olie in voorvork
Moderator: RT_Patrick
olie in voorvork
Vandaag even wezen rijden en kwam tot de ontdekking dat de rechtervoorpoot kering lek was.
Inmiddels voorpoot eruit gehaald en de kering verwijderd.
Nu heb ik nog wel even een vraag:
Hoeveel olie hoort er in een voorpoot en wat voor een viscositeit moet deze hebben.
Ik heb al begrepen dat het niet voor de vering is maar voor de smering.
gr. Richard
Inmiddels voorpoot eruit gehaald en de kering verwijderd.
Nu heb ik nog wel even een vraag:
Hoeveel olie hoort er in een voorpoot en wat voor een viscositeit moet deze hebben.
Ik heb al begrepen dat het niet voor de vering is maar voor de smering.
gr. Richard
- Baird
- 2024
- Berichten: 4365
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: olie in voorvork
In de reparatiehandleiding, die je kunt vinden op deze website, kun je de volgende informatie vinden:
http://www.bmwrtforum.nl/downloads/R110 ... eiding.pdf
Voorvorkolie – vrijgegeven soorten BMW voorvorkolie, Inhoud per vorkpoot l 0,470.
de olie is alleen voor smering, niet voor demping dus, dus 10W voldoet.
http://www.bmwrtforum.nl/downloads/R110 ... eiding.pdf
Voorvorkolie – vrijgegeven soorten BMW voorvorkolie, Inhoud per vorkpoot l 0,470.
de olie is alleen voor smering, niet voor demping dus, dus 10W voldoet.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Re: olie in voorvork
Thanks, ook gelijk maar even opgeslagen.
Kan ik morgen weer allesin elkaar zetten.

Kan ik morgen weer allesin elkaar zetten.
Re: olie in voorvork
Mijn rechter voorvork lekt ook.
Al enige tijd.
Ik heb t al eens laten nakijken, was toen even verholpen, maar lekt weer.
Is dat een makkelijk klusje om te doen of zeg je van........moet je echt wel even tijd voor maken en het juiste gereedschap voor hebben.
Scheelt me redelijk wat geld denk ik
ik hoor t graag
groet
Daan
Al enige tijd.
Ik heb t al eens laten nakijken, was toen even verholpen, maar lekt weer.
Is dat een makkelijk klusje om te doen of zeg je van........moet je echt wel even tijd voor maken en het juiste gereedschap voor hebben.
Scheelt me redelijk wat geld denk ik
ik hoor t graag
groet
Daan
- Baird
- 2024
- Berichten: 4365
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: olie in voorvork
Als je een beetje mechanisch onderlegd bent is het niet moeilijk, het is wel handig dat je weet hoe je zo'n keerring er goed in zet om te voorkomen dat hij meteen weer lek is. Ook een beetje ruimte om fatsoenlijk te kunnen werken is prettig. In de reparatiehandleiding bij de downloads vind je ongetwijfeld hoe het een en ander in zijn werk gaat. De prijs van de seal is verwaarloosbaar bij het bedrag dat de dealer er voor vraagt!
succes!
succes!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Re: olie in voorvork
@Daan,
Klus is eenvoudig te doen met het juiste gereedschap, het enigste wat een beetje lastig is , het verwijderen van de oude kering.
Bij mij zat het erg vast in de poot. Dit gaat door het boren met een klein boortje in de kering en vervolgens een parker er in draaien desnoods 2.
Vervolgens trek je het er zo uit. wel even opletten met het plaatsen van de nieuwe dat deze correct er in komt.
Ik heb de kering met een grote dop er weer in geperst.
Voor de ontluchtings nippel idd. een imbus sleuteltje iets afslijpen zoals al eerder werd aangegeven.
Suc 6.
Klus is eenvoudig te doen met het juiste gereedschap, het enigste wat een beetje lastig is , het verwijderen van de oude kering.
Bij mij zat het erg vast in de poot. Dit gaat door het boren met een klein boortje in de kering en vervolgens een parker er in draaien desnoods 2.
Vervolgens trek je het er zo uit. wel even opletten met het plaatsen van de nieuwe dat deze correct er in komt.
Ik heb de kering met een grote dop er weer in geperst.
Voor de ontluchtings nippel idd. een imbus sleuteltje iets afslijpen zoals al eerder werd aangegeven.
Suc 6.
Re: olie in voorvork
Heren bedankt voor jullie antwoorden.
Ik heb t reparatie boek er bij gepakt.
Dat gaat niets worden met Daantje
Het begint al met het juiste gereedschap. Dat heb ik niet.
Ook het mechanische onderlegde ontbreekt
Ik hou t wel bij de iets simpelere zaken zoals kilometerteller kabel vervangen.
Zal waarschijnlijk weer een dure reparatie worden.
In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Ik heb t reparatie boek er bij gepakt.
Dat gaat niets worden met Daantje

Het begint al met het juiste gereedschap. Dat heb ik niet.
Ook het mechanische onderlegde ontbreekt

Ik hou t wel bij de iets simpelere zaken zoals kilometerteller kabel vervangen.
Zal waarschijnlijk weer een dure reparatie worden.
In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Re: olie in voorvork
Duur zal wel meevallen Kenny is nog geen 50 km bij je vandaan, http://motorserviceamersfoort.com/Zal waarschijnlijk weer een dure reparatie worden
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht