toerental

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
marcFR

toerental

Ongelezen bericht door marcFR »

Hoi,
Wat is het minimum toerental onder dewelke jullie de motor niet laten gaan ?
Ik kan nog optrekken vanaf 1600 rpm maar weet niet of dit goed is voor een nieuwe motor (2.000 km) en model 2010
Bedankt voor jullie ervaringen met R1200 RT
aantzeetje
Type: R1200RT
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Re: toerental

Ongelezen bericht door aantzeetje »

oh, oh, oh niet goed voor je mechaniek (drijfstangen, big end lagers, schelpjes,enz...) echt het allerminste is 2500 maar schakel liever terug tot 3000 om dan gas te geven.
marcFR

Zoveel !!!! Nou heb ik goed gedaan van die vraag te stellen, moet ik wat sportiever rijden, bedankt hoor
jaybmw
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Ongelezen bericht door jaybmw »

Onder de toeren rijden is nooit goed,ivm evt beschadigingen van lagerwerk/drijfstangen.Vaak voel je de motor al protesteren door erg te trillen en niet vloeiend doortrekken.Het gaat als je dit voorzichtig opbouwd en niet gelijk de gas open draaid.Voor een snellere en effectieve acceleratie toch een tandje terug schakelen.Ook het verbruik schiet omhoog,en veel onverbrande benzine met rijden onder "de toeren" vervuild en verschraald de smeerolie in je carter.Gewoon lekker laten trekken en laten werken! Neem ook in acht dat als je vaak erg rustig rijdt er veel koolaanslag ontstaat in de verbrandingsruimte wat loskomt als je eens lang en hoog in toeren rijdt,bv op aotobahn.Dit met als gevolg de kans op een verbrande zuiger!!

Dus zo af en toe eens flink doortrekken,op tijd met de juiste olie verversen is beter dan rondtuffen met 1500tpm.Een motor moet op werktemperatuur komen.

[groet] ,Jeroen.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
marcFR

Hallo Jaybmw,
Bedankt voor de raad, inderdaad ik was het moe (had een Yam FZ1) van altijd aan hoge "toeren" te moeten rijden om de motor te laten ademen en dacht dat ik met een BMW veel rustiger kon rondtuffen. Ben natuurlijk ook niet altijd aan 1500 tpm aan het rijden maar meestal schakel ik over aan ongev. 4000 tpm en schakel terug rond 2.000 tpm (soms 1500). Ik Vind dat de motor aan die toeren niet "teveel"schokt en draai natuurlijk het gas heel langzaam open...zal dit niet meer doen.
Tuurlijk soms to 7500 tpm joupieeeee (opgepast voor het flitsen in frankrijk, zijn er overal !!!!)
Behalve stapvoets rijden of tijdens het parkeren (gewicht) is het een ongeloofelijke fiets om met te rijden

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”