Ik heb vanmiddag mijn RT naar de dealer voor zijn winterslaap gebracht, maar wilde 'm uiteraard wel een volle buik benzine meegeven. Trots als een pauw stond ik voor het eerst van mijn leven met een zo goed als hagelnieuwe RT bij de benzinepomp

Vrolijk om mij heenkijkend pakte ik vervolgens de benzinehandel en stopte deze voorzichig in de tank...je zal 'm maar beschadigen. "Nou, dat past ook maar net " dacht ik nog toen ik de opening in mijn tank zag en drukte vervolgens dapper de benzine handel helemaal in. Omdat ik vanwege de kleine benzineopening in de tank - en daarin zittende benzinehandel - bijna niet kon zien of hij al bijna vol was, boog ik mijn hoofd wat dichterbij de benzineopening in mijn tank. En net nadat ik er met mijn dikke kop boven hing, hoorde ik een vreemd geluidje uit de tank komen

Instinctief trok ik mijn hoofd opzij en ja hoor.....er kwam me daar toch een fontein benzine naar boven spuiten!!!

Vliegensvlug duwde ik de benzinehandel terug in de pomp en griste een handvol papieren doekjes uit de houder en begon als een bezetene mijn RT benzinevrij te poetsen. Afijn, nadat ik ook de houders bij pompen 4,5 en 6 had leeggetrokken, had ik 'm weer kurkdroog. Vervolgens - nog stinkend naar de benzine - snel afrekenen en met een stalen gezicht weer op de Rt en richting dealer.
Bij de dealer aangekomen zag ik dat er op mijn zwarte dashbord een paar "lichte" vlekjes waren verschenen, ongetwijfeld het resultaat van een paar benzinedruppels. "Jaahaaa, dat doet benzine met dat plastic" wist mijn dealer mij met een glimlach te vertellen

Ofschoon ik mijn RT bij dat benzinestation toch echt helemaal droog heb gewreven.....heb ik nu al visioenen dat ik aankomend voorjaar een soort 'paard van Pippi Langkous - RT" ga ophalen... _002
Zijn die lichte vlekjes er echt niet meer uit te poetsen???