Helaas ging het allemaal niet erg voorspoedig eerste viel het weer tegen (fris en een regenbuitje) waar we op dat moment reden n.l. rond Schiphol en tot overmaat van ramp reed ik normaal weg bij een stoplicht en gelijk hoorde ik een angstaanjagend verscheurend geluid uit de buurt van de koppeling, gelijk stoppen en kijken en luisteren wat er aan de hand is, het geluid nam ook toe met het oplopen van het toerental en verder rijden was echt geen optie dus de motor in een woonwijk geparkeerd en samen op het Yamaha’tje weer terug naar Dordrecht en een motor aanhanger ophalen en de manke BMW ophalen. _002
Vanmorgen begon met sleutelen ik wist inmiddels dat het ergens bij de koppeling moest zitten dus vol goede moed begonnen met het ontmantelen van de Beemer en na een 3 uurtjes sleutelen stond het subframe onder een hoek van 45 graden van het motorblok en was de versnellings bak zichtbaar.
Na het los maken van de versnellingsbak kwam de koppeling in zicht en daar was een hoop metaal slijpsel zichtbaar, het bleek dat de vertanding op de koppelingsplaat totaal was verdwenen en dat de ingaande as van de versnellingsbak helaas ook veel schade had opgelopen .
Na het openmaken van de versnellingsbak bleek dat daar verder geen schade was maar ik moet helaas wel de ingaande as van de versnellingsbak vernieuwen.
Inmiddels heb ik een nieuwe koppelingsset besteld en ook de ingaande as is besteld samen met twee nieuwe lagers en olie keerringen .
Dit alles is weer effe een ongeplande uitgave die weer behoorlijk in de papieren gaat lopen (dag leuke geplande hebbe dingetjes) .
Het is de bedoeling dat alles volgende week binnen komt en ik alles weer kan monteren , want eind Mei gaan we met de Beemer op vakantie naar Sardinië en Corsica en dan moet hij wel volledig gereed zijn voor een 5000 vakantie kilometers, ik zal jullie op de hoogte houden van mijn vorderingen.

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Peter