99
VERZENDKOSTEN. : € 9,99. !!!!!!!!!! ,wegens geen voorraad. Artikel. !!!!!!! _003
Wie het nog weet mag het zeggen.

- wil51
- Berichten: 941
- Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
- Type: R850RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Heemstede
Re: Extra voeding r1150rt
Jim Barends in Haarlem, liggen ze gewoon op voorraad. Maar daar heb je nu niks aan natuurlijk. Beetje ver weg.PeeWee schreef:Vandaag een fuseholder by-pass besteld bij Halfords. :
By-pass. € 3,99
VERZENDKOSTEN. : € 9,99. !!!!!!!!!! ,wegens geen voorraad. Artikel. !!!!!!! _003
Wie het nog weet mag het zeggen.

Ik ook niet, want ik had al een duur setje bij Waypoint besteld.

Morgen ben ik vrij, ga ik voor de laatste maal zelf proberen die Zumo van stroom te voorzien. :roll:
Re: Extra voeding r1150rt
Bij mijn "lokale" AutoMat op voorraad en ook nog ruim voldoende, en verschillende types.
Misschien een idee voor het forumwinkeltje o.i.d..
Misschien een idee voor het forumwinkeltje o.i.d..

Re: Extra voeding r1150rt
ik weet het Rob, maar bij mij in de buurt is geen Automat en omdat ik zaterdag al bij 3 autozaken
Mijn hoofd stootte, heb ik 'm toch maar besteld bij Halfords.
Ik had het wel netter gevonden als ze niet die € 9,99 berekent hadden voor verzendkosten.
Ze hebben meer materialen van carpoint in het schap, dus hadden ze het ook gewoon met hun eigen voorraad
Mee kunnen laten komen.
Ik zit nu ook opgescheept met een levertijd van 5 a 10 dagen .
lijkt mij sterk dat ze niet ook in die tijd hun voorraad aanvullen.
Mijn hoofd stootte, heb ik 'm toch maar besteld bij Halfords.
Ik had het wel netter gevonden als ze niet die € 9,99 berekent hadden voor verzendkosten.
Ze hebben meer materialen van carpoint in het schap, dus hadden ze het ook gewoon met hun eigen voorraad
Mee kunnen laten komen.
Ik zit nu ook opgescheept met een levertijd van 5 a 10 dagen .
lijkt mij sterk dat ze niet ook in die tijd hun voorraad aanvullen.
- wil51
- Berichten: 941
- Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
- Type: R850RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Heemstede
Re: Extra voeding r1150rt
Bij mijn zoektocht naar de 12V vond ik kabels die volgens mij niet origineel zijn. Een gele draad die uit stekkerblok achter de plaats voor de luidspreker komt en die met stekker en contrastekker onderbroken wordt en tot mijn vreugde 12V op staat. Geen idee waar die gele draad naar toe gaat En een stuk kabelboom wat zo te zien afgeknipt is en met tape omwikkelt. De vorige eigenaar heeft dus iets verwijderd en draden doorgeknipt zo te zien.


Re: Extra voeding r1150rt
Ik zie inderdaad dat het in die regio nogal ver zoeken is naar een AutoMat. _002PeeWee schreef:ik weet het Rob, maar bij mij in de buurt is geen Automat ...
Blijkbaar toch iets "regionaals" voor "mijn" omgeving.

Is inderdaad niet echt heel erg klantvriendelijk van die Half0rds-vestiging. :shock:PeeWee schreef: Ik had het wel netter gevonden als ze niet die € 9,99 berekent hadden voor verzendkosten...ook opgescheept met een levertijd van 5 a 10 dagen
Had ik daar eerder aan gedacht of geweten, had ik nog kunnen aanbieden het in een envelopje te doen en op te sturen, dan was het sneller en goedkoper geweest.
Re: Extra voeding r1150rt
Ja, dat was idee ook al in mij opgekomen.
Ik heb gisteravond een brief geschreven naar de klantenservice van Halfords; eens kijken wat daar uit komt.
Ik heb gisteravond een brief geschreven naar de klantenservice van Halfords; eens kijken wat daar uit komt.
- wil51
- Berichten: 941
- Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
- Type: R850RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Heemstede
Re: Extra voeding r1150rt
Even offtopic:
@peewee
Jaren geleden, ik durf het haast niet te zeggen, reed ik op een Yamaha Fazer. Op het Fazer forum was ook iemand die de nicknaam Peewee gebruikte. Je was toch niet toevallig?
En een update over mijn Zumo 660, eindelijk heb ik er stroom op. Niet elegant gemaakt, van stadslicht de voeding gehaald. Bij volgende servicebeurt laat ik het wel professioneel aansluiten.
@peewee
Jaren geleden, ik durf het haast niet te zeggen, reed ik op een Yamaha Fazer. Op het Fazer forum was ook iemand die de nicknaam Peewee gebruikte. Je was toch niet toevallig?
En een update over mijn Zumo 660, eindelijk heb ik er stroom op. Niet elegant gemaakt, van stadslicht de voeding gehaald. Bij volgende servicebeurt laat ik het wel professioneel aansluiten.

Re: Extra voeding r1150rt
Nee, dat was een andere PeeWee.
Maar dat je fazer heb gereden is je vergeven hoor !
je bent nu toch tot inkeer gekomen ? :lol:
Maar dat je fazer heb gereden is je vergeven hoor !
je bent nu toch tot inkeer gekomen ? :lol:
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
-
Nieuw bericht Beantwoord: Topkoffer R1100RT - R1150RT
door Tour-ist » » in Over: Overige accessoires - 15 Reacties
- 3240 Weergaves
-
Laatste bericht door Tour-ist
-
-
- 0 Reacties
- 4355 Weergaves
-
Laatste bericht door Nick_66