Ik heb nu ongeveer tien jaar mijn rijbewijs B. Ik wilde al jaren mijn A halen, maar er gebeurden in mijn omgeving telkens weer vervelende dingen met motorrijders. Ik heb me nu toch maar over mijn schroom (en over een klein beetje angst) heengezet.
Ik zal een motor zo nu en dan gebruiken voor woon/werkverkeer, regelmatig voor ritten in het weekend en soms voor vakanties. Ik woon in het wonderschone (:P) Purmerend, alwaar ik in mijn tuin een stalling heb waar de motor prima in zal passen. Zo niet, dan gaat de tweewielige vriend naast de auto in de garage.
Zodra ik mijn rijbewijs heb wil ik proefritten gaan maken, maar ik heb (mede op de motorbeurs) al op een flink aantal motoren proefgezeten. Ik vind een RT (en budgettechnisch gezien gaat het dan om een 1150) een mooie motor, maar er is één probleem: de lengte van mijn benen. Op een R1150 RT met standaardzadel op de hoogste stand raak ik met mijn knieën net de knievlakken niet wanneer ik een spijkerbroek draag. Ik vermoed dan ook dat het met een motorbroek een flink probleem gaat worden.
Ter illustratie: ik ben 2 meter lang, waarbij de lengtebalans zwaar bij de benen ligt. Ik weet niet of het voorstelsubforum direct de juiste plek is voor deze vraag, maar ik ben benieuwd of hier mensen rondlopen (of -rijden) die een vergelijkbare bouw hebben. Ik heb het forum al doorzocht, en ik lees veel over verhoogde zadels, verlaagde voetsteunen en pedalen, maar:
Ik wil graag weten wat ik kan doen met een 1150 RT om mijn immense benen goed kwijt te kunnen. Praktijkervaringen zouden geweldig zijn (hoe lang ben je, welk zadel heb je, etc). Ik durf namelijk slecht een RT te kopen met de gedachte dat ik 'vast wel een zadel kan vinden' waardoor het gaat passen...
Ik hoop hier nog lang rond te mogen hobbelen, en als het fysiek gezien mogelijk is bij voorkeur op een