GArmin zumo 550 dood

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Henk en Elly
Type: R1150RT
Bijz: Bouwjaar 2001
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: lelystad

GArmin zumo 550 dood

Ongelezen bericht door Henk en Elly »

Help, wie o wie weet raad, ben net terug uit het sauerland maar halverwege binnnendoor over b wegen route gemaakt in mapcource valt de zumo "dood" reageert nergens meer op heeft een scherm van garmin zumo maar reageert nergens meer op. Zelfs niet op het uit zetten via de aan/uitzet knop.
Wie weet wat er mis is _001 _001 _001 _001
Bij voorbaat dank Henk en Elly
Hub

Re: GArmin zumo 550 dood

Ongelezen bericht door Hub »

Draai met een passende inbussleutel de achterkant van je Zumo los.
Hier zit je kloppend hart(batterij).
Haal deze voor ca. 1 minuut los en zet de boel weer in elkaar.
99% kans dat hij weer als vanouds opstart.
Dit overkomt waarschijnlijk iedere Zumo bezitter wel eens, meestal op het ongelukkigste moment.
Zorg dus dat je altijd die inbussleutel bij je hebt.

Succes.
_oo_ Hub
clemturbo
Type: Ik heb een ander type BMW
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede

Ongelezen bericht door clemturbo »

Probeer eens de aan/uit toets en de + toets tegelijk in te drukken, is ook een optie als de zumo niet meer reageert.

Groet Clemens
Boswachter
Jan R1200RT

Ongelezen bericht door Jan R1200RT »

Inderdaad erg vervelend als je ergens in het buitenland in de bush bent en hij stopt ermee.
Heb ik verleden week in het Thuringer Wald ook weer twee keer gehad.
Het vreemde is dat het deze keer lang geleden was, daarvooor ook al diverse keren gehad.
Er is geen peil op te trekken waarom hij af en toe "dood" gaat.

Accu eruit en weer erin werkt tot nu toe gelukkig altijd om hem weer te reanimeren _004 .
Zelfs de route en positie weet hij dan nog.... :O
Ik heb dus altijd een klein inbus sleuteltje bij me.
Henk en Elly

Hoi RT helpers in nood.

Ben aan de slag gegaan maar ik dacht(ben echt een kluns op het gebied van fijn electronica) er zit geen inbus in maar torc.
Nieuw passend torc sleuteltje gekocht en opendraaien die achterkant, echter geen accu te zien en tot overmaat van ramp trek ik per ongeluk een dun platte verbinding los.
Toch terug op zijn plaats gedrukt en de achterkant weer dicht. en verder opzoek naar die inbus en waarempel die zit gewoon bovenin een zilverkleurige strook.
Passend inbus gevonden en losdraaien, hoera accu gevonden, los gekoppeld en na 1 minuut weer erin en vastgezet.
Zumo aanzetten en jahoor hij doet het, echter voor maar even en valt dan volledig weg. Een paar keer geprobeerd maar geen succes meer.
Ga maar op zoek naar een reparateur want ik denk dat ik hem nu echt gesloopt heb. _002
Laat nog wel even weten of de zumo te redden is.
PS, weet iemand een goed adres voor reparatie of gewoon op zoek via internet
clemturbo
Type: Ik heb een ander type BMW
Woonplaats of omgeving: Enschede

Ongelezen bericht door clemturbo »

Is je accu wel vol?
Boswachter
Maarten de Vries
Type: R1200RT
Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
Woonplaats of omgeving: Het Gooi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maarten de Vries »

op http://www.gps.nl hebben ze een forum waar naar mijn idee op elke garmin vraag wel een antwoord te vinden is of vaak snel komt.

Groetjes

Maarten
leo442
Type: R1200RT
Bijz: thundergrey-metallic 2010.
Woonplaats of omgeving: ZO Brabant

Ongelezen bericht door leo442 »

Sluit hem eens aan met de usb kabel op het lichtnet, of computer. Het lijkt er inderdaad op dat de accu leeg is. Heb je geen laadprobleem met de houder op je motorfiets? Slechte of weggerotte contakten van de houder of zekering stuk, maar de houder wil ook nog wel eens defect gaan door weersinvloeden.

Gr. Leo
Jan R1200RT

Ongelezen bericht door Jan R1200RT »

Het lijkt er inderdaad op dat je accu "gewoon" leeg is.
Volledig opladen via USB duurt wel een paar uur als hij helemaal leeg is (is mijn ervaring).

Ik haal mijn Zumo 550 altijd van de motor af na het rijden en sluit altijd de contacten van de steun af met het rubber kapje. Tot nu toe na bijna 5 jaar geen probelemen met de contacten, zien er nog steeds als nieuw uit.
Mijn ervaring is dat de Zumo geen accu spanning gebruikt als hij uit staat en van de motor af is.
De Zumo accu blijft zelfs heel de winter vol als hij van de motor af ik de kast staat.

Laatst heb ik de Zumo onbedoelt een week op de motor laten zitten, bleek de Zumo accu helemaal leeg te zijn :O
Blijkbaar loopt er accu spanning weg via de steun contacten, ondanks dat hij uit staat.
Mijn Zumo steun krijgt spanning via het accessoire contact links in de kuip.
De motor accu spanning gaat, na het aftzetten, van het accessoire contact af (Can-bus).
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Jan R1200RT schreef:Het lijkt er inderdaad op dat je accu "gewoon" leeg is.
Volledig opladen via USB duurt wel een paar uur als hij helemaal leeg is (is mijn ervaring).
Klopt deels, het opladen via USB gaat met een lage stroom waardoor het opladen van een accu flink langer duurt dan met een "tafellader".
Vroeger had je apparatuur waar de accu in een aparte houder opgeladen moest worden.
Door USB is het gemak dat je de accu niet meer hoeft (of kan) verwijderen of een aparte "tafellader" nodig hebt, maar het laden wel aanzienlijk langer duurt via USB.
Gelukkig is er een tafellader beschikbaar voor de Zumo 660 accu. ;)

Maar, als de Zumo 550 een Li-ion accu heeft, duurt het laden daar van sowieso al lang;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion-accu
Jan R1200RT schreef:Ik haal mijn Zumo 550 altijd van de motor af na het rijden en sluit altijd de contacten van de steun af met het rubber kapje.
Heel verstandig en goede routine! _004
Jan R1200RT schreef:Mijn ervaring is dat de Zumo geen accu spanning gebruikt als hij uit staat en van de motor af is.
De Zumo accu blijft zelfs heel de winter vol als hij van de motor af ik de kast staat..
Nu weet ik niet wat voor soort accu in de Zumo 550 zit, maar in de Zumo 660 zit een Li-ion accu, en die hebben inderdaad een vrij lage zelfontlading.
Maar je dient wel de accu goed te behandelen;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion-accu
Jan R1200RT schreef:Laatst heb ik de Zumo onbedoeld een week op de motor laten zitten, bleek de Zumo accu helemaal leeg te zijn :O
Klopt, de houders van de moderne Garmin's bevat elektronica, waardoor de houder inderdaad "actief" blijft.
De Garmin gaat ook nimmer echt helemaal uit als je deze op de houder laat zitten, dan draait de laadcycli van de interne accu.
En vandaar dat de aan-uit knop ook een zogenoemde "soft-off" is, het is niet een volledige, echte, uit-schakeling.
Net zoals bij moderne TV's. ;)
Laatst gewijzigd door Inspector Gadget op 04 mei 2011, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

Heb even de accu uit de 550 geschroefd:

4.2V LI ION REACHARGEABLE BATTERY (P/N 011-01451-00)

De mijne is daarnaast voorzien van een serienummer en een samensteldatum (heb ik mijn Zumo al zo lang?).
Paul leliveld
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Honda ST1100
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Dordrecht

Ongelezen bericht door Paul leliveld »

Heb je al WayPoint benaderd

Dat was bij mij ook het geval hij was ook dood.
(Ik had geen geluid )
Henk en Elly

Hoi RT genoten,

Bedankt voor alle hints en trucs, heb inderdaad de accu verwijderd en na 2 minuten weer gemonteerd.
En inderdaad de acuu was echt leeg, een avond onder stroom gehad en uitgeprobeerd zowaar alles reageert weer als van ouds _004
Echter vandaag de proef op de som want ik per ongeluk wat aansluitingen losgetrokken en weer op zijn plaats terug gestopt, en hoera :D :D de garmin blijft goed werken ook op hobbelige b wegen, toppie een pak van mijn hart, ga dus nooit meer zonder inbus sleutel op pad.
Nogmaals bedankt, een tevreden rt er.
Henk :) :) :)
P.S. wat mij betreft mag de topic gesloten worden.
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Blij dat te lezen! _004

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: GPS en navigatie”