een geschrokken,

Ben
Moderator: RT_Patrick
leo442 schreef: maar let ook op de smeerolie verdunning die kan plaatsvinden doordat de diesel langs de zuigerveren het carter in kan lopen met op den duur smeerproblemen!
Gr. Leo
Ton1959 schreef:Misschien dat ik het kan uitleggen. aangezien diesel langzamer zal ontbranden krijgt het langer de tijd om langs cylinderwanden naar beneden te gaan en daardoor de motorolie verdunt word. Diesel vraagt om een hogere compressiedruk om tot een goede verbranding te komen.
Ik heb inderdaad een behoorlijke autotechnishe achtergrond met een zeer omvangrijke praktische verkeerdgetankt ervaring. Als ik en/ofcollega's vroeger deze brandstof overhielden wilde we die wel eens zelf verbruiken met de nare bijkomstigheid dat er regelmatig het motoroliepeil steeg en er weer olie ververst moest worden. Het voordeel van de goedkope brandstof die we overhielden was dan weer snel teniet gedaan.RhanRT schreef:leo442 schreef: maar let ook op de smeerolie verdunning die kan plaatsvinden doordat de diesel langs de zuigerveren het carter in kan lopen met op den duur smeerproblemen!
Gr. Leo
Indien je een technische achtergrond hebt, zou je deze bewering dan willen specificeren?
met vriendelijke groet,
RhanRT
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!