Lease prijzen RT

Ben je opzoek naar een andere motor en wil je een BMW R...RT kopen? Stel dan je vragen aan de huidige eigenaren.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
sanderh

Lease prijzen RT

Ongelezen bericht door sanderh »

Als ik het goed heb gelezen en begrepen zijn er op de forum wel een aantal rijders die de BMW als Lease motor hebben.
Nu wil ik die vraag ook bij mijn baas neer gaan leggen, maar zou ik graag wat meer info willen hebben m.b.t. welke maatschappij, welke kosten (liefst enigzins gesplitst, jaar kilometrage, hoeveel jaar of hoeveel km totaal etc.
Eigenlijk ben ik benieuwd naar zeg maar de kale prijs. (afschrijving, MRB, onderhoud, banden, rente/fee/admin kosten lease maatschappij, verzekering) op basis van 18000-20000 km per jaar.
Dus geen opgenomen bedragen voor kleding etc. Die heb ik zelf wel en schaf ik zelf wel aan om het bedrag te drukken om de deal eerder rond te kunnen krijgen.

P.S.: Heb het verhaal van HansD van januari vorig jaar gelezen, dus die info is bekend en was zeer nuttig _004.

Ik hoor/lees graag de reacties.
HansD
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Re: Lease prijzen RT

Ongelezen bericht door HansD »

Sander,
Vraag maar eens een paar offertes op en vraag dan door op de opbouw van de kosten. Je zult zien dat de lease bedragen behoorlijk hoog zijn en de onderbouwing/verantwoording mager. De meeste (auto) lease maatschappijen willen niet eens motoren leasen - vreemd en niet van deze tijd..
Binnen de motorwereld heb je vooral BMW zelf, en mogelijk Motoport
Puur zakelijk gezien is de aanschaf van de motor door je baas de beste optie - voor hem goedkoper denk ik, maar dat wil lang niet elke baas.
Voor jou persoonlijk maakt het niet veel uit: bij leasen en aanschaf door je baas heb je geen bijtelling, tenminste: de belasting verwacht wel dat je je prive kilometers bijhoudt en kosten daarvan met je baas verrekend.

Hans
sanderh

Re: Lease prijzen RT

Ongelezen bericht door sanderh »

Offerte heb ik aangevraagd.
Koops Furness lease.
Ze leasen ook motoren, hebben een RT bij de voorbeelden en aanbiedingen staan.
Maar voorbeeld is 60 maanden en 10000 km per jaar en de vraag is of dat een goed voorbeeld is.

Om de deal voor elkaar te krijgen ging ik er toch al van uit om een kleine eigen bijdrage te doen. Hierdoor zijn de prive km ook afgedekt.
Daarnaast kan er een eigen bijdrage wel vanaf omdat je dus geen eigen bijtelling hebt via de belastingdienst.
In vergelijking met een eigen lease auto die je ook privé rijd gaat het al snel om enkele 100 euro's per maand.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “R....RT kopen ja of nee?”