Opgelost: storing alarm 1150rt

Bekabeling, zekeringen, accessoires en storingen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
janc'borg
Type: R1250RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Culemborg

Opgelost: storing alarm 1150rt

Ongelezen bericht door janc'borg »

Beste forumleden,
Het afgelopen weekend heeft mijn motor (1150 rt) mij behoorlijk wakker gehouden. Op de meest vreemde tijden begon hij herhaaldelijk te signaleren. Het geluids en licht signaal als je normaal het alarm inschakelt. Let op geen alarmsignaal. Het alarm was uitgeschakeld. Ten tijden van het signaleren ging het ledje van de afstandsbediening knipperen. In huis werd ik dus d.m.v. de afstandbediening op de hoogte gehouden van het signaleren van het alarm.
Het signaleren kon ik stoppen door op de A knop van de afstandsbediening te drukken.
De toestand lijkt enigszins veranderd. Vannacht begon de afstandsbediening weer eens te knipperen en ik dacht het is weer zo ver hij staat weer kabaal te maken. Maar deze keer geen signalering en het knipperen van de afstandsbediening heb ik maar voor lief gehouden. Na verloop van tijd is dat knipperen van de afstandsbediening gestopt.
De accu van de motor is nieuw en staat op de oplader.

Is er iemand hier op het forum die een oplossing heeft voor dit probleem?
Is het mogelijk dat de batterij van de afstandsbediening te zwak is waardoor synchroniseren niet mogelijk is of iets dergelijks?
Of is het de batterij de alarminstallatie die vervangen moet worden?
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Woonplaats of omgeving: Uden

Re: storing alarm 1150rt

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Jan, misschien dat er forumleden zijn die je kunnen helpen als ze weten welk merk & type alarm je hebt... _001
janc'borg

Berrybeer schreef:Jan, misschien dat er forumleden zijn die je kunnen helpen als ze weten welk merk & type alarm je hebt... _001
Orgineel bmw alarm.
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Het ledje van de BMW afstandsbediening knippert als je de toetsen ervan bedient.
Of brandt constant als er een synchronisatie van de afstandsbediening moet plaatsvinden
Ik denk ook aan de batterij van je afstandsbediening, aangezien, zover ik het begrijp, de afstandsbediening geen ontvang-gedeelte heeft, alleen een zend-gedeelte.

Als de afstandsbediening een probleem heeft met synchroniseren, zou volgens mij de led op de afstandsbediening constant moeten branden.

In de download-sectie van dit geweldige RT-forum staat de volledige programmeerhandleiding, en ook de procedure beschreven voor het hersynchroniseren van je afstandsbediening(en) en wat je moet doen als je de batterij van de afstandsbediening vervangt.
janc'borg

Dan gaan we eerst de batterij van de afstandsbediening maar eens vervangen. Bedankt voor je snelle reactie.
janc'borg

Nieuwe afstandsbediening in laten lezen. Probleem opgelost. Big RT Smile

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Elektrische Systemen”