Gerammel voorvork

Instellingen, vervanging en rijcomfort.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Danny

Gerammel voorvork

Ongelezen bericht door Danny »

Hallo iedereen,
Heb sinds een paar dagen mijn eerste bmw, een r1150rt van 2002 met 68.000 km's op de teller, hele fijne fiets, doch hoor ik bij het rijden in putten/hobbels wat gerammel en het aanzuigen van de voorpoten,
aangezien ik nog geen ervaring heb met bmw motoren vroeg ik mij af, is dit normaal dat je dit hoort bij een teleleveler? Mijn kameraad zei me, dit is enigzins normaal omdat er geen olie in de vorkpoten zit.
Klopt dit? of zie ik mij genoodzaakt om een andere veer te plaatsen vooraan? of kan het ook een rubberen ring wezen die tussen de veer zit?

Hartelijk dank,

mvg

Danny
Danny

Re: Gerammel voorvork

Opgelost......deze middag even alles goed bekeken en bleken de remblokjes te zijn die serieus aan het klateren waren :O

groetjes

Danny
japachap
Type: R1150RT
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede

Ongelezen bericht door japachap »

Uiteindelijk moet er een soort platte anti-rommel veertje/plaatje bovenop de remblokken zitten binnen de remklauw...

Met bertreft de voorvork- er is wel olie erin- maar het is puur voor lubricatie, niet voor demping. Volgens mij 5W- heel licht...

Er is ook een kans bij 1150RTs rond dit bouwjaar dat de twee schroefjes op de zijkanten van de voorste helfde van de voorwielspatboord los kunnen kommen. Daarbij krijg je een rammelende geluid tussen de spatbord en de schroefjes. Er was een gemodificeerde schroef bij de 2003 exemplaaren de niet vanzichzelf los komt...
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Danny

Het desbetreffende veerplaatje erop is schijnbaar zo lam als een schotelvod,denk dat het beste is maar even alles vernieuwen vooraan, remblokjes, veerplaatjes enz....
Bedankt voor uw bijdrage,

groetjes

Danny

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Vering & ESA”