modificatie r1100rt
Moderator: RT_Patrick
modificatie r1100rt
Goedemiddag, heeft iemand van jullie een schema van de modificatie die is uitgevoerd in 2009 om de abs te omzeilen,
De bedoeling is dat de stroom bij het starten niet naar de abs gaat. Maar als de motor loopt de stroom pas wordt aangezet, iets met een relais ertussen.
vr.gr.
Cor Bond
De bedoeling is dat de stroom bij het starten niet naar de abs gaat. Maar als de motor loopt de stroom pas wordt aangezet, iets met een relais ertussen.
vr.gr.
Cor Bond
Re: modificatie r1100rt
Dat is het handige van fora, er zit vaak ook een zoekfunctie in/bij. (rechtsboven).
Als je dan even zoekt naar, ik roep maar wat, "abs modificatie"
kom je uit op de navolgende link;
viewtopic.php?f=9&t=13
We stellen het overigens altijd zeer op prijs als jij jezelf ook even voorstelt;
viewforum.php?f=43
Als je dan even zoekt naar, ik roep maar wat, "abs modificatie"

viewtopic.php?f=9&t=13
We stellen het overigens altijd zeer op prijs als jij jezelf ook even voorstelt;
viewforum.php?f=43
beste dutcmidiman
het spijt mij dat ik mij nog niet heb voorgesteld, maar ik kom uit volendam en ben kwaad op mijn motor, mijn abs werkt niet.
de modificatie klopt wel, alleen heb ik een motor uit 1996 en in plaats van 9 groene draden heb ik er maar 6 ??? en bij het meten geeft eentje respons, kortom alle draden die we nodig hebben zitten op een groene draad.
HEEELp
heb jij dit al eens meegemaakt?
vr.gr.
Cor Bond
06-51412127
het spijt mij dat ik mij nog niet heb voorgesteld, maar ik kom uit volendam en ben kwaad op mijn motor, mijn abs werkt niet.
de modificatie klopt wel, alleen heb ik een motor uit 1996 en in plaats van 9 groene draden heb ik er maar 6 ??? en bij het meten geeft eentje respons, kortom alle draden die we nodig hebben zitten op een groene draad.
HEEELp
vr.gr.
Cor Bond
06-51412127
En daar stelt niemand zich voor ?het spijt mij dat ik mij nog niet heb voorgesteld, maar ik kom uit volendam

Ik ken en herken je kwaadheid, dat ervoer ik ook toen ik net mijn RT gekocht had, daar was zat mee mis, helaas.cor bond schreef:... en ben kwaad op mijn motor, mijn abs werkt niet.
Maar ik heb ondertussen geaccepteerd dat je niet kwaad op je motor moet worden, hoogstens teleurgesteld in degene die het daar voor onderhouden zou moeten hebben, etc.
Want de RT is nogal een "gevoelige" motor als het onderhoud niet goed of tijdig gedaan wordt, dat merk je snel genoeg.
Helaas heb ik geen ervaring met die bewuste modificatie.cor bond schreef:de modificatie klopt wel, alleen heb ik een motor uit 1996 en in plaats van 9 groene draden heb ik er maar 6 ...
Deels omdat ik nogal huiverig ben voor een dergelijke "zware" modificatie op iets wat de fabrikant als zodanig toch bedoelt en gemaakt heeft.
En deels omdat de reden van de storing soms ook gemakkelijk(er) is op te lossen.
Maar, ik denk dat het anders raadzaam is om contact op te nemen met Kenny van Motor Service Amersfoort of Vioma.
Afhankelijk wie er tijd voor je heeft en je snel kan helpen.
Soms is het meekijken en meten best wel zinvol om tot een oplossing te komen.
Of het nu een missende draadje is, of de eigenlijke oorzaak van het probleem vast te stellen.
Scheelt ook weer in het boos worden op je motor.

- Walter
- Erelid
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
- Contacteer:
Beste Cor,cor bond schreef:beste dutcmidiman
HEEELp
vr.gr.
Cor Bond
06-51412127
Weet je zeker dat je de juiste draadboom te pakken hebt??
Ik kan me niet voorstellen dat het bij de 1996 anders zou zijn dan de wat nieuwere versies.
Rustig aan en stapje voor stapje...
kijk anders op je gemak nog even het filmpje van de ABS modificatie
[media]<object width="500" height="400"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/mtuM8-WIslk&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/mtuM8-WIslk&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/media]
succes!
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum

Medebeheerder BMW RT Forum

Dag Cor uit Volendam,
Bij mijn motor functioneerde ABS slecht. Ik heb er weinig verstand van. (kom uit Eindhoven :lol: ) Maar bij mijn motor uit 1997 is in het najaar de accu en het ABS-relais vervangen. Ook heb ik een druppellader aangesloten. ABS werkt nu naar behoren.
Misschien heb je er iets aan?
Groeten
Rob
Bij mijn motor functioneerde ABS slecht. Ik heb er weinig verstand van. (kom uit Eindhoven :lol: ) Maar bij mijn motor uit 1997 is in het najaar de accu en het ABS-relais vervangen. Ook heb ik een druppellader aangesloten. ABS werkt nu naar behoren.
Misschien heb je er iets aan?
Groeten
Rob
- WernerB
- Type: R1200RT
- Bijz: Midland BT next/TomTom 550
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Tholen
Dag meneer Cor uit Volendam,
Ook ik heb er absoluut geen verstand van, maar kom dan ook uit de "overzeese gebiedsdelen".
Met een ABS-probleem (waarschijnlijk een accu die niet meer de volle startspanning levert) moet je gewoon even langs Kenny of Vioma.
Mijn Rt uit 1996 had ook ABS kwalen, maar die verdwenen voor de Zeeuwse Zon na installatie van een Odessey accu.
Succes!
Have a nice BMW-day!
WernerB
Ook ik heb er absoluut geen verstand van, maar kom dan ook uit de "overzeese gebiedsdelen".

Met een ABS-probleem (waarschijnlijk een accu die niet meer de volle startspanning levert) moet je gewoon even langs Kenny of Vioma.
Mijn Rt uit 1996 had ook ABS kwalen, maar die verdwenen voor de Zeeuwse Zon na installatie van een Odessey accu.
Succes!
Have a nice BMW-day!
WernerB
Have a nice BMW-day!
WernerB
.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)

WernerB
.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)

- HansD
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Dat staat me ook bij: er zijn meerdere draadbomen, alleen die van 9 moet je hebben.Big W(alter) schreef:Beste Cor,
Weet je zeker dat je de juiste draadboom te pakken hebt??
Volgens mij staat dat ook in de handleiding.
1. Aan de linker zijde, verborgen achter het opbergvak, bevindt zich een
koppelpunt in de bedrading.
2. Verwijder de katoenen tape die er omheen gewikkeld zit.
Er komen nu verschillende bundels kabels in zicht.
3. Alleen de bundel met de groene kabels is voor de modificatie van
belang.
De andere bundels laten we ongemoeid.
Dus alleen de bundel met de groene draden.
Snijd de zwarte isolatiedop eraf en knip de huls af waarmee de draden
bij elkaar zijn geknepen. Je krijgt nu 9 losse draadeinden.
In de handleiding staat ook een foto - dat kan je wellicht helpen.
Hans
Hallo allemaal bedankt voor de support, mijn ABS doet het.
Maar jullie geloven het niet maar mijn rechter cilinder doet niet mee.
hij geeft stroom, hij geeft benzine, we hebben de draden in de bobine omgedraaid, alles geprobeerd.
Enig idee?
Ik heb hem nu wel bij de dokter gebracht, Dirk Hoogland in Kwadijk.
vr.gr.
Cor Bond
Maar jullie geloven het niet maar mijn rechter cilinder doet niet mee.
hij geeft stroom, hij geeft benzine, we hebben de draden in de bobine omgedraaid, alles geprobeerd.
Enig idee?
Ik heb hem nu wel bij de dokter gebracht, Dirk Hoogland in Kwadijk.
vr.gr.
Cor Bond
Gaskabel uit z'n tonnetje getrokken misschien? Loopt ie helemaal niet of behoorlijk slecht?
Hij gaat wel heen en weer maar doet niet mee. Hij knalt ook veel.
vr.gr.
Cor Bond
vr.gr.
Cor Bond
- Benji
- Type: R1150RT
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Limburg
Hallgever???
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
Hallo allemaal,
Bedankt voor deze discussie, ik heb ook problemen met de ABS.
Heb sinds een paar weken dat de lampjes van de ABS blijven knipperen.
Ik had ook een probleem met de accu, die was helemaal leeg, maar na een lader te hebben aangesloten was dat probleem verholpen.
Ik hoopte dat daarmee het ABS probleem ook verholpen zou zijn, maar dfat was dus niet zo.
Nu kan het natuurlijk zijn dat de accu wel opgeladen is maar niet meer op de maximale spanning komt en dat daar het ABS probleem vandaa komt, dus heb ik gekozen voor de modificatie.
Ik heb nu de modoficatie gedaan, maar dat heeft (nog niet) het gewenste resultaat, de lampjes blijven knipperen, ook tijdens het rijden.
De uitleg en het filmpje hebben wel erg goed geholpen, was heel duidelijk. Hulde aan de schrijvers.
Is er een manier om te controleren of alles goed gesoldeerd zet ed?
Ik ga nu proberen om een storing uit te lezen, maar ik begreep van de dealer dat de vorige eigenaar of garage die blauwe stekker eraf heeft geknipt, ik heb alleen de drie draadjes.
Weet iemand welke kleur je dan moet hebben?
Bedankt, Rob
Bedankt voor deze discussie, ik heb ook problemen met de ABS.
Heb sinds een paar weken dat de lampjes van de ABS blijven knipperen.
Ik had ook een probleem met de accu, die was helemaal leeg, maar na een lader te hebben aangesloten was dat probleem verholpen.
Ik hoopte dat daarmee het ABS probleem ook verholpen zou zijn, maar dfat was dus niet zo.
Nu kan het natuurlijk zijn dat de accu wel opgeladen is maar niet meer op de maximale spanning komt en dat daar het ABS probleem vandaa komt, dus heb ik gekozen voor de modificatie.
Ik heb nu de modoficatie gedaan, maar dat heeft (nog niet) het gewenste resultaat, de lampjes blijven knipperen, ook tijdens het rijden.
De uitleg en het filmpje hebben wel erg goed geholpen, was heel duidelijk. Hulde aan de schrijvers.
Is er een manier om te controleren of alles goed gesoldeerd zet ed?
Ik ga nu proberen om een storing uit te lezen, maar ik begreep van de dealer dat de vorige eigenaar of garage die blauwe stekker eraf heeft geknipt, ik heb alleen de drie draadjes.
Weet iemand welke kleur je dan moet hebben?
Bedankt, Rob
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht